مزایای ورزش پلایومتریک که ای کاش یک سال پیش می دانستید

آیا می دانستید که نیروی دریایی از تمرینات پلایومتریک به عنوان بخشی از برنامه آموزشی خود استفاده می کند؟ ورزشکاران حرفه ای بسکتبال، فوتبال و فوتبال نیز آن را تمرین می کنند. بنابراین، با توجه به اینکه ورزشکاران برتر و پرسنل نظامی تناسب اندام از تمرینات دفاع می کنند، متوجه خواهید شد که تمرینات “پلیو” فواید زیادی را به پزشک ارائه می دهد.

تمرین تقویت شده برای عضلات پا

تمرینات پلیو برای بالاتنه و پایین تنه وجود دارد. بسیاری از آنها برای ساخت ماهیچه هایی در پاها طراحی شده اند که هنگام راه رفتن یا دویدن از آنها استفاده نمی شود. علاوه بر این، عضلات سرینی و همسترینگ از طریق تمرینات نوع پلیو قوی‌تر می‌شوند. حرکاتی مانند پرش اسکوات، تمرین‌های بسیار خوبی هستند که وقتی در یک برنامه تمرینی پرش غوطه‌ور می‌شوید، باید دنبال کنید.

یک تمرین تقریباً کل بدن

اگرچه تمرینات پلیو بیشتر بدن را درگیر می کند، اما تمرین روی عضلات پشت متمرکز نمی شود. بنابراین، استفاده از یک دستگاه بیضوی یا هالتر در ارتباط با تمرین می تواند شما را به یک ورزشکار تناسب اندام خوب تبدیل کند.

بهبود عملکرد در ورزش و تمام تلاش های ورزشی دیگر

پس از تقریباً هشت هفته تمرین پلیو، متوجه خواهید شد که به طور ناگهانی قادر خواهید بود به عنوان یک دونده با مهارت بیشتری حرکت کنید و همچنین هنگام تمرین با وزنه تعادل بسیار بهتری داشته باشید. دوندگان می توانند سرعت، کارایی، سرعت را بهبود بخشند و خطر آسیب به زانو را کاهش دهند. اگر این نوع تمرین باعث افزایش بازی ورزشکاران و بهبود تناسب اندام نیروی دریایی شود، بدون شک شاهد بهبود اهداف تناسب اندام خود خواهید بود.

استقامت و سلامت قلب را بهبود بخشید

در حالی که تمرینات پلیو هوازی در نظر گرفته نمی شوند، آن پرش های تکراری که به مدت 30 یا 60 ثانیه در یک زمان انجام می شود قطعا ضربان قلب شما را افزایش می دهد. آنها همچنین می توانند حالت بی هوازی را القا کنند که در لغت به معنای بدون اکسیژن است و برای چربی سوزی موثرترین است. هر حرکت شدید استقامتی را بهبود می بخشد که می تواند در فعالیت های روزمره و هر نوع تمرین تناسب اندام که در آن شرکت می کنید مفید باشد.

تحمل خود را در برابر حرکات پر تاثیر افزایش دهید

این تمرین در درجه اول برای تقویت قدرت با ایجاد قدرت و سرعت استفاده می شود. پلایومتریک می تواند حساسیت ناشی از تمرینات و حرکات پرتحرک را کاهش دهد.

در آموزش HIIT شرکت کنید

پلایومتریک حرکات انفجاری هستند که از وزن بدن برای مقاومت استفاده می کنند و برای HIIT (تمرین تناوبی با شدت بالا) ایده آل هستند. ماهیت انفجاری همراه با استفاده از وزن بدن برای مقاومت، مرحله عالی برای رسیدن به منطقه چربی سوزی بهینه را فراهم می کند و سطح مناسبی از شدت را برای تمرین HIIT فراهم می کند. جک های جامپینگ، بورپی، کوهنوردان، جامپ اسکوات، و پرش تاک نمونه هایی از تمرینات پلایومتریک هستند که در HIIT استفاده می شوند.

یک تمرین 15 دقیقه ای HIIT یا یک تمرین 4 دقیقه ای تاباتا، که هر دو تمرینی با شدت بالا هستند که به حداکثر تلاش نیاز دارند به اندازه 1 ساعت تمرین هوازی خسته کننده روی تردمیل، چربی می سوزانند. اگرچه آسان نیست، پلایومتریک مورد استفاده در HIIT و تاباتا می تواند منجر به نتایج قابل توجهی در چربی سوزی و بهبود حالت کلی بدن شود.

لزوماً مجبور نیستید به باشگاه بپیوندید – هزینه آن رایگان است

انجام تمرینات پلایومتریک رایگان است و می توان آن را در هر مکانی انجام داد، مانند پارک یا با استفاده از موانع یا پله های بتنی در قسمت های خاصی از شهر. برای توسعه روتین تمرینات پلیو، لزوماً لازم نیست به باشگاه بپیوندید.

خود را برای فعالیت های پرش شدیدتر آماده کنید

در حالی که فواید مرتبط با ورزش بسیار زیاد است، باید از برخی از معایب آن نیز آگاه باشید. با توجه به پلایومتریک، برای انجام بیشتر حرکات باید حداقل حالت خوبی داشته باشید. با این حال، حرکات مبتدی وجود دارد که می تواند به بهبود وضعیت کلی شما برای انتقال به تمرینات پیشرفته و دشوار کمک کند.

برخی از تمرینات مبتدی شامل جک های پرش، طناب زدن و ترامپولین یا پرش ریباندینگ است. هنگام کار در خارج از منزل، سعی کنید مناطق نرم، ترجیحاً چمن، را برای فرود بیابید.

جک های پرش و طناب پریدن – چگونه یک روال را شروع کنیم

فواید ورزش پلایومتریک بسیار زیاد است. با این حال، اگر تا این سطح از ورزش کار نکرده اید، ابتدا باید روی کار برای رسیدن به آن هدف تمرکز کنید. باز هم، می توانید با تمرینات پلایومتریک آسان تر، مانند جک های پرش، شروع کنید.

استقامت خود را با جک های جامپینگ افزایش دهید و با خرید طناب پرش به رشد خود ادامه دهید. 100 بار با طناب در جای خود بپرید یا حتی بدون طناب در جای خود بپرید. کل ایده این است که به این فرآیند عادت کنید و شرایط خود را بهبود ببخشید تا بتوانید به سمت حرکات دشوارتر بروید.

رژیم لاغری سریع