پنج فایده ای که باید در مورد سیستم کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بدانید

یکی از داغترین رویکردها در زمینه کاهش وزن که صنعت از آن عبور می کند ، ایده برنامه های کاهش وزن در رژیم کتوژنیک است. اینها رژیم های بسیار کم کربوهیدرات هستند که هدف آنها قرار گرفتن در حالت کتوز است ، بدین معنی که بدن به جای گلوکز چربی را به عنوان سوخت می سوزاند. این حالت تا حد زیادی با محروم کردن بدن از گلوکز از طریق منبع غذایی موجود از طریق برنامه تغذیه رژیم غذایی به دست می آید.

این یک رویکرد رژیم غذایی است که برای بسیاری از افراد مفید است و در اینجا 5 مزایای رژیم های کتوژنیک است که ممکن است شما در مورد آنها اطلاع نداشته باشید.

1 – قرار گرفتن در کتوز به بدن اجازه می دهد تا چربی را پردازش کرده و از آن به عنوان سوخت استفاده کند به طوری که هیچ حالت دیگری به راحتی اجازه نمی دهد. کربوهیدراتها بسیار راحت تر تبدیل می شوند و به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین هنگامی که بسیاری از این مواد را در اختیار بدن خود قرار می دهید ، باید تمام آنها را بسوزانید و قبل از اینکه بدن شما نهایتاً شروع به تبدیل و استفاده از چربی به عنوان سوخت کند ، از آنها استفاده کنید.

2 – یکی دیگر از مزایای قرار گرفتن در حالت کتوز این است که کتونهای اضافی به هیچ وجه برای سیستم شما مضر نیستند. هر تن کلیدی که بدن شما به آن احتیاج ندارد ، به سادگی از طریق ادرار به روش ساده و بی ضرر دفع می شود. در حقیقت ، این مزیت عالی به این دلیل است که می توانید با استفاده از نوارهای آزمایش ادرار در صبح ، وضعیت کتوز را بررسی کنید.

3 – وقتی بدن به کتوز عادت می کند ، واقعاً ترجیح می دهد کتون ها را به گلوکز ترجیح دهد. این حالت ایده آل است که می خواهید بدن شما در آن باشد ، دیگر هوس شکر نمی کنید و پروتئین را به عنوان منبع سوخت خود به جای قند ترجیح می دهید.

4- یکی دیگر از مزایای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک این است که بودن در حالت کتوژنیک برای کنترل سطح انسولین در بدن بسیار مفید است. انسولین یکی از موادی است که شما در غذا میل می کنید ، به ویژه به دلیل داشتن قند زیاد ، بنابراین کنترل سطوح سالم یکی از عناصر کلیدی کاهش وزن است.

5- آخرین ، اما مطمئناً کم اهمیت ، این است که اکثر افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک از کاهش وزن استفاده می کنند ، ادعا می کنند که در حالت کتوژنیک ، گرسنگی آنها بسیار کمتر از زمانی است که در حالت غیر کتوژنیک هستند. هنگامی که در هر مرحله با هوس و گرسنگی دست و پنجه نرم نمی کنید ، رعایت رژیم (هر رژیم) بسیار ساده تر است. در واقع ، گرسنگی اغلب چیزی است که بهترین تلاش افراد را از بین می برد. عدم برخورد با آنها باعث می شود که اهداف خود را در اطرافتان آسان تر کنید.

اکنون که از مزایای کاهش وزن ناشی از حالت کتوز آگاه هستید ، منطقی است که حداقل این روش را امتحان کنید. به هر حال ، چه چیزی برای از دست دادن به جز وزن دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *