پلیس غذا را از سرتان بیرون کنید


زمان خواندن: 6 دقایق

این چهارمین مقاله از مجموعه 10 قسمتی است که به اصول غذا خوردن شهودی می پردازد. پست هفته گذشته در مورد اصل 3 بود: با غذا صلح کنید.


آیا بعد از خوردن غذاهایی که دوست دارید احساس گناه می کنید؟ اگر چنین است، شما به دور از تنهایی هستید. در مورد اینکه چگونه باید بخوریم یا نباید بخوریم، کدام غذاها غذاهای “خوب” و کدام غذاها “بد” هستند، نظرات کمی وجود ندارد. با این حال، مهم نیست که چه نظراتی از پلیس غذای جمعی می شنویم، این احتمال وجود دارد که پلیس غذای درونی ما حتی بی رحم تر باشد.

چهارمین اصل غذا خوردن شهودی، “به چالش کشیدن پلیس غذا” این با اصل هفته گذشته (” صلح با غذا”) همراه است. زیرا وقتی مدام نظارت می کنید که چه چیزی و چه مقدار می خورید، آرامش غذایی وجود ندارد.

دایره غذا می تواند از داخل یا از بیرون بیاید. مطمئناً، ممکن است افرادی در زندگی خود داشته باشید که به شما می گویند چگونه باید غذا بخورید – مستقیم یا غیرمستقیم. آنها ممکن است جملاتی مانند “تو این را می خوری؟ نشنیدی که چقدر برایت بد است؟” یا “شنیده ام که خوردن X برای تو خوب است” یا به سادگی عادات غذایی خود را به رخ می کشند و باعث می شود شما احساس کنید که باید همین کار را انجام دهید. .

با این حال، سخت ترین شکل پلیس از ذهن شما سرچشمه می گیرد. این شامل تمام اطلاعاتی است که از پزشکان، دوستان، خانواده، رسانه ها و فرهنگ در مورد آنها جذب کرده اید:

  • چگونه باید بخورید یا نخورید
  • غذاهای “خوب” و غذاهای “بد” چیست؟
  • میزان سلامتی شما به آنچه می خورید بستگی دارد (نکته: چیزهای زیادی بر سلامت شما تأثیر می گذارد و غذا فقط یکی از آنهاست)
  • چگونه چیزی که می خورید بر وزن شما تأثیر می گذارد (که ممکن است منجر به محدودیت و سپس خوردن مجدد شود)
صداهای لعنتی مخرب

Evelyn Tribull و Elise Reach متخصصان تغذیه در کتاب خود Intuitive Eating درباره صداهای خاص صحبت می کنند این می تواند از فرهنگ رژیم غذایی بیرون بیاید و بر آنچه فکر می کنیم و چگونه عمل می کنیم تأثیر بگذارد. این صداها به سه صدای ملعون مخرب معروف هستند که عبارتند از:

  • پلیس مواد غذایی، او صدای قدرتمندی است که از طریق رژیم غذایی رشد می کند و به عنوان داور درونی و هیئت منصفه عمل می کند. صدای پلیس غذای شما هر غذا خوردن را بررسی می کند و غذا و بدن شما را در حال جنگ نگه می دارد. (“اگر آن را بخوری، وزنم اضافه خواهد شد.”) هنگامی که با آنچه پلیس مواد غذایی به شما می گوید در مورد آنچه می خورید مخالفت می کنید، می تواند منجر به پرخوری شما شود، زیرا شرمنده هستید یا احساس می کنید که دوست دارید. قبلاً آن را دمیده‌ام، بنابراین همه غذاها بازی منصفانه هستند.
  • کارآگاه تغذیه توصیه های تغذیه ای را ارائه می دهد تا شما را با رژیم “همگام” نگه دارد. او قوانینی را به نام «سلامتی» وضع می کند و با پلیس غذا تبانی می کند که تحت عنوان سلامتی فعالیت می کند، اما رژیم غذایی ناخودآگاه را تشویق می کند. به عنوان مثال، یک مطلع تغذیه ممکن است چیزی شبیه این بگوید: “الان میان وعده ها خوب هستند، اما فقط اگر میوه و سبزیجات بخورید!” یا ممکن است احساس کنید که به دلیل تغییر در اطلاعات تغذیه، هیچ چیز “ایمن” برای خوردن وجود ندارد (“خوردن چربی بد است! نه، صبر کنید… خوردن کربوهیدرات بد است!”)
  • رژیم شورشی آیا صدایی که می گوید: “آه آره؟ بهت نشون میدم!” زیرا در برابر هر گونه قوانین تحمیل شده از بیرون، که می تواند به عنوان پرخوری یا دزدکی ظاهر شود، مقاومت می کند. من مشتریانی دارم که در دوران کودکی خود مخفیانه غذا می‌خورند تا علیه قوانین سخت‌گیرانه غذایی مخالفت کنند، و هنوز هم چندین دهه بعد حتی اگر همسر یا شریک زندگی‌شان اهمیتی نداشته باشد که چه می‌خورند، این کار را انجام می‌دهند. متأسفانه رفتار سرکش اغلب محدودیتی ندارد و این می تواند بسیار خود ویرانگر شود.
صداهای متحد

با این حال، ما همچنین چهار صدای قوی متحد داریم.

  • Diet Rebel می تواند به یک فایل تبدیل شود متحد شورشی اگر آن صدای سرکش را به بیرون هدایت کنید و از آن برای محافظت از مرزهای غذای خود در برابر هر کسی که سعی دارد مراقب غذا برای شما باشد استفاده کنید. به عبارت دیگر، شما از دهان خود برای کلمات استفاده می کنید – به شیوه ای مؤدبانه اما محکم – به جای اینکه با غذا خوردن از طریق خوردن مخفیانه یا سرکشانه برخورد کنید.
  • انسان شناس غذا او یک ناظر بی طرف است که مشاهدات را بدون قضاوت انجام می دهد. از افکار و رفتارهای شما در مورد غذا یادداشت برداری می کند، همانطور که یک انسان شناس به گروهی از مردم یا یک فرهنگ اشاره می کند. به عبارت دیگر، این صدا فقط در مورد حقایق است! داشتن یک دفتر خاطرات غذایی بصری می تواند به شما کمک کند تا انسان شناس غذایی درونی خود را وارد عمل کنید و به شما امکان می دهد حقایق را در مورد جنبه عاطفی غذا خوردن به جای افراط در آن مرتب کنید.
  • مرباصدای او ملایم و آرامش بخش است، مانند صدای یک پدربزرگ دوست داشتنی یا بهترین دوست. این وسیله ای برای مثبت ترین خودگویی در ذهن شماست. یک مربی همچنین می تواند به شما کمک کند تا با کلمات تند پلیس غذا و رژیم غذایی شورشی مقابله کنید.
  • اگر بتوانید پلیس مواد غذایی را آرام کنید، یک خبرچین تغذیه می تواند تبدیل به یک فرد شود متحد تغذیه، به شما در انتخاب غذاها بر اساس تغذیه و رضایت کمک می کند.
  • را خورنده شهودی این از نشانه های درونی شما از گرسنگی، سیری و رضایت صحبت می کند. شما یک خورنده شهودی به دنیا آمده اید، اما این صدا احتمالا تا آخر عمر سرکوب خواهد شد. با گرد هم آوردن یک انسان شناس غذا و متخصص تغذیه، The Intuitive Eater می تواند جنبه مثبت یک شورشی و خبرچین تغذیه را نشان دهد. به عنوان مثال، یک غذاخور شهودی ممکن است بگوید: “این غرش خفیف در شکم من به این معنی است که من گرسنه هستم و باید غذا بخورم” یا “امشب برای شام چه چیزی می خواهم بخورم؟ چه چیزی به نظر من خوب است؟”
چالش پلیس مواد غذایی

یکی از بهترین راه ها برای سرپیچی از پلیس مواد غذایی این است که خودگویی خود را تغییر دهیم. خودگویی منفی اغلب ما را ناامید می کند، احساس ناامیدی می تواند منجر به رفتارهای مخرب شود و اگر با خودگویی منفی که اغلب مبتنی بر مفاهیم غیرواقعی و گاهی احمقانه است به چالش بکشیم، احساس بهتری خواهیم داشت و بهتر عمل می کنیم.

بنابراین… اگر می توانستیم باورهایمان را در مورد غذا و بدن تغییر دهیم، احساسات و رفتارهایمان نیز تغییر می کرد

خودگویی منفی در مورد غذا و بدن معمولاً مبتنی بر افکار تحریف شده یا غیرمنطقی است. این افکار می توانند احساسات منفی را تشدید کنند، که به نوبه خود می تواند منجر به رفتارهای غذایی افراطی، مخرب و حتی مخرب شود. این یک مورد کلاسیک از تبدیل یک ادراک به واقعیت است. به منظور جایگزینی افکار تحریف شده با افکار منطقی تر، مهم است که بتوان انواع مختلف تفکر منفی را تشخیص داد و شناخت. مثلا…

5 نوع تفکر منفی
  • تفکر دودویی یا باینری، همچنین به عنوان تفکر سیاه یا سفید یا تفکر همه یا هیچ شناخته می شود. چیزهای بسیار کمی در زندگی واقعاً سیاه یا سفید هستند، بنابراین یک شنای آرامش بخش در مناطق خاکستری می تواند از بسیاری جهات به ما کمک کند، از جمله مواردی که به غذا یا بدن مربوط نیستند.
  • تفکر مطلق (“من باید کامل بخورم وگرنه اتفاق بدی خواهد افتاد”). به جای «باید»، «باید»، «باید»، «باید» یا «باید» از کلماتی مانند «می توان»، «مشکلی است» و «ممکن است» استفاده کنید.
  • تفکر فاجعه آمیز مانند «اگر به خودم اجازه می دادم کلوچه بخورم، هرگز متوقف نمی شدم». افکار اغراق آمیز خود را با افکار مثبت و دقیق تر جایگزین کنید. حتی اگر هنگام تمرین آشتی غذایی، غذا خوردن کمی کثیف به نظر برسد، با اطمینان منظم که می‌توانید غذاهایی را بخورید که برایتان جذاب است، به خوردن متعادل رضایت می‌دهید. به عبارت دیگر، شما این کار را نخواهید کرد برای متوقف کردن اگر کلوچه دوست دارید کلوچه بخورید، اما قطعا آنها را نخواهید خورد بدون وقفه.
  • تفکر بدبینانه (لیوان نیمه خالی است.) لیوان را نیمه پر نگه دارید (به جای “من خیلی شکست خورده ام”، “این هفته موفق شدم” را امتحان کنید زیرا شانس برای شما بسیار خوب است. من مشتریان زیادی دارم که فکر می کنند “پیشرفت نمی کنند” اما وقتی به تغییرات در تفکر آنها نگاه می کنیم و اینکه چگونه خوردن آنها استرس کمتری داشته است، می بینیم که پیشرفت های زیادی صورت گرفته است.
  • تفکر خطی. اگر تمایل به موفقیت دارید (مانند بسیاری از رژیم گیرندگان برای مدت طولانی)، تمرکز بر رسیدن به هدفتان آسان است، بدون قدردانی از چیزهایی که می توانید در طول مسیر یاد بگیرید یا قبول کنید که در سفرتان فراز و نشیب هایی وجود خواهد داشت. تجربه زیادی در غذا خوردن شهودی وجود دارد و چیزهای زیادی در مورد خودمان می آموزیم. به جای مسابقه دادن برای “هدف”، فرآیند را در آغوش بگیرید.
قدرت خودآگاهی

خودآگاهی سلاح نهایی در برابر پلیس مواد غذایی است. اما، همانطور که به مشتریانم می گویم، خودآگاهی باید با کنجکاوی همراه شود و نه قضاوت. آگاهی از افکار، عواطف و رفتارهای ما اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دهد و این اطلاعات امکان تغییر را باز می کند. (درباره آن فکر کنید: اگر نسبت به آنچه فکر می کنید، احساس می کنید و انجام می دهید کور باشید، نمی توانید تغییر دهید.)

حواستان به غذایی باشد که در سرتان و اطرافیانتان صحبت می کند و سپس در مورد آن کنجکاو شوید به جای اینکه خودتان را بر اساس محتوای فکر یا اصلاً داشتن ایده قضاوت کنید، آن را به چالش بکشید. اینجاست که دلسوزی به خود به کار می آید!

هفته آینده، در مورد آن صحبت خواهم کرد اصل پنجم: عامل رضایت را دریابید.

این پست حاوی لینک های وابسته به آمازون است. به عنوان یک شریک آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام، نویسنده مستقل، مشاور مواد غذایی بصری، نویسنده و سخنران است. از جمله قدرت های فوق العاده اسطوره های تغذیه ای درهم شکسته و توانمندسازی زنان برای اینکه در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از سرگرمی، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

رژیم لاغری سریع