نکات صحبت کردن – اجتناب از تحرکات غیر ضروری

آیا تا به حال در سخنرانی‌ای شرکت کرده‌اید که در آن سخنران به شکلی کاملاً مصنوعی به دور صحنه بپرد؟ یا جایی که آنها یک تیک عصبی داشتند که شما را از گوش دادن به صحبت های آنها منحرف می کرد؟

اکثر مردم دارند!

پس چگونه می توانید مطمئن باشید که با حرکات خود خود را گول نمی زنید؟ در این مقاله قصد دارم هفت نکته برای جلوگیری از حرکت های غیر ضروری به شما ارائه کنم. مسلماً یکی از مشکلات بزرگ این است که چه چیزی را تشکیل می دهد و حرکت غیر ضروری یا بیش از حد را تشخیص دهد. برای اهداف خود، حرکت غیرضروری را به عنوان هر حرکتی که حواس مخاطب را پرت می‌کند یا تحریک می‌کند، شناسایی می‌کنیم.

1. از حرکات خود آگاه شوید. اولین قدم برای اصلاح هر چیزی، آگاهی از اشتباه است. این به همان اندازه که در مورد هر چیز دیگری صدق می کند، در مورد سخنرانی عمومی نیز صدق می کند. راه های زیادی برای آگاهی از حرکات خود وجود دارد. ضبط ویدیو یکی از روش هایی است که به خوبی کار می کند. وجود گروهی از افراد حامی که عملکرد شما را نقد کنند، یکی دیگر از موارد است.

2. اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل کنید. زمانی که متوجه شدید که چه حرکاتی انجام می دهید، وقت آن است که تشخیص دهید کدام حرکات غیر سازنده هستند. برای تشخیص اینکه کدام یک مخاطب شما را عصبانی می کند. در حالی که می توانید از یک فیلم ضبط شده استفاده کنید و خودتان آنالیز را انجام دهید، یک گروه حمایتی دید متعادل تری از حرکات شما ارائه می دهد.

3. حرکات بزرگ را مدیریت کنید. یکی از اشتباهاتی که ممکن است متوجه شوید که مرتکب می شوید قدم زدن است. یعنی شما شروع به راه رفتن به جلو و عقب در سراسر صحنه می کنید. این لزوما چیز بدی نیست. گاهی اوقات، حرکت شما به جلو و عقب می تواند به مخاطبان شما انرژی یا اشتیاق را نشان دهد. یا می تواند نشان دهنده عصبی بودن باشد. اینجاست که یک گروه حامی ارزشمند است. در صورت لزوم می توانید با شناسایی یک علامت، سرعت خود را کاهش دهید. علامت شما نقطه ای روی صحنه است که باید در آن بایستید. به طور سنتی با نوار سفید به عنوان X علامت گذاری می شود، هدف شما این است که در هنگام سخنرانی در بالای علامت بایستید. یک روش سخاوتمندانه تر این است که یک دایره شش فوتی را در نوار پلاستیکی سفید یا گچ قرار دهید. هدف شما ماندن در دایره است. گچ به خوبی کار می کند زیرا وقتی از آن عبور می کنید خط را پاک می کنید.

4. ژست ها را مدیریت کنید اشتباه بعدی که باید بررسی کنید ژست بسیار گسترده است. این اغلب نتیجه عمل به حرکات شما به جای اجازه دادن به آنها به طور طبیعی است. چندین راه ممکن برای جلوگیری از حرکات بیش از حد وجود دارد. نگه داشتن دست ها در جلو یا پشت یکی از روش هایی است که بسیار رایج است. مانند گذاشتن دست ها در جیب یا به سادگی در کنار خود. نکته کلیدی در اینجا این است که از جایگزینی یک عادت بد با عادت بدتر خودداری کنید.

5. تیک های عصبی را مدیریت کنید. همه ما حرکاتی داریم که وقتی عصبی هستیم انجام می دهیم. شاید این مورد از خراشیدن است. یا چرخاندن گردن. یا عطسه کردن یا خراشیدن صورت. این کنه های کوچک از جمله تحریک کننده ترین واکنش ها برای یک سخنران عمومی هستند. یک گروه حمایتی می تواند در شناسایی تیک و همچنین تکنیکی برای رفع آن مفید باشد.

6. خود را در حال صحبت در کولر آبی تصور کنید. همه چیزهایی که تا به حال در مورد آن صحبت کرده‌ایم ناشی از انجام کارهایی توسط سخنران عمومی است که معمولاً انجام نمی‌دهند. چرا؟ چون عصبی هستند یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن این عادات عصبی صرفاً از بین بردن عصبی بودن است. یکی از راه های انجام این کار این است که خود را در مکالمه با یکی از دوستان خود در کولر آبی تصور کنید. سخنرانی خود را طوری به این دوست ارائه دهید که گویی به سادگی آن را می خوانید.

7. تمرین، تمرین، تمرین. باشه بیا اینجا جدی بگیریم تنها راه برای از بین بردن حرکات غیر ضروری، ترک عادت هایی است که باعث ایجاد حرکات غیر ضروری می شود. و انجام آن نیاز به حرکت جهت دار دارد.

رژیم لاغری سریع