من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی به مدت 14 روز آغاز کردم: در اینجا چگونه بر سلامتی من تأثیر گذاشت

من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی به مدت 14 روز آغاز کردم: در اینجا چگونه بر سلامتی من تأثیر گذاشت


اگر تا به حال این ایده را داشته اید دست خود را بالا بگیرید: “چرا من بیشتر راه نمی روم ؟!”

به احتمال زیاد راه می رود کم ارزش ترین تمرین – همچنین یک فایل است بیشتر مطالعه شده است نوعی ورزش. بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیاده روی یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم برای سلامتی و رفاه خود انجام دهیم.

و این را هم بدانید: من در چنین محله ای زیبا و قابل راهپیمایی زندگی می کنم ، اما به نحوی بهانه می آورم که چرا نمی توانم برای قهوه قدم بزنم ، چیزهایی را در اداره پست بگذارم یا فقط در اطراف بلوک قدم بزنم. من واقعاً هرچقدر که دوست داشتم راه نرفتم یا از خانه خارج نشدم ، و این … صادقانه بگویم ، این بسیار وحشتناک است زیرا من یک رتریور طلایی سه ساله دارم که واقعاً به پیاده روی نیاز دارد (من متاسفم ، استلا 🐾).

ولی “میان وعده های ورزشی“این باعث شد من به عادت های خوب حرکتی برگردم و به پیاده روی معمولی برگردم. تصمیم گرفتم دو هفته 15 دقیقه پیاده روی صبح انجام دهم ، هر روز را با هوای تازه ، آفتاب ، نسیم دریا و هوشیار ، آرام آغاز کنم. جنبش. در اینجا چگونگی آن پیش رفت. “

بعد از دو هفته چه احساسی دارم

در اینجا هیچ شگفتی وجود ندارد. احساس امتیاز می کنم. احساس می کنم موفق شده ام! من برای انجام این کار تلاش می کنم هر چیزی هر روز ، حتی اگر واقعاً می خواستم ، بنابراین این واقعیت که بتوانم از پس آن بر بیایم عالی به نظر می رسد. “برنده شدن” واقعاً خوشایند است. همچنین باید اشاره کنم – این تنها نوع تمرین من برای 2 هفته بود! فقط راه رفتن (بله ، واقعاً) … و بدن من عالی است.

من هفته دوم پیاده روی خود را با زمان کمتری در صفحه نمایش ترکیب کردم (یک استراحت تکنیکی گرفتم!) ، بنابراین در کل ، احساس فوق العاده ای داشتم. دوستان و خانواده ام درباره میزان آرامش من اظهار نظر کردند (یکی حتی گفت: “من چند سال است که شما را اینقدر آرام ندیده ام!”). بیرون آمدن برای مدت کوتاهی صبح باعث بهبود روحیه ، وضوح ذهنی و بهره وری من در روزهایی که در خانه کار می کردم یا انجام می دادم.

به علاوه ، این پیاده روی های کوتاه صبح باعث می شود که توپ برای پیاده روی های طولانی تر بچرخد. در عرض چند روز ، من با سگم ساعت ها در شهر قدم زدم. من توانستم بیشتر شهرهایی را که در آن زندگی می کنم کاوش کنم ، کافه هایی را که تا به حال در آنها نبوده ام ، امتحان کنم ، چیزهایی را از لیست سطل خود حذف کنم – همه چیزهایی که قبلاً برای آنها وقت نگذاشته بودم.

TL ؛ DR – پیاده روی به من کمک کرد تجربه کنم …

  • بهبود انرژی
  • بهبود خلق و خو ، افزایش سطح کلی شادی
  • وضوح ذهنی ، تمرکز و بهره وری بهتر
  • هشدار بهتر
  • حالت آرام تر
  • حس موفقیت
  • سلامت عمومی خوب
  • شادترین سگ

فواید پیاده روی برای سلامتی

این ممکن است کمی شوکه کننده باشد ، اما تمرینات نباید زیاد شدید یا پیچیده باشند – پیاده روی در واقع تأثیر دارد. تن از مزایای آن ، می تواند برای برخی افراد سالم تر از دویدن باشد.

اثر کم

زمان و مکان برای HIIT وجود دارد ، اما این حرکات انفجاری و پلایومتریک می تواند مفاصل شما را فرسوده کند. همین امر در مورد دویدن نیز صدق می کند – در حالی که فوق العاده م effectiveثر است ، ضربه زدن به پیاده رو یا مسیر گاهی می تواند مشکلاتی در مچ پا ، زانو و باسن ایجاد کند. با پیاده روی ، از ضربه جلوگیری می کنید و از مفاصل خود محافظت می کنید ، بنابراین این یک افزودنی عالی برای روال تناسب اندام موجود شما است.

