عکس

مواد مغذی ضروری در میوه ها و سبزیجات


بیاموزید که چگونه برای سلامتی بهتر از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. ما در مورد فواید مصرف بیشتر میوه و سبزیجات بحث خواهیم کرد. هر بار که این گروه غذایی شگفت انگیز را در رژیم غذایی خود قرار می دهید ، فوراً سلامت خود را بهبود می بخشید. میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند اما کالری کمی دارند که ترکیبی عالی است. آنها حاوی انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی هستند و فیبر بالایی دارند ، به این معنی که می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن ، مقدار زیادی غذا بخورید.

میوه ها و سبزیجات منابع چندین ماده مغذی ضروری هستند:از جمله پتاسیم ، فیبر غذایی ، ویتامین C و اسید فولیک. رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند فشار خون را کاهش دهد ، خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد ، از برخی انواع سرطان جلوگیری کند ، خطر مشکلات چشمی و گوارشی را کاهش دهد و بر قند خون که می تواند اشتها را تحت کنترل داشته باشد تأثیر مثبت داشته باشد. . کنترل شما باید تا حد ممکن میوه و سبزیجات بخورید.

بیایید نگاهی به بهترین میوه ها و سبزیجات بیندازیم:مواد شیمیایی ویژه فیتوشیمیایی هستند که دارای خواص محافظتی و پیشگیری کننده از بیماری هستند. گیاهان این مواد شیمیایی را برای محافظت از خود تولید می کنند و معلوم می شود که می توانند انسان را در برابر بیماری ها نیز محافظت کنند. رزوراترول در فلاونول های شراب قرمز موجود در شکلات تلخ و فلاونوئیدهای موجود در میوه یافت می شود.این MVP های میوه سرشار از مواد شیمیایی گیاهی ضد بیماری مانند توت ، آلو گیلاس ، مرکبات کامل ، طالبی ، انگور قرمز ، سیب ، گلابی ، کیوی و زردآلو هستند.

هرچه غذا رنگی تر باشد: بیشتر آنها سرشار از مواد مغذی ارزشمند هستند. هر روز کمی از هر رنگ دریافت کنید. به یاد داشته باشید که رنگ به معنی سلامتی است ، هر چه رنگ عمیق تر و غنی تر باشد ، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری در غذا وجود دارد.
عکس
بسته سبزیجات برگ تیره:مواد مغذی بیشتری در هر واحد کالری نسبت به غذاهای دیگر ، بنابراین پیش بروید و بشقاب خود را با این سبزیجات رنگ کنید. MVPs سبزیجات چلیپایی ، کلم پیچ ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، کلم ، هویج ، سیر ، پیاز ، تره فرنگی ، گوجه فرنگی ، مارچوبه ، سیب زمینی شیرین و سبزیجات سالاد برگ تیره مانند فلفل دلمه ای و اسفناج.

عادت ساده و فوق العاده سالم را دنبال کنید: با افزودن ادویه جات و ادویه جات به غذای خود. آنها تقریباً به هر غذایی طعم می بخشند ، به این معنی که می توانیم چربی ها ، سس ها و نمک اضافه شده را کاهش دهیم و از مواد شیمیایی گیاهی مفید استفاده می کنند.

جعفری مورد علاقه ما را سرو کنید. ویتامین A ، کلسیم ، پتاسیم ، ویتامین C ، و می تواند درصد بالاتری از فلاونوئیدها را نسبت به سایر مواد غذایی داشته باشد.

رزماری:این می تواند حساسیت به انسولین را افزایش دهد که به متابولیسم سالم تبدیل می شود. گشنیز به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی در برابر سالمونلا عمل می کند.

ادویه ها:دارای قدرت آنتی اکسیدان تا 40 برابر بیشتر از اپل. سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و آن را به چاشنی عالی برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل می کند. دارچین می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و کلسترول و متابولیسم گلوکز را بهبود بخشد.

زنجبیل:سرشار از خواص ضد التهابی است و نشان داده شده است که باعث تقویت ایمنی و کاهش حالت تهوع می شود.

کاری و زردچوبه:مملو از یکی از قوی ترین ضد التهابات طبیعی که تا کنون شناسایی شده است. و فلفل تند می تواند خلق و خو را تقویت کند.

آیا می دانید که افزودن فقط یک وعده محصول به رژیم غذایی شما تفاوت ایجاد می کند و ثابت شده است که یک وعده اضافی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 14 درصد کاهش می دهد؟

برای بهترین نتایج ، سعی کنید هفت وعده یا بیشتر داشته باشید:از میوه ها و سبزیجات روزانه ، خوردن مقدار توصیه شده میوه و سبزیجات راحت تر از آن است که فکر می کنید می توانید نصف فنجان میوه به غلات خود اضافه کنید.
عکس
از نصف فنجان پاپریکا لذت ببرید:برای یک میان وعده صبحگاهی ، برای ناهار یک سالاد سالم بخورید و یک وعده دیگر از سبزیجات مورد علاقه خود را برای شام بخورید.

لیکوپن رنگ قرمز پر رنگی به گوجه فرنگی می بخشد:این یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها است که تا کنون به عنوان یک عامل ضد سرطان شناخته شده است. به نظر می رسد لیکوپن به شدت از پروستات محافظت می کند.تحقیقات نشان داده است که قدرت محافظتی لیکوپن هنگام پردازش و پخت گوجه فرنگی افزایش می یابد ، بنابراین از سس گوجه فرنگی ، رب گوجه فرنگی و سس مارینارا لذت ببرید.

دیگر انواع توت های قرمز ، آبی و بنفش:اشکال طبقه بندی مواد شیمیایی به نام آنتوسیانین. آنتوسیانین ها دارای قدرت آنتی اکسیدانی قوی هستند ، به ویژه در مورد مبارزه با التهاب.هنگامی که شما به طور منظم از انواع توت ها در کنار سایر غذاهای غنی از آنتوسیانین مانند گیلاس ، کلم قرمز و پیاز قرمز استفاده می کنید ، بدن خود را در برابر شایع ترین و کشنده ترین بیماری های شناخته شده برای انسان محافظت می کنید.

Flora Fine یکی از قوی ترین ضد سرطان ها است:در دسترس بودن ماهیت ترکیبات.قدرت خاص مبارزه با سرطان تا حد زیادی به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم های آنزیمی سم زدایی بدن است.

کلم بروکلی بخورید:همراه با سایر سبزیجات چلیپایی از جمله کلم ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و کلم ، سیستم آنزیم های مبارزه با سرطان شما را تا دو برابر به سم زدایی می فرستد.

عکس
آیا می دانید برخی از رنگهایی که به غذاهای گیاهی رنگ غنی و عمیق می دهند ، می توانند عامل محافظت از پوست در برابر آفتاب باشند و غذاهایی که م SPثرترین SPF دارند شامل سبزیجات برگ تیره ، سیب زمینی شیرین ، گوجه فرنگی ، هویج ، فلفل نارنج ، انواع توت ها ، هویج و حتی شکلات تلخ؟ بهترین استراتژی تغذیه ای مصرف حداکثر میوه و سبزیجات است.

این نکات استراتژیک را دنبال کنید و هدف خود را خوردن هفت وعده از حدود چهار فنجان میوه و سبزیجات در روز قرار دهید. روی غذاهای جانبی میوه ها و سبزیجات دو برابر شوید. میوه و سبزیجات را به عنوان میان وعده بخورید. به یاد داشته باشید که رنگ به معنی سلامتی است هرچه رنگ عمیق تر و غنی تر باشد ، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری در غذا وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *