پنج غذای سالم برای بهبود تغذیه بعد از جراحی کاهش وزن

بیمارانی که با جراحی چاقی وزن خود را کاهش می دهند ، عموماً با استفاده از جراحی کاهش وزن به عنوان ابزاری برای کاهش وزن و کنترل وزن سالم ، به دنبال داشتن زندگی سالم تر هستند. بسیاری از بیماران نگران هستند که ممکن است در نتیجه جراحی سوء جذب مانند بای پس معده دچار کمبودهای تغذیه ای شوند زیرا جراحی جذب مواد مغذی را از غذا محدود می کند. بیماران برای اطمینان از برآوردن نیازهای تغذیه ای خود مکمل های غذایی دریافت می کنند.

با این حال ، یک بیمار هوشیار همچنین غذاهای سالم و مغذی را در هر وعده غذایی قرار می دهد تا شانس جذب مواد مغذی را افزایش دهد. در اینجا پنج غذای طبیعی قوی وجود دارد که اگر در رژیم غذایی سالم جراحی پس از کاهش وزن گنجانده شوند ، می توانند جذب تغذیه ای و سلامت کلی بیمار چاقی را افزایش دهند:

  • اسفناج: اسفناج که به عنوان منبع خوبی از آهن شناخته می شود ، منبع عالی ویتامین A ، C و K و همچنین فولات و منیزیم است. اسفناج تازه از قبل شسته شده در بخش محصولات سوپر مارکت موجود است. اما مطالعات نشان می دهد که اسفناج منجمد سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک عنصر کلیدی در بسیاری از غذاهای تخم مرغ و پروتئین عمل می کند. اسفناج همچنین دارای پروتئین بیشتری نسبت به بسیاری از سبزیجات با 2 گرم پروتئین در هر 2 فنجان اسفناج خام است.
  • پرتقال ها: ما می دانیم که پرتقال منبع عالی ویتامین C است که به تقویت ایمنی و مبارزه با سرماخوردگی کمک می کند. پرتقال همچنین حاوی فولات و فلاونوئیدهایی است که برای مبارزه با سرطان شناخته شده اند. در حال حاضر پرتقال های موجود در طول سال میوه ای کم هزینه هستند که می توان آنها را در رژیم غذایی سالم برای جراحی پس از کاهش وزن به عنوان یک ماده غذایی یا میان وعده استفاده کرد.
  • Allo: سیر از زمان های قدیم به صورت دارویی مورد استفاده قرار می گرفته است و علم جدید نشان می دهد که سیر ممکن است در مبارزه با سرطان و بیماری های قلبی و کاهش فشار خون موثر باشد. سیر که یک سبزی محسوب می شود ، طعمی کم هزینه برای غذاهای دارای پروتئین است. در بازار ، یک سر سیر چرب با پوست بیرونی محکم و بدون شکستگی انتخاب کنید. برای استفاده از میخک از سر جدا شده و طبق دستور استفاده می شود. برای رفع طعم های تند که باعث بوی بد دهان می شوند ، حبه های سیر کامل و بدون پوست را برای چند دقیقه بمالید. این امر همچنین باعث می شود پوست آنها راحت تر شود.
  • قارچ: وقتی سعی می کنید رنگین کمان سبزیجات رنگارنگ بخورید ، قارچ فروتن را نادیده نگیرید. اگرچه آنها فاقد رنگ پر جنب و جوش هستند که ما با سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان در نظر می گیریم ، اما این قارچ های کوچک باعث افزایش آنتی اکسیدان مشابه می شوند. اگرچه کالری بسیار کمی دارند ، قارچ حاوی ترکیباتی است که به نظر می رسد با مهار مراحل خاصی در تشکیل تومور با سرطان مبارزه می کند. به دنبال قارچ های تمیز ، چاق و مرطوب باشید و با یک حوله کاغذی مرطوب یا یک برس نرم پاک کنید تا آلودگی و زباله را پاک کنید.
  • ماست: ماست منبع مهمی از کلسیم است و وقتی در رژیم غذایی جراحی کاهش وزن قرار می گیرد مقدار مناسبی پروتئین را تأمین می کند. محصولات ماست زنده می تواند از مشکلات گوارشی مانند اسهال و بیماری التهابی روده جلوگیری کند. یک وعده فنجان ماست کم چرب 155 کالری ، 45 درصد کلسیم روزانه و 13 گرم پروتئین تأمین می کند. از ماست با میوه های تازه لذت ببرید یا ماست یونانی بدون چربی را به عنوان عنصری در دستور العمل هایی که به خامه ترش نیاز دارند ، اضافه کنید و ماست یونانی را در قسمت های مساوی با خامه ترش جایگزین کنید.

اسفناج ، پرتقال ، سیر ، قارچ و ماست غذاهای مقرون به صرفه ای هستند که می توانند به راحتی در رژیم غذایی بیمار با جراحی کاهش وزن گنجانده شوند. بیمارانی که انواع سبزیجات و میوه های تازه را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ، نسبت به افرادی که صرفاً از مکمل ها برای سلامت تغذیه خود استفاده می کنند ، به کاهش وزن مطلوب دست می یابند و وزن سالم خود را حفظ می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *