مزایا و مضرات خوردن آووکادو برای سلامتی

تا به حال، همه شما آن کره های ناهموار و سیاه مایل به سبز به نام آووکادو را در فروشگاه مواد غذایی خود دیده اید. آووکادو توسط بسیاری به عنوان یک “ابر غذا” شناخته می شود و بسیاری از مردم طعم آن را دوست دارند. آنها می توانند خامه ای باشند و طعم لطیفی داشته باشند. فراتر از طعم، آووکادو فواید سلامتی متعددی نیز دارد.

فواید خوردن آووکادو

در برابر بیماری های چشم محافظت می کند

آووکادو دارای آنتی اکسیدان لوتئین است که برای جلوگیری از بیماری های چشمی مورد نیاز است. نه تنها این، بلکه آووکادو همچنین مواد مغذی مبارزه با بیماری های چشمی را در سایر غذاها در صورت همراه شدن با آنها تقویت می کند. سایر منابع خوب لوتئین عبارتند از: اسفناج، گوجه فرنگی، کلم پیچ، هویج، ذرت و سایر میوه ها یا سبزیجات سبز تیره، نارنجی یا زرد رنگ. برای اینکه بیشترین فایده را برای چشمان خود داشته باشید، آووکادوی ورقه شده یا خرد شده را در سالادی با اسفناج، هویج، فلفل قرمز و ذرت بریزید.

به کاهش وزن کمک می کند

آووکادو مقدار زیادی فیبر در خود دارد – 3.4 گرم فیبر در نصف آووکادو. فیبر یک عنصر ضروری برای کمک به کاهش وزن و ایجاد احساس سیری است. علاوه بر این، اسید اولئیک موجود در آووکادو واکنشی در مغز ایجاد می کند تا پس از خوردن آووکادو احساس سیری کنید. برای یک خوراکی خوشمزه، سیر کننده و کم چرب، از آووکادوی له شده به جای مایونس یا کره روی ساندویچ استفاده کنید.

از زنان باردار و نوزادان متولد نشده آنها محافظت می کند

آووکادو دارای میزان بالایی فولات است، یک ماده مغذی ضروری که به کاهش میزان نقایص مادرزادی در زنان باردار کمک می کند. مزیت اضافه فولات این است که به پیشگیری از بیماری قلبی و حملات قلبی نیز کمک می کند.

قند خون را ثابت نگه می دارد

بعد از خوردن آووکادو، قند خون شما پایدارتر می شود و افزایش نمی یابد زیرا آووکادو هضم شما را کند می کند. این برای افرادی که نمی توانند به راحتی سطح قند خون خود را کنترل کنند مهم است.

کلسترول را کاهش می دهد

می تواند کلسترول سالم را افزایش داده و کلسترول ناسالم را در بدن شما کاهش دهد. می توانید دوباره از اسید اولئیک موجود در آووکادو به خاطر آن تشکر کنید. یک ماده شیمیایی گیاهی در آووکادو به نام بتازیتوسترول نیز به کاهش کلسترول کمک می کند.

جریان خون سالم را ترویج می کند

چربی های تک غیراشباع برای افزایش جریان خون سالم مفید هستند. جریان خون سالم برای بسیاری از عملکردهای بدن مانند کمک به فعالیت ذهنی و کاهش فشار خون مهم است.

مواد مغذی لازم را فراهم می کند

آووکادو منبع عالی پتاسیم، ویتامین C، آهن و B6 نیز هست. درست مانند لوتئین، ترکیب آووکادو با میوه ها و سبزیجات مختلف به جذب مواد مغذی و ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی کمک می کند. پس آن را به تنهایی نخورید!

مضرات خوردن آووکادو

اگرچه آووکادو فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد، اما آووکادو دارای معایبی نیز هست. اول اینکه چربی و کالری بالایی دارند. با یک آووکادو، 30 گرم چربی و 300 کالری بیشتر دریافت خواهید کرد. با این حال، کمک می کند که چربی، چربی تک غیراشباع باشد، که برای کلسترول و بیماری های قلبی مفید است. البته، مانند هر غذای دیگری، می خواهید آووکادو را در حد اعتدال مصرف کنید.

ثانیاً، افراد زیادی نمی دانند که یک فرد ممکن است به آووکادو حساسیت داشته باشد. اگر به لاتکس حساسیت دارید، ممکن است به آووکادو نیز حساسیت داشته باشید. آنزیمی در آووکادو (به نام کیتیناز) باعث واکنش های آلرژیک در برخی افراد می شود، بنابراین اگر قبلاً آن را مصرف نکرده اید، قبل از امتحان کردن آن مراقب باشید.

شما باید مزایا و معایب خوردن آووکادو را بسنجید زیرا به زندگی شما و سلامت خانواده شما مربوط می شود. اما بسیاری از مردم آووکادو را غذایی بسیار مغذی و خوشمزه برای افزودن به رژیم غذایی خود می دانند.