مزایا و معایب استفاده از دستگاه های وزنه

در همه باشگاه های بدنسازی دستگاه های توزین را خواهید یافت ، اما برای برخی از آنها بسیار پیچیده به نظر می رسد. این مقاله توضیح می دهد که این ماشین ها چه هستند ، چگونه کار می کنند و چه مزایایی دارند.

کار با ماشین های وزنی آسان است. با تنظیم صندلی شروع کنید و سپس میله یا مجموعه ای از دسته ها را فشار داده یا بکشید. دسته ها به زنجیر ، کابل یا اهرمی متصل می شوند که به دسته ای از وزنه های مستطیلی متصل شده اند که وزن آنها بین 5 تا 50 پوند است. برای بلند کردن وزن 20 کیلو کافی است یک سنجاق فلزی را در سوراخی به وزن 30 کیلو قرار دهید.

مزایای

در اینجا برخی از دلایلی که باید از دستگاه های وزنه در تمرین خود استفاده کنید ذکر شده است:

  • آنها ایمن هستند. آنها برای مبتدیان ایده آل هستند زیرا اگر در حین تمرین قدرت شما تمام شود می توانید بدون ترس از بار سنگینی که بر بدن شما وارد می شود ، رها کنید.
  • آنها به تعادل یا هماهنگی کمی نیاز دارند. اکثر ماشین های توزین بدن را بر خلاف “وزنه های آزاد” در موقعیت صحیح نگه می دارند. به عنوان مثال ، اگر شانه خود را روی دستگاه توزین فشار می دهید ، فقط باید روی صندلی بنشینید و دسته ها را به سمت بالا فشار دهید ، اما با یک میله نه تنها باید میله را به بالا فشار دهید ، بلکه باید در حالت پایدار و متعادل باشید. همان زمان.
  • می توانید ماهیچه های خاصی را کار کنید. ماشینهای وزن سنتی به شما اجازه می دهند روی یک ماهیچه تمرکز کنید ، که اگر سعی می کنید یک ضعف خاص را برطرف کنید ، بسیار عالی است. به عنوان مثال می توانید همسترینگ یا عضلات پشت ران را تقویت کنید. یک دستگاه وزنه وجود دارد که بدن را در حالت خم شدن پاها و اشاره به همسترینگ نگه می دارد. اگر از وزنه های آزاد برای انجام همان کار استفاده می کنید ، احتمالاً در نهایت عضلات جلوی ران و پشت خود را نیز کار خواهید کرد.
  • تمرینات سریعتر با دستگاه های توزین می توانید ورزش را بسیار سریعتر از وزنه های آزاد انجام دهید. به سادگی صندلی را تنظیم کنید (در صورت لزوم) و به جای اینکه وزنه های آزاد را از یک قفسه بیرون آورده و آنها را به داخل و خارج از میله بکشید ، سنجاق فلزی را از سوراخ فرو کنید. علاوه بر این ، باشگاه های بدنسازی و باشگاه های بدنسازی اغلب دستگاه های وزنه بندی را دسته بندی کرده اند که حرکت بین آنها را تسهیل می کند و به شما امکان می دهد تمرین بدن را در حدود 20 دقیقه به پایان برسانید.

معایب

  • می تواند خسته کننده باشد. پس از مدتی ، شما و عضلات خود احتمالاً از استفاده از ماشین ها خسته می شوید. بنابراین ، پس از مدتی برخی وزنه های آزاد را مخلوط کنید و یاد بگیرید که چگونه با تمرینات مختلف ماهیچه های یکسانی را تقویت کنید.
  • همه بدن متناسب نیست. اکثر ماشین آلات برای افراد بین 5 فوت تا 4 فوت و 6 فوت و 2 اینچ طراحی شده است. بنابراین اگر خارج از این محدوده هستید ، ممکن است دستگاه احساس ناراحتی کند. در این صورت ، دستگاه دیگری را امتحان کنید یا وزنه های آزاد را انتخاب کنید تا همان گروه عضلانی را هدف قرار دهید.
  • هر گروه عضلانی را جدا کنید. این می تواند یک مزیت باشد (به بالا مراجعه کنید) اما می تواند یک ضرر باشد زیرا نحوه عملکرد ماهیچه های ما در زندگی روزمره ما نیست. در زندگی روزمره ، ماهیچه های ما به صورت گروهی کار می کنند ، بنابراین منطقی است که آنها را به همان شیوه در باشگاه تمرین دهیم.
  • شما نمی توانید آنها را با خود ببرید. اگر برای کار یا تعطیلات به سر می برید ، نمی توانید ماشین های توزین را حمل کنید ، بنابراین چند وزنه رایگان بگیرید و بهانه ای برای تمرین نکردن نخواهید داشت.

خوشبختانه ، پس از خواندن این مقاله شما از دستگاه های توزین نمی ترسید ، متقاعد شده اید که مزایا بر معایب آن بیشتر است و آماده هستید که آنها را در تمرینات خود قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *