Moringa leaves benefits, Health Benefits Moringa Leaves

فواید برگ مورینگا برای سلامتی


ما برگ مورینگا را می خوریم ، اما از بسیاری از خواص تجاری آن مطلع نیستیم. بخشهایی از برگ ، مانند گلها ، برگها ، داده ها ، پوست درختان و ریشه ها ، هزاران سال است که به عنوان غذا و مواد گیاهی مورد استفاده قرار می گیرند. این گیاه امروزه به طور فزاینده ای محبوب شده است.

مردم می توانند 2 گرم پروتئین ، 5٪ ویتامین B1 ، 12٪ ویتامین C ، 5٪ آهن و 1٪ ویتامین B1 را فقط از 20 گرم برگ مورینگا دریافت کنند. تغذیه پودر مورینگا در کشورهای غربی تقاضای زیادی دارد زیرا 2.3 درصد ویتامین A و 5 درصد منیزیم مورد نیاز روزانه آنها را تأمین می کند. درخت مورینگا به عنوان درخت معجزه شناخته می شود و برگ های مورینگا یک غذای فوق العاده سالم محسوب می شود. برگ مورینگا پنج برابر بیشتر از لیمو ویتامین C ، پنج برابر کلسیم شیر و دو برابر پروتئین بیشتر از تخم مرغ تامین می کند. از آنجا که حاوی پنج برابر بیشتر از هویج ویتامین E است ، در جلوگیری از نابینایی بسیار مفید است.

برگ مورینگا برای کاهش شدت شرایط سلامتی انسان است.

از آنجا که حاوی 25 برابر آهن بیشتر از برگ سبزیجات است ، برگ مورینگا به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. به غیر از موز ، سه برابر پتاسیم وجود دارد که خاصیت ضد پیری دارد.

قند خون بالا یک اختلال جسمی جدی است که با کاهش سطح قند خون کنترل می شود. گزارش شده است که برگ مورینگا در آزمایشات مختلف به کاهش سطح قند خون کمک می کند.

در یک مطالعه ، چهار زن روزانه یک و نیم قاشق غذاخوری برگ مورینگا به مدت سه ماه مصرف کردند و سطح قند خون ناشتا را 5 درصد کاهش دادند. در مطالعه دیگری ، هنگامی که سه فرد مبتلا به دیابت نوع 2 5 گرم برگ مورینگا را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کردند ، سطح قند خون آنها خیلی سریع 20 درصد کاهش یافت. در نتیجه ، نتایج تحقیقات قبلی نشان می دهد که برگ مورینگا می تواند در درمان بیماران دیابتی نوع 2 مفید باشد.

برگ های مورینگا حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که برای کاهش فشار خون بسیار مفید هستند. با جلوگیری از کمبود ویتامین و کاهش سطح کلسترول ، سلامت قلب را حفظ می کند. همچنین سیستم گوارش را تقویت کرده و یبوست سفت را برطرف می کند. به ویژه مبتلایان به آسم از برگ های مورینگا سود خواهند برد. طبق یک مطالعه ، خوردن 4 گرم برگ دو بار در هفته به مدت سه هفته برای سلامتی بسیار مفید است. دانه های مورینگا دارای خواص ضد میکروبی هستند و در تصفیه آب بسیار خوب هستند. از دانه های آن ، چه خشک و چه خیسانده ، می توان برای تصفیه آب کثیف استفاده کرد. دارای خواص ترمیم کننده بینایی است و بنابراین می تواند به انواع مشکلات بینایی کمک کند. استفاده از این برگ ، چه خام و چه خشک ، به طور منظم ، می تواند به انواع بیماری های چشم کمک کند. برگ های مورینگا دارای خواص رقیق کننده خون هستند که به لخته شدن خون کمک می کند ، که به توقف خونریزی و بهبود سریع زخم ها کمک می کند. همچنین برای عملکرد مغز مفید است.

پلی فنول ها در برگ های خشک شده مورینگا به وفور یافت می شوند. این به محافظت از کبد یا کبد در برابر سموم مختلف و سایر آسیب ها کمک می کند.
برگهای مورینگا همچنین کاربردهای متنوعی دارند ، از جمله داروهای گیاهی برای مشکلات قلبی و دندانی ، مشکلات پوستی ، مشکلات معده ، افسردگی و خستگی. این شامل 12 ماده معدنی مختلف ، سه آنتی اکسیدان مختلف ، سه آمینو اسید مختلف و سه آمینو اسید حیاتی متفاوت است. به همین دلیل ، برگهای مورینگا به عنوان یک غذای غنی از مواد مغذی ، ویتامین های طبیعی و سبزی معجزه آسا شناخته می شوند.

تعداد مواد مغذی که محققان در 100 گرم برگ خشک شده مورینگا کشف کرده اند سرسام آور است. روش هایی وجود دارد که می توان برگ را با حفظ کیفیت آشپزی خود خشک کرد تا بعداً در صورت عدم دسترسی یا بی فایده بودن برگ مورینگا به روش های مختلف از آن استفاده کرد.

از سوی دیگر ، برگ های مورینگا را نمی توان در زیر نور خورشید خشک کرد ، اما در صورت وجود هوا و نور کافی می توان آنها را در سایه نزدیک خورشید نگه داشت. این برگها بعد از یک یا دو روز اشباع و خشک می شوند. هنگام خشک شدن برگها را از ساقه های جوان جدا کرده و آنها را در دستگاه آسیاب ورز دهید. پودر را در ظرفی محکم نگه دارید تا برای استفاده آماده شوید.

اکنون بیایید دریابیم که چه مقدار از این برگ یا پودر برگ می توان مصرف کرد تا از مزایای آن برخوردار شد. بسیاری از مردم مانند یک برگ خام در یک قابلمه خام غذا می پزند و می خورند ، و این یک دستور عالی برای انجام این کار است.

حال باید بدانیم که چقدر برگ مورینگا می تواند بر اساس اندازه آن مصرف شود. این مقدار حداقل 1 گرم و حداکثر 5 گرم در روز است.

همانطور که همه ما می دانیم برگ مورینگا ، داده های مورینگا و گل های مورینگا همگی بی ضرر هستند ، اما برخی از جنبه های منفی منشاء آن وجود دارد. بیایید اکنون نگاهی به آن بیندازیم. هرگز ریشه این درخت را بدون مشورت با پزشک خود قورت ندهید. از آنجا که ریشه های درخت مورینگا حاوی برخی ترکیبات خطرناک هستند ، در صورت استفاده نادرست می توانند باعث فلج و حتی مرگ شوند. علاوه بر این ، داده های moringa حتی برای زنان باردار نیز بی خطر نیست ، بنابراین زنان باردار از آن اجتناب می کنند. باید از مادران شیرده به هر قیمتی اجتناب شود زیرا برخی از مواد موجود در سینه می تواند بر نوزاد شیرخوار تأثیر بگذارد.

برگ مورینگا دارای خواص ضد میکروبی است که در صورت خوردن نادرست می تواند گاز ، سوء هاضمه ، اسهال یا حتی سوزش معده ایجاد کند. کسانی که به طور معمول برای کاهش قند خون از داروها استفاده می کنند ، در صورت خوردن مقدار زیادی برگ مورینگا یا خوردن مداوم ، می توانند سطح قند خون آنها به شدت کاهش یابد ، که می تواند بسیار مضر باشد. 2 تا 3 روز در هفته می توانید برگها را به مقدار کم مصرف کنید. در نتیجه ، پیروی از دستورالعمل های مصرف برگ مورینگا مفید خواهد بود و عوارض جانبی منفی در پی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *