هنگام خواب از افزایش وزن خودداری کنید

خوابیدن اتفاقاً می تواند یک اشتباه بزرگ باشد زیرا داشتن مقدار مناسب برای حفظ تناسب اندام و سلامت ضروری است.

خواب ، عملکرد طبیعی بدن است که به اندازه غذا خوردن اهمیت دارد و هرگز نباید از آن غافل شد. اگر زیاد یا کم بخوابید ، احتمالاً برای داشتن تناسب اندام مشکل خواهید داشت. برای تماشاچیان وزن ، یادگیری ارتباط بین کمبود خواب و چاقی مهم است.

این یک حلقه معیوب است: کم خوابی باعث آزاد شدن هورمون هایی مانند گرلین می شود که اشتها و گرسنگی را افزایش می دهد ، که خطر ابتلا به چاقی را در افراد افزایش می دهد. از سوی دیگر ، افرادی که چاق هستند به دلیل انسداد مجاری تنفسی که تنفس را محدود می کنند ، در خوابیدن مشکل دارند و با استراحت کافی از سالم ماندن بدن جلوگیری می کنند.

مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب ، حتی چند ساعت کمبود ، می تواند مشکلات جدی برای سلامتی افراد ایجاد کند و می تواند تلاش برای حفظ سلامتی را تضعیف کند. به گفته موسسه ملی تحقیقات اختلالات خواب موسسه ملی سلامت ، خوابیدن تنها شش ساعت در شب احتمال بروز چاقی در افراد را تا 23 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این ، خوابیدن بیش از چهار ساعت در شب خطر را تا 73 درصد افزایش می دهد.

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه پزشکی پنسیلوانیا در فیلادلفیا انجام شده است ، علاوه بر افزایش احتمال چاقی ، خواب کمتر از شش ساعت در شب فقط به مدت دو هفته می تواند زمان واکنش ، حافظه و شناخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. سالم ماندن با کمتر از پنج ساعت خواب غیرممکن است زیرا می تواند 50 درصد خطر فشار خون بالا را به دلیل سطح بالای کورتیزول ، هورمون استرس ، که قلب را محدود می کند ، افزایش دهد. این می تواند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن ، بیماری قلبی و سکته مغزی شود.

خواب ، یک عمل ساده و طبیعی است که می تواند به ما کمک کند تناسب اندام و سلامتی خود را حفظ کنیم با مزایای اضافی مانع از افزایش وزن می شویم. زمان آن فرا رسیده است که بفهمیم اجازه دادن به بدن در زمان احساس خستگی ، اخلاق بدی نیست. زیرا برعکس ، ما هرگز به بهره وری نمی رسیم در حالی که خیلی خسته هستیم و حتی نمی توانیم خوب فکر کنیم.

دیگر فکر نکنید که نخوابیدن امروز برای آینده شما مفید است زیرا اگر استراحت نکنید ، ممکن است فردا به اندازه کافی برای لذت بردن نداشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *