پیری سالم – قسمت 1 – سلامت مغز


حمایت از سلامت مغز

در وبلاگ امروز، ما بر روی پیری سالم تمرکز خواهیم کرد سلامت مغز.

طی چند ماه آینده، با یک سری 4 قسمتی که نکات مهم تغذیه و سلامتی را برای سلامتی مطلوب در طول فرآیند پیری پوشش می‌دهد، به موقع به موضوع پیری سالم خواهیم پرداخت. در وبلاگ های آینده، در مورد اهمیت موارد زیر بحث خواهیم کرد:

  • قدرت و تعادل هسته
  • شنوایی و بینایی
  • سلامت دهان و دندان

تسلط بر چهار موضوعی که در چند ماه آینده به آنها خواهیم پرداخت، کلید حفظ استقلال و موفقیت در دوران پیری خواهد بود.

با افزایش سن، بسیاری در مورد خطرات ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر نگران هستند. مطمئناً اینها نگرانی های واقعی هستند. با این حال، سلامت مغز بسیار بیشتر از این دو چالش است.

در طول پنج سال گذشته، یا بیشتر، تحقیقات بسیار هیجان انگیزی در مورد این موضوع انجام شده است تغذیه کل نگر استراتژی هایی برای حمایت از عملکرد بهینه مغز و پیری سالم.

روزه متناوب

یکی از چیزهایی که برایم جالب بود این است که به نظر می رسد نه تنها یک ارتباط وجود دارد چی یا چی بخور… اما چه زمانی شما در حال غذا خوردن. روزه متناوب به نظر می رسد که این یک “کلمات کلیدی” نسبتاً جدید باشد، اما تحقیقات بسیار خوبی در مورد مزایای آن وجود دارد. به سلامت مغز سالمندان، به نظر می رسد که به طور مطلوب کار می کند اگر:

  • شما از 12 تا 15 ساعت هر روز ناشتا هستید
    • صبحانه را ساعت 9 یا 10 صبح میل کنید
    • شام در ساعت 6 یا 7 بعد از ظهر تمام می شود
  • مصرف کردن بدون غذا حداقل 3 ساعت قبل از خواب
    • قبل از خواب از میان وعده استفاده نکنید
      • این منجر به فرآیندهای گوارشی می شود که مانع از بازسازی سلول های مغز می شود

غذای مغز

نمونه ای از غذای مغز

علاوه بر این پنجره غذا خوردن، داشتن یک رژیم غذایی غنی نیز مهم است سلامت مغز چربی ها این چربی ها عبارتند از:

  • ماهی سالمون
    • حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 است
      • به شناخت کمک می کند
      • خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد
    • آووکادو
      • حاوی اسید اولئیک، یک اسید چرب تک غیراشباع است
        • علاوه بر سلامت مغز، این چربی‌های مفید برای قلب به کاهش التهاب در مغز، قلب و عروق خونی کمک می‌کنند
      • همچنین حاوی ماده مغذی به نام بتا سیتوسترول، نسخه گیاهی کلسترول است.
        • این به طور طبیعی به کاهش سطح کلسترول کمک می کند
      • نارگیل
        • حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​(MCFAs) است، نوعی چربی اشباع شده که به راحتی توسط بدن انسان هضم می شود.
          • این چربی ها که تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) نیز نامیده می شوند، سلامت مغز را بهبود می بخشند.
        • آجیل و دانه ها (به درستی آماده شده اند)
          • حاوی فرم گیاهی چربی امگا 3 به نام اسید آلفا لینولنیک است
            • به شناخت کمک می کند
            • خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد

همچنین، اضافه کردن یک فایل مهم است تخم مرغ کامل اگر به خاطر ترس از سطح کلسترول بالا آن را مصرف کرده اید، به رژیم غذایی خود بازگردید. زرده تخم مرغ حاوی ماده مغذی به نام کولین؛ این ماده مغذی برای عملکرد شناختی مطلوب ضروری است. جالبتر از همه، کولین برای حذف کلسترول اضافی از کبد مورد نیاز است. بنابراین، نخوردن تخم مرغ کامل بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

هنگامی که برنامه غذایی بالا را همراه با غذاهای توصیه شده دنبال کنید، مغز شما مواد مغذی مورد نیاز برای انجام فعالیت های روزانه را دریافت می کند، مانند:

  • لباس پوشیدن خودت
  • وعده های غذایی خود را آماده کنید
  • رانندگی به سمت خواربارفروشی

این چیزی است که به شما امکان می دهد استقلال خود را حفظ کنید.

مغزی که به خوبی تغذیه شده باشد، امکان رفلکس های خوب را فراهم می کند. این یک جزء ضروری برای حفظ گواهینامه رانندگی شما است.

همچنین نقش مهمی در قدرت و تعادل دارد. ماه آینده به جزئیات بیشتری در مورد این موضوع خواهیم پرداخت.

در نهایت، نشان داده شده است که پیروی از این دستورالعمل ها باعث بهبود کیفