مطالعه نشان می دهد که یک گیاه محبوب می تواند از بیماری آلزایمر جلوگیری کند

مطالعه نشان می دهد که یک گیاه محبوب می تواند از بیماری آلزایمر جلوگیری کند


مراقبت از سلامتی شما می تواند به جلوگیری از بسیاری از بیماری ها و مشکلات در آینده کمک کند.

علاقه به خوردن غذاهای مناسب و فعال ماندن می تواند پایه و اساس آینده ای سالم را ایجاد کند.

اگرچه هیچ قرص جادویی یا غذای فوق العاده ای وجود ندارد که به طور کامل بیماری احتمالی را متوقف کند ، اما مواردی وجود دارد که به کاهش خطر کمک می کند.

بیماری آلزایمر یک بیماری ویرانگر است که بر بیمار و عزیزانش تأثیر می گذارد – و مطالعات نشان داده است که برخی از غذاها می توانند سلامت مغز شما را تقویت کرده و از جلوگیری از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

بیماری آلزایمر چیست؟

بر اساس گزارش CDC ، در سال 2020 ، بیش از 5.8 میلیون آمریکایی با بیماری آلزایمر زندگی می کردند.

ویژگی بارز این بیماری تجمع پروتئین های بتا آمیلوئید در مغز است که باعث ایجاد پلاک می شود.

سپس پلاک ها منجر به از بین رفتن ارتباطات بین سلول های عصبی در مغز – و در نهایت مرگ این سلول ها و از بین رفتن بافت مغز می شود.

افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نیز کمبود مواد شیمیایی کلیدی در مغز دارند که به انتقال پیام کمک می کند.

کمبود این مواد شیمیایی به این معنی است که مغز قادر به پردازش پیام های خاصی مانند گذشته نیست.

اگرچه در حال حاضر درمانی برای این بیماری وجود ندارد ، اما برخی از درمان ها می توانند به تقویت این پیام های شیمیایی و دفع برخی علائم کمک کنند.

در سال 2020 ، بیش از 5.8 میلیون آمریکایی با بیماری آلزایمر زندگی می کردند.
گتی ایماژ / istockphoto

گیاهان محبوب که می توانند خطر را کاهش دهند کدامند؟

یک مطالعه نشان داد که یک ترکیب طبیعی ، فنل ، می تواند یک اثر محافظتی در برابر بیماری آلزایمر داشته باشد.

محققان دانشگاه فلوریدا جنوبی (USF Health) به این کشف دست یافتند.

آنها دریافتند که از 15 ترکیب مورد مطالعه ، فنل ها در اتصال و فعال سازی گیرنده اسید چرب بدون مولکول سیگنالینگ سلولی 2 (FFAR2) م effectiveثرتر هستند.

هرچه سیگنال ها بیشتر باشد ، پروتئین مرتبط با توسعه کمتر است.

این به نوبه خود میزان مرگ نورون ها را کاهش می دهد و تعداد سلول های عصبی پیری را که اغلب سلول های “زامبی” نامیده می شوند ، که اغلب در مغز بیماران آلزایمر یافت می شود ، کاهش می دهد.

فنکل را می توان در ریحان یافت ، که می تواند در بسیاری از غذاها گنجانده شود تا مصرف این ترکیب را افزایش دهد.

هریوم یداو ، استاد ارشد جراحی مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی USF Health Morsani ، می گوید: “فنکل در واقع بر دو مکانیسم مرتبط با افزایش سن و تخریب پروتئین تأثیر می گذارد.”

“این تشکیل نورون های نیمه مرده زامبی را کاهش می دهد و همچنین تجزیه Aβ (غیر عملکردی) را افزایش می دهد ، به طوری که پروتئین آمیلوئید سریعتر از مغز خارج می شود.”

فینچول همچنین در رازیانه ، آهک و جوز هندی یافت می شود.

سایر مواد غذایی که می توانند سلامت مغز شما را افزایش دهند:

شکلات می تواند یک غذای عالی برای مغز باشد. این به این دلیل است که کاکائو – نسخه خالص و خام کاکائو – سرشار از فلاونول است.

اعتقاد بر این است که این مواد گیاهی دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی هستند ، از جمله برای مغز ، و همچنین در مورد توانایی آنها در محافظت در برابر بیماری آلزایمر مورد تحقیق قرار گرفته است.

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به نام DHA هستند.

DHA در سطح خاکستری مغز ما در سطوح بالایی یافت می شود – شواهدی که نشان می دهد ما برای عملکرد سالم مغز به مقدار زیادی از آن نیاز داریم. مطالعات نشان داده است که مقدار زیادی DHA از یادگیری و حافظه و همچنین IQ پشتیبانی می کند.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن زغال اخته ممکن است برای مغز ما نیز مفید باشد ، به ویژه از سلامت مغز در دوران سالمندی حمایت می کند.

تصور می شود که این اثر عمدتاً به دلیل محتوای پلی فنول بلوبری است ، که ممکن است به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کند که می تواند به زوال مغز کمک کند.

تخم مرغ به دلایل زیادی یک غذای عالی است – مهمترین آن مغز شماست.

زرده غنی از کولین است ، ماده ای شبیه ویتامین که برای غلاف میلین لازم است و رشته های عصبی ، از جمله در مغز را احاطه کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *