مزایای چی گونگ

مزایای چی گونگ »نقطه شفا | طب سوزنی ، ماساژ و میکرونیدلینگ در کینگ پروس ، پنسیلوانیا | فیلادلفیا


طب سوزنی یکی از سه شاخه طب سنتی قدیم است. دو مورد دیگر داروهای گیاهی و تمرین یک سیستم جسمی و روحی به نام چی گونگ است. هدف اصلی هر شاخه ایجاد جریان هماهنگ چی است.

قدمت هنر چی گونگ بیش از 5000 سال است و بر اساس اصولی است که در طب سوزنی و طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوعی ورزش سبک است که شامل حرکات مکرر ، تنفس ، کشش و افزایش جریان خون در سراسر بدن است. هنگامی که هر دوی این اهداف محقق می شوند ، جریان انرژی در بدن بازیابی می شود.

تمرین چی گونگ بر اساس درک یین/یانگ و نظریه ای است که به عنوان “پنج عنصر” نیز شناخته می شود. چی (یا چی) انرژی حیاتی است که برای توزیع مواد مغذی در بدن جمع شده و در گردش است. کسانی که چی گونگ را تمرین می کنند بدنبال تنظیم بدن ، تنفس و ذهن و ایجاد تعادل هستند.

چی گونگ می تواند با آزاد کردن آنچه که مانع جریان انرژی می شود ، بدن را در حالت خنثی قرار دهد. تکنیک های متنوعی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد ، اما با وجود اشکال مختلف چی گونگ ، موارد خاصی وجود دارد که با هم ترکیب شده اند اما می توانند به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال ، بدن با وضعیت بدن تنظیم می شود. ذهن از طریق تمرکز متمرکز (مدیتیشن) ، آرامش و آرامش تنظیم می شود. تنفس با حرکت بدن تنظیم می شود.

درد جسمی ما اغلب مظهر استرس یا سایر چالش های احساسی یا روانی است. یافتن یک راه سالم برای مقابله با این مسائل مهم است و چی گونگ می تواند به افراد در یافتن آرامش درونی برای مدیریت استرس ، اضطراب ، افسردگی و الگوهای تفکر منفی کمک کند.

دو اصل اصلی برای تسلط بر چی گونگ وجود دارد. اولین مورد موقعیت است. هنگام تمرین چی گونگ ، داشتن یک حالت راحت و طبیعی که به شما اجازه می دهد یک الگوی تنفس نرم داشته باشید بسیار مهم است. به آرامش ذهن و رسیدن به حالت آرامش کمک می کند. متداول ترین حالت ها ایستادن در یک مکان با حرکات ملایم بازو و تنفس با هم ، راه رفتن آگاهانه یا حرکت به موقع دست ها با نفس است.

دومین اصل تسلط بر تنظیم و آرامش ذهن است. این یک تخصص مهم در چی گونگ است و چیزی است که بسیاری به دلیل نیازهای زندگی که می تواند بر ذهن تأثیر بگذارد ، به راحتی بر آن مسلط نیستند. این که بتوانید ذهن خود را تنظیم کنید ، تمرکز کنید و حواس پرتی را تنظیم کنید ، هدف و مزیت تمرین چی گونگ است.

دنیای پرشتابی که ما در آن زندگی می کنیم زمان زیادی را از ما می طلبد و اعتقاد بر این است که رشد استرس ، غذاهای ناخواسته و کم خوابی می تواند تأثیر مخربی بر بدن و سلامت روانی ما داشته باشد. تمرین منظم چی گونگ بدن و ذهن را برای رسیدن به حالت آرامش واقعی بازآموزی می کند. و در این حالت آرام ، بدن می تواند خود را ترمیم کند. مزایای بسیار دیگری از تمرین چی گونگ شامل افزایش قدرت ، استقامت ، دامنه حرکت و انعطاف پذیری است. همچنین می تواند عملکرد سیستم ایمنی ، هضم و بهبود کیفیت خواب را بهبود بخشد. مزایای روانی شامل افزایش تمرکز است.

اگر می خواهید در مورد تمرین چی گونگ بیشتر بیاموزید ، امروز با یک متخصص طب سوزنی صحبت کنید و یاد بگیرید که چگونه می توانید این تمرین را در برنامه روزانه خود شروع کنید. طولی نمی کشد که شروع به دیدن مزایای بزرگ می کنید.



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *