نکات مفید برای بی اختیاری ادرار در زنان

بی اختیاری ادرار مشکلی است که بسیاری از زنان از آن رنج می برند. اگرچه مردانی نیز هستند که این بیماری را تجربه می کنند ، اما در زنان بسیار شایع تر است. طبق آمار ، تقریباً 25 میلیون آمریکایی با نوعی بی اختیاری ادرار و بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان وجود دارد. 80 درصد این افراد زن هستند. فقط از هر 8 نفر یک نفر مبتلا به بی اختیاری ادرار تشخیص داده می شود در حالی که بقیه همچنان از علائم اغلب ناخوشایند و شرم آور رنج می برند. تغییرات متعددی در زندگی و رژیم غذایی وجود دارد که می تواند به تسکین برخی از علائم مرتبط با بی اختیاری ادرار کمک کند.

علائم بی اختیاری ادرار: این از دست دادن کنترل مثانه عمدتا با مشکل در کنترل ادرار مشخص می شود. اغلب نشت ادرار غیر ارادی است که می تواند در لحظات روزمره مانند خندیدن یا سرفه رخ دهد. این باعث می شود تا برای کسانی که آن را تجربه می کنند یک رویداد بسیار استرس زا باشد. دو نوع بی اختیاری وجود دارد که به بی اختیاری استرس و بی اختیاری اضطراری معروف هستند. نوع ولتاژ در بالا توضیح داده شد. بی اختیاری فوری شدیدتر است و شامل نشت بیشتر ادرار و احساس مکرر نیاز به ادرار می شود. اکثر زنان ترکیبی از این دو را خواهند داشت.

علل بی اختیاری ادرار: زنان اغلب به دلیل بچه دار شدن یا اضافه وزن دچار بی اختیاری استرس می شوند. اضافه وزن می تواند ماهیچه های مثانه را که منجر به این بیماری می شود ، تضعیف کند. با بی اختیاری اضطراری ، هنوز مشخص نیست علت اصلی آن چیست. با این حال ، ممکن است به دلیل نوعی تحریک مثانه باشد.

آزمایش و تشخیص: هنگامی که به پزشک خود مراجعه می کنید ، یک سری آزمایشات برای تعیین بی اختیاری ادرار دریافت خواهید کرد. اینها شامل آزمایش استرس مثانه و آزمایش ادرار است. اگر پزشک شما آزمایشات پیشرفته تری می خواهد ، می توانید از آزمایش اورودینامیک ، سونوگرافی و آزمایش سیستومتری استفاده کنید که به اندازه گیری فشار بر مثانه کمک می کند. هنگامی که پزشک تشخیص شما را تعیین کرد ، می تواند درمانی را تجویز کند که به تسکین و کنترل کامل بی اختیاری کمک می کند. اینها برخی از داروهایی است که ممکن است برای شما تجویز شود. ایمی پرامین که یک داروی ضد افسردگی است ، دولوکستین که همچنین یک داروی ضد افسردگی است. دوز کم استروژن موضعی و آنتی کولینرژیک که به آرام شدن مثانه کمک می کند.

تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی: البته ، علاوه بر این درمان های دارویی ، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به این مشکل انجام دهید. این تصور غلط رایج وجود دارد که کاهش مصرف مایعات به دفعات کمتر ادرار کردن شما کمک می کند. این روش مناسب نیست زیرا می تواند منجر به کم آبی شود. شما باید برای سلامتی خود هیدراته باشید و این باید 6 تا 8 لیوان آب در روز باشد. شامل سایر نوشیدنی هایی که می توانید در این مقدار کل بنوشید. شما باید کافئین ، الکل و نوشابه را در رژیم غذایی خود محدود کنید ، زیرا می توانند برای مثانه تحریک کننده باشند. سعی کنید از نوشیدن مایعات در شب اجتناب کنید.

شکر: خوردن بیش از حد شکر به طور کلی سالم نیست ، به خصوص اگر بی اختیاری ادرار دارید. شکر همچنین می تواند مثانه را تحریک کند. در بسیاری از غذاها قند پنهان شده است ، بنابراین همیشه برچسب ها را با دقت بخوانید. شکر شامل محصولاتی است که حاوی فروکتوز و عسل هستند. آب کرنبری: تصور اشتباهی وجود داشت که آب کرن بری به بی اختیاری ادرار در زنان کمک می کند. برای عفونت های مجاری ادراری مفید است. با این حال ، با بی اختیاری ادرار می تواند مشکل را بدلیل اسیدیته تشدید کند.

تغییر در شیوه زندگی: ورزش برای کمک به این بیماری بسیار مهم است. تمرینات خاصی وجود دارد که به روش های “کگال” معروف است. روش کگال یک تمرین است که ماهیچه های لگن را تقویت می کند و به شما کمک می کند تا کنترل بیشتری بر جریان ادرار داشته باشید. با استفاده مداوم باید بهبود را مشاهده کنید.

چاقی: اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید ، وضعیت بی اختیاری ادرار شما حتی بدتر می شود. کاهش وزن و تناسب اندام قطعا به شما کمک می کند. به عنوان مثال ، اگر شکم سنگینی دارید ، فشار بیشتری روی مثانه وارد کرده و ماهیچه ها را بیشتر تضعیف می کنید. هنگامی که وزن خود را کاهش می دهید ، به طور طبیعی ماهیچه هایی را که دیگر بارگیری نمی کنند تقویت می کنید.

تکنیک های دیگر: بسیاری از زنان در تلاش برای کنترل میل به ادرار کردن در مواقعی که احساس می کنند نیاز مبرم به این کار دارد ، موفق بوده اند. احساس فوری شما این است که برای رهایی خود به سمت دستشویی فرار کنید. با این حال ، اگر بتوانید مثانه خود را دوباره آموزش دهید تا کمی بیشتر منتظر بماند ، ممکن است به دفعات زیاد ادرار را متوقف کنید. به آرامی و با کاری که راحت انجام می دهید شروع کنید. به عنوان مثال ، با تلاش برای صبر کردن 10 دقیقه قبل از ادرار کردن زمانی که این اشتیاق را دارید. اگر می توانید تا 15 یا 20 دقیقه کار کنید. این تکنیک می تواند مثانه شما را تربیت کند و دیگر نیازی به دفع ادرار مانند قبل ندارید.

واضح است که بی اختیاری ادرار مشکل بسیاری از زنان است و قطعاً می تواند بر کیفیت زندگی آنها تأثیر بگذارد. با ترکیب یک برنامه جامد که شامل مداخلات پزشکی و تغییر شیوه زندگی و رژیم غذایی است ، بهبود قابل توجهی را تجربه کرده و این وضعیت را کنترل می کنید. به یاد داشته باشید ، مانند هرگونه تغییر در رژیم غذایی یا شیوه زندگی ، همیشه قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید ، به خصوص اگر بیماری دارید یا داروهای تجویزی مصرف می کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *