مشاوره و راهنمایی در مورد دویدن

بسیاری از افراد دوست دارند تناسب اندام خود را حفظ کنند و می خواهند راه هایی برای سوزاندن چربی اضافی بیابند تا فعال باشند و شیوه زندگی سالم را حفظ کنند. برخی از افراد ممکن است زمان و پول لازم برای تمرین در باشگاه یا شرکت در کلاس های تناسب اندام را نداشته باشند. با این حال، یک راه راحت تر و کم هزینه تر برای حفظ تناسب اندام وجود دارد. دویدن بدون شک یکی از بهترین تمرینات “چربی سوزی” برای حفظ قلب سالم و بهبود قابل توجهی سطح تناسب اندام است، در حالی که به افرادی که اضافه وزن دارند کمک می کند وزن خود را کاهش دهند. علاوه بر این، به خوبی شناخته شده است که فشار خون، سطح کلسترول را بهبود می بخشد و شریان ها را گسترش می دهد که باعث می شود خون به درستی جریان یابد.

اگرچه آهسته دویدن را می توان راهی ارزان و مقرون به صرفه برای حفظ تناسب اندام در نظر گرفت، اما توجه به چند نکته مهم است. ابتدا باید یک جفت مربی خوب بخرید. ممکن است فکر کنید که می‌توانید هر جفتی را بخرید، اما در درازمدت بیشتر به خودتان آسیب می‌رسانید تا سود. شما می خواهید یک جفت مربی بخرید که راحت باشد و پای شما را نگه دارد، اما باید با متخصصی صحبت کنید که در مورد مربی ها می داند. ثانیاً اگر مقداری پول نقد دارید، یک جفت کفی داخلی خوب بخرید تا به جفت مربی جدید خود بروید. برخی از آنها در حال حاضر ساخته شده اند و برخی دیگر ساخته شده اند، اما طبق تجربه من همیشه تمایل به خرید کفی های داخلی دارم زیرا راحتی و پشتیبانی بیشتری را ارائه می دهند. بسته به اینکه چقدر مایل هستید هزینه کنید، معمولاً یک سال طول می کشد، اما مجدداً باید با یک متخصص مربی صحبت کنید.

اکنون که موفق به خرید آن دو چیز مهم شده اید، تقریباً آماده شروع دویدن هستید. نکته بعدی که باید در نظر بگیرید نوع لباسی است که قرار است در حین دویدن بپوشید. این از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. برخی ترجیح می دهند تی شرت و شورت بپوشند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند جلیقه و کت های ورزشی بپوشند. هر آنچه را که برای پوشیدن انتخاب می کنید، مطمئن شوید که لباس گشاد است، زیرا این کار باعث می شود هوا از لباس شما عبور کند و شما را خنک نگه می دارد.

بهترین زمان برای دویدن در اوایل صبح است. این به این دلیل است که هوا مملو از اکسیژن غنی است و چندان آلوده نیست. برای کسانی از شما که در مناطق دورافتاده مانند حومه شهر زندگی می کنند، چندان بد نیست، زیرا فضای سبز فراوان وجود دارد و وسایل نقلیه زیادی وجود ندارد.

آخرین اما نه کم اهمیت، مطمئن شوید که سرعت خود را بالا می برید، به خصوص اگر مدت زیادی است که فعالیت بدنی نداشته اید. چند بار در هفته به مدت 20 تا 30 دقیقه آهسته دویدن را شروع کنید و سپس راه خود را ادامه دهید.

برای شما آرزوی موفقیت دارم و قبل از اینکه هر یک از موارد فوق را در نظر بگیرید، قبل از انجام هر نوع تناسب اندام حتما به پزشک یا مشاور سلامت خود مراجعه کنید.

رژیم لاغری سریع