فواید تخمه آفتابگردان – یک غذای چربی سوز طبیعی

فواید باورنکردنی تخمه های آفتابگردان برای کاهش وزن، بهترین روش تهیه آنها و میزان مصرف برای حداکثر سود را از تخمه آفتابگردان کشف کنید – یکی از غذاهای شگفت انگیز چربی سوز طبیعت.

آیا تا به حال به گل های آفتابگردان رنگارنگ زیبایی که با گل های بزرگ، پهن و طلایی و مرکز قهوه ای تیره ترشان با افتخار در زمین های باز ایستاده اند توجه کرده اید؟ تخمه آفتابگردان از اینجا می آید. دانه ها می توانند سیاه، خاکستری یا سبز باشند. آنها دانه های کوچکی با پوسته های سخت و قطره ای شکل هستند که سیاه یا خاکستری هستند. کاسه ها را می توان راه راه سیاه و سفید کرد.

پس از پوست کندن، این دانه ها طعم ملایم و آجیلی دارند و سفت و در عین حال بافت نرمی دارند.

آیا می دانید که بومیان آمریکا نه تنها این دانه ها را برای بیش از 5000 سال برای روغن مصرف کرده اند، بلکه از دانه ها و گل ها برای اهداف تزئینی، مناسبت های مذهبی و رنگ استفاده می کنند؟

می‌توانید دانه‌های آفتابگردان را از خواربارفروشی، خواربارفروشی، فروشگاه مواد غذایی بهداشتی یا فروشگاه مواد غذایی کامل در طول سال خریداری کنید.

فواید تخمه آفتابگردان در چربی سوزی

آنها یک منبع غذایی عالی از ویتامین E هستند و همچنین حاوی مقدار مناسبی تیامین، یک ویتامین B هستند. آنها همچنین سرشار از مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، مس، سلنیوم و فسفر هستند، راهی عالی برای دریافت ویتامین B دیگر، اسید پانتوتنیک، و راهی عالی برای گنجاندن اسید فولیک و تریپتوفان در رژیم غذایی شما.

آنها حاوی ویتامین E هستند، یک آنتی اکسیدان قوی که می تواند از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضری که باعث بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، سرطان های مختلف و سایر بیماری ها می شود، محافظت کند.

اسید لینولئیک، یک اسید چرب ضروری، در این دانه‌های خاص به وفور یافت می‌شود و به افزایش سرعت متابولیسم بدن شما کمک می‌کند تا بتوانید چربی‌ها را به طور موثرتری بسوزانید. همچنین به شما کمک می کند وزن خود را کنترل کنید و سطح کلسترول، تری گلیسیرید و انسولین را در حد سالم نگه دارید.

کاهش چربی شکم و کمک به عضله سازی دو فایده ای است که از اسید لینولئیک موجود در دانه ها دریافت می کنید. این یک سلاح قدرتمند برای هدف چربی سوزی شماست.

تخمه آفتابگردان حاوی فیبر است که به هضم غذا کمک می کند، حرکات روده را حجیم می کند و سموم را از بدن دفع می کند. این به شما احساس سیری می دهد اما کالری اضافی را به شما نمی دهد.

تریپتوفان، اسید آمینه ای که سروتونین را در مغز ترشح می کند، برای سیر نگه داشتن شما و جلوگیری از پرخوری در هنگام صبحانه، ناهار و شام مفید است. همچنین به شما احساس خوبی می دهد و می تواند به افسردگی کمک کند.

تخمه آفتابگردان حاوی منیزیم است که برای کاهش فشار خون، تسکین علائم آسم، مبارزه با میگرن و کاهش خطر حمله قلبی یا سکته مفید است. این ماده معدنی باعث قوی تر شدن استخوان ها نیز می شود.

منیزیم به تولید انرژی کمک می کند و همچنین به سوخت و ساز چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

مس موجود در دانه ها به تشکیل الاستین، گلبول های قرمز خون کمک می کند و همچنین برای استخوان سازی نیز مهم است.

فسفر با کلسیم برای تقویت رشد استخوانی سالم کار می کند. علاوه بر این، برای ترمیم و رشد سلولی حیاتی است.

ماده معدنی به نام سلنیوم در این دانه ها به سلامتی مطلوب کمک می کند. سلنیوم می تواند به سنتز ترمیم DNA کمک کند. همچنین در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی مفید است.

ویتامین های B معروف به تیامین و اسید پانتوتنیک به بدن در تولید انرژی، تجزیه کربوهیدرات ها و چربی ها، هضم، حفظ عملکرد سیستم عصبی و تقویت عضلات دیواره معده کمک می کنند.

تهیه صحیح تخمه آفتابگردان

دو نوع تخمه آفتابگردان برای خرید وجود دارد: یا در پوسته یا خارج از پوسته. آنها معمولاً در فروشگاه به صورت فله یا بسته بندی آماده در دسترس هستند. اگر بذر را به صورت عمده خریداری می کنید، مطمئن شوید که ظروف درب دارند و مطمئن شوید که دانه ها مرطوب، چروکیده یا مرطوب نیستند. همچنین، مطمئن شوید که فروشنده چرخش خوبی از مواد غذایی فله دارد تا در نهایت دانه های تازه را دریافت کنید.

اگر دانه ها را به صورت عمده خریداری می کنید، مطمئن شوید که زرد، شکسته یا کثیف نیستند. آنها باید ظاهری محکم داشته باشند و خیلی نرم نباشند. اگر رنگ زرد است، به احتمال زیاد آنها خراب شده اند. اینها را نباید خرید.

تخمه آفتابگردان را بعد از آوردن به خانه در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که دانه‌ها پس از قرار گرفتن در معرض هوا خیلی سریع دچار پوسیدگی می‌شوند. آنها را تا چند ماه در یک نوبت منجمد نگه دارید.

اگر هنوز دانه در پوسته دارید، از آسیاب یا آسیاب بذر استفاده کنید. یک گزینه جایگزین این است که دانه ها را با یک مخلوط کن پایه آسیاب کنید. پس از آسیاب شدن دانه ها، آن ها را در آب یخ بریزید تا پوسته ها از مغزها جدا شوند.

پرورش آفتابگردان خود می تواند ایده خوبی باشد – من چندین گیاه در باغ خود دارم. با این حال، طیف گسترده ای از تخمه های آفتابگردان برای فروش موجود است، بنابراین خرید آنها راحت تر است.

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید با تخمه آفتابگردان انجام دهید: آنها را به سالاد اضافه کنید – چه سبزیجات مخلوط یا سالاد میوه. آنها هم با مرغ و هم با ماهی تن هماهنگ می شوند. آنها همچنین مکمل خوبی برای سبزیجات هستند.

چرا برای طعم و مزه و فواید تغذیه ای، یک صبحانه تخم مرغ همزده را با مقداری تخمه آفتابگردان اضافه نمی کنید؟

برخی از سرآشپزهای خلاق انتخاب کرده اند که دانه های آفتابگردان را آسیاب کرده و به جای آرد (یا به آرد اضافه کنند) استفاده کنند یا روی گوشت و تکه های مرغ بپاشند.

سعی کنید حدود یک قاشق یا یک مشت تخمه آفتابگردان را به غلات صبحانه سرد یا گرم خود اضافه کنید. لذت بردن از لذت بدون گناه!

سهم متوسط

برای هر وعده حدود 1/4 فنجان بخورید. تقریباً حاوی 105.20 کالری و وزن آن 36 گرم است.

رژیم لاغری سریع