پرش، ریباند و تکان دادن – بهترین و ارزان ترین اشکال ورزش

این روزها به طور کلی پذیرفته شده است که برای سالم ماندن به ورزش نیاز داریم، با این حال با تمام تجهیزات صرفه جویی در نیروی کار که در اختیار داریم، انجام ورزش اغلب دشوار است. پیوستن به باشگاه می‌تواند گران باشد و علاوه بر این، اضافه کردن زمان رسیدن به آنجا، تعویض لباس و دوش گرفتن می‌تواند بخش بزرگی از شب شما را بگیرد. دویدن یا آهسته دویدن بسیار ارزان تر است و در آب و هوای بد به راحتی می توان آن را به تعویق انداخت. کوبیدن روی سطوح سخت، اگر تکنیک دویدن شما خوب نباشد، می تواند باعث مشکلات فیزیکی نیز شود.

البته، اگر به آرتریت یا هر بیماری شدیدا ناتوان کننده دیگری مبتلا هستید، این نوع ورزش ها یک نه کامل هستند.برای شما صندلی گهواره ای وجود دارد. قیمت آنها به اندازه 50 پوند یا 75 دلار است، بنابراین اکثر مردم باید قادر به خرید آن باشند. اگرچه نتوانستم منبع اصلی را بیابم، اما خوانده ام که مطالعاتی در کالج پزشکی ویرجینیا انجام شده است که نشان می دهد استفاده از صندلی گهواره ای یک ریتم طبیعی ایجاد می کند که توانایی طبیعی بدن برای ترمیم و بازیابی را فعال می کند. برای هفته اول باید با حداکثر یک ساعت در روز شروع کنید، سپس به مدت چند هفته زمان را ده دقیقه در روز در هفته افزایش دهید. سرماخوردگی، آنفولانزا، دیابت و حتی برخی از انواع سرطان را درمان کرده است. (از موردی توسط بئاتریس دکستر در Examiner (ایالات متحده؛ 7/7/92)) این حرکت همچنین نشان داده شده است که به آرام کردن بیماران زوال عقل مضطر در آسایشگاه سالمندان روچستر ایالات متحده کمک می کند.

برای افراد فعال تر، ساده ترین و بهترین شکل ورزش پرش و ریباند است. احتمالاً کلیپ هایی از بوکسورهایی که برای مدت طولانی پرش می کنند دیده اید و من آنها را تحسین می کنم، زیرا نمی توانم بیش از ده دقیقه به راه خود ادامه دهم. با این حال، این ارزان‌ترین راه برای انجام ورزش است، زیرا طناب زدن می‌تواند حداقل 5 پوند یا 7 دلار هزینه داشته باشد. من یک طناب واقعی را ترجیح می دهم که گران تر است. آمازون دارای 233 نوع مختلف است. من متوجه نشده بودم که می توانید چرمی تهیه کنید!

اگر پرش برایتان سخت است، ارزان ترین شکل بعدی ورزش استفاده از مینی ترامپولین یا ریباندر است. اینها از 20 پوند یا 30 دلار تا 100 پوند یا 150 دلار قیمت دارند. گفته می‌شود افرادی که از مینی ترامپولین یا ریباندر استفاده می‌کنند جزو بسیار مناسب‌ترین افراد هستند. حتی ناسا نیز این نوع ورزش را تایید می کند. (مجله فیزیولوژی کاربردی 49(5): 881-887، 1980). ریباندینگ بازوها، پاها، عضلات شکم، قلب و ریه های شما را تمرین می دهد. متوجه خواهید شد که بدن شما بهتر می شود و می توانید برای مدت طولانی و طولانی تری به حرکت خود ادامه دهید. این یک تمرین بدون ضربه است، به این معنی که، اگرچه شما تمام مزایای دویدن را به دست می‌آورید، اما مجبور نیستید امواج ضربه‌ای را که به عضلات و مفاصل شما آسیب می‌رساند را جذب کنید (مجله توانبخشی قلبی ریوی 10: 401 – 408، 1990).

شما به راحتی می توانید یک مینی ترامپولین یا ریباندر را در برنامه معمول خود قرار دهید، زیرا هر دقیقه ای که برای ریباند صرف می کنید معادل حدود سه یا چهار دقیقه دویدن است. این همچنین به این معنی است که شما خیلی سریعتر از زمانی که در حال دویدن هستید به نقطه چربی سوزی می رسید. می توانید از یک مینی ترامپولین یا ریباندر هنگام تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی خود استفاده کنید: در داخل یا خارج، بسته به آب و هوا. از آنجایی که می‌توانید از یک مینی ترامپولین یا ریباندر در داخل استفاده کنید و فضای کمی را اشغال می‌کند، می‌توانید در هر شرایط آب و هوایی از آن استفاده کنید.

اگر ریباند را شروع کنید، متوجه خواهید شد که گردش خون شما بهبود می یابد و ظرفیت قلب و ریه شما افزایش می یابد. هماهنگی و تعادل شما بهتر می شود و ماهیچه های شما به خوبی منقبض می شوند و حتی قبل از اینکه وزن شما تحت تاثیر قرار گیرد، اندام لاغری به شما می دهد. اگر برای کاهش وزن ورزش می‌کنید، باید توجه داشته باشید که چون ماهیچه‌ها از چربی سنگین‌تر هستند، احتمالاً مقداری وزن اضافه می‌کنید یا برای شروع هیچ وزنی کم نمی‌کنید. به همین دلیل، ایده خوبی است که نه تنها قبل از شروع وزن خود را وزن کنید، بلکه اندازه کمر، باسن، سینه، ران، بازوها و غیره را نیز انجام دهید. به زودی متوجه خواهید شد که علاوه بر لاغر شدن، انرژی و نشاط بیشتری دارید و عفونت های کمتری دارید. دکتر مورتون واکر در کتاب خود پرش برای سلامتی: راهنمای ایروبیک برگشتی (Avery 1989) می‌گوید که حداقل 30 مزیت برای سلامتی ریباند وجود دارد و این سیستم لنفاوی شما را فعال می‌کند، که بخشی جدایی ناپذیر از سیستم دفع سموم شما است.

پرش، ریباند و تکان دادن با فاصله زیاد بهترین اشکال ورزش هستند. همه آنها مزایای سلامتی بسیار زیادی دارند و در عین حال هزینه بسیار کمی دارند که مطلقاً هر کسی می تواند حداقل یکی از آنها را مصرف کند.