از آسیب پیشگیری می کند

نه فقط راه رفتن او کمترین میزان عفونت از هر نوع تمرینی ، اما اینطور بود برای جلوگیری از سقوط ظاهر می شود (و غیره سقوط جراحات) ، که یک مشکل عمده بهداشت عمومی در افراد مسن است. و چون آن از مفاصل شما حمایت می کند و ماهیچه های شما را تقویت می کندشما می توانید خود را از انواع دیگر صدمات ناشی از ضعف جسمانی و بی ثباتی محافظت کنید.

برای بیماریهای قلبی مفید است

مطالعات نشان داده است راه رفتن برای محافظت از قلب – می تواند فشار خون پایین و ضربان قلب در حالت استراحت به کاهش خطر کمک می کند بیماری قلبیبه

این تقویت کننده خلق و خو است

برای او تحصیل می کند علاوه بر این نشان دهید که پیاده روی می تواند شما را بهبود بخشد حالتبه ثابت شده است بر و بر باز هم برای نگرانی عمومی سلامت روان ، بیش از حد.

به کاهش وزن کمک می کند

در یک مطالعه ، افرادی که راه می رفتند a کاهش دور کمرو وقتی با تغذیه سالم ترکیب شود ، 30 دقیقه پیاده روی می تواند تأثیر زیادی بر وزن داشته باشد. همانطور که هاروارد به آن اشاره کرد پیاده روی ممکن است هوس را کاهش دهدبه

می تواند سالها به زندگی شما بیفزاید

همانطور که هاروارد اشاره کرد پیاده روی حدود 8000 قدم در روز – صرف نظر از سرعت – می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

به شما کمک کند

احتمالاً قبلاً می دانید – آنجا زیاد از جانب اثرات سلامتی ناشی از بیرون رفتنکمی آفتاب بگیر) مگر این که بر روی تردمیل (یا در محدوده محصور بزرگتر) قدم می زنید ، مزایای پیاده روی در مزایای کمی بیرون رفتن از خانه چند برابر می شود. دو ضربه.

چگونه به پیاده روی نزدیک شدید؟

تجربیات مختلف پیاده روی به شما کمک می کند تا آن را با هم مخلوط کنید. در اینجا برخی از روش هایی که من استفاده کردم وجود دارد.

هشدار راه رفتن

یکی از انواع پیاده روی مورد علاقه من ، بدون تلفن ، بدون هدفون ، بدون اپل واچ … فقط حضور کامل است. من بیشتر از اینها را در هفته آفلاین خود انجام داده ام.

مدیتیشن های پیاده روی

نوع دیگری از پیاده روی متفکرانه ، این صدا را هدایت می کند (که بدیهی است به نوعی دستگاه فنی نیاز دارد).

راه رفتن سگ

وقتی موجود زنده ای را همراهی می کنید و احتمالاً در حیاط همسایه نایب قهرمان می شوید ، تجربه متفاوتی است ، اما این پاداش می دهد. قدم زدن با دوست خزدارم و دیدن هیجان او در بیرون بودن به من یادآوری می کند که با چیزهای کوچک زندگی بیشتر حاضر و شادتر هستم.

موسیقی / پیاده روی پادکست

این صدا نیز ساده است ، اما گوش دادن به یک لیست پخش عالی یا یکی از پادکست های مورد علاقه شما (حتی چند دقیقه از کتاب صوتی!) می تواند راه رفتن را بسیار سرگرم کننده تر کند.

راه رفتن با هدف

اگر بخواهم گاهی به “نقطه پایانی” نیاز دارم. به عنوان مثال ، من می خواهم به جعبه قطره USPS ، بازار بروم یا قهوه بخرم. داشتن این هدف کوچک بسیار انگیزه بخش بود. در دو مورد ، وارد یک کافه نزدیک شدم.

نکاتی برای موفقیت

پاشو و برو

این برای من مهمتر بود. تلفن خود را نگه ندارید ، دندان های خود را مسواک نزنید – فقط کفش های خود را روی زمین بکشید و بیرون بروید (خوب … کمی SPF بگذارید ، مراقبت از آفتاب مهم است!). متوجه می شوم اگر زمان زیادی را صرف انجام کارهای دیگر مانند مدیتیشن ، بهداشت و مراقبت از پوست ، بررسی ایمیل و تهیه صبحانه کنم ، پس مسیر کمتر به پیاده روی می رود. اگر آن را بی معنی جلوه دهید و فرآیند تصمیم گیری را حذف کنید ، پایبندی به آن بسیار آسان خواهد بود.

لباس را شب قبل بپوشید

اگر از خیس شدن از خانه راحت نیستید (مسلماً من در یک اجتماع ساحلی بسیار معمولی زندگی می کنم ، بنابراین این عادت من است) ، شب قبل تعدادی لباس پیاده روی نزدیک تخت خود قرار دهید تا بتوانید قبل از بیرون آمدن سریع عوض شوید. کمتر تصمیم بگیرید ، کمتر تاخیر کنید و بیشتر راه بروید.

شریک پاسخگویی شما

در مورد من ، شریک زندگی من پوشیده از خز است و انگلیسی صحبت نمی کند ، اما او روی من حساب می کرد که هر روز بیرون می روم. شاید شما شخص دیگری ، فرزند ، والدین ، ​​هم اتاقی یا بهترین دوست (حتی بهترین دوست مرد) داشته باشید که صبح ها با شما پیاده روی می کند و شما را در مسیر درست نگه می داردبه قدرت در اعداد است!

مسیر عادت

اگر شما هم مانند من هستید ، پیگیری عادت ها یک ابزار واقعا قدرتمند است که به شما کمک می کند تا به یک روال سالم پایبند باشید. در برداشتن علامت این جعبه چیزی از نظر ذهنی سودمند است ، بنابراین “ضروریات” روز (هر روز!) را بنویسید و عبارت “پیاده روی صبحگاهی” را در آنجا بنویسید. وقتی به خانه می آیید جعبه را علامت بزنید و از افزایش کمی دوپامین لذت ببرید. در چند هفته ، می توانید به گزارش ردیابی عادت های خود نگاه کنید و پاداش انجام این همه کارها را احساس کنید (همچنین این یک راه عالی برای بررسی و سازگاری با سایر عادات است).

به خود پاداش دهید

گاهی اوقات چک لیست بالا به اندازه کافی پاداش نمی دهد. شاید بتوانید خود را با قهوه صبح یا ماچا پس از آن ، شاید یک اسموتی – یا حتی چند دقیقه پیمایش در کانال های رسانه های اجتماعی. به کار ارزشمندی فکر کنید که واقعاً می خواهید صبح انجام دهید و آن را پاداش خود برای تکمیل پیاده روی صبحگاهی خود قرار دهید.

پشته عادت

برای این منظور ، من باید کلاه خود را به جیمز کلیر ، نویسنده کتاب عادت های اتمی ، که این ترفند را از او آموختم ، بریزم. اگر قبلاً عادت خود به خودی به صبح دارید ، صبح قبل یا بعد از آن عادت کنید. به عنوان مثال ، قبل از اینکه تلفن خود را بررسی کنم ، پیاده روی می کنم. یا بعد از مسواک زدن و استفاده از کرم ضد آفتاب ، پیاده روی می کنم. این پیاده روی را بخشی از یک روال از قبل موجود برای تجربه ای روان تر کنید.

راه خود را (و روتین) مخلوط کنید

همه چیز را هیجان انگیز کنید. اگر مستعد کسالت هستید و به یکنواختی حساسیت دارید ، هر روز مسیر متفاوتی را انتخاب کنید. شاید روال خود را با استفاده از رویکردهای مختلف مخلوط کنید (مانند یک روز مدیتیشن هدایت شده ، روز دیگر موسیقی ، روز دیگر خاموش ، پادکست روز بعد). اگر از بن بست یا بلوک های اطراف خانه خود کمی احساس خستگی می کنید ، شاید یک روز در هفته سعی کنید با ماشین به یک پارک یا خیابان اصلی نزدیک رانندگی کنید. همه چیز را تازه نگه دارید!

جلوگیری از آسیب

اگرچه پیاده روی می تواند هم پیشگیری از آسیب و هم یک فعالیت توانبخشی عالی باشد ، اما شما می توان نیز نگه می دارد آسیب های راه رفتنبه کفش های مناسب بپوشید ، زیاده روی نکنید و مراقب باشید که در کجا قدم می گذارید تا مطمئن شوید که به آتل یا آسیب بیش از حد دچار نمی شوید.

در مجموع … شما باید این را امتحان کنید

مزایای آن بی نظیر است و رایگان و ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری کفش بپوشید و از خانه خارج شوید. فقط حرکت کن. آن هوای تازه را دریافت کنید ، خون خود را جاری کنید ، در محیط اطراف خود غوطه ور شوید و از آرامش لذت ببرید. می دانم گاهی ساده ترین چیزها را می توان احساس کرد مانند یک کار – من دقیقاً با شما هستم – اما این کار ارزش کمی تلاش بیشتر را دارد. آن 15 دقیقه را وقت بگذارید. به احتمال زیاد شما بیش از این مدت در شبکه های اجتماعی یا ایمیل حرکت کرده اید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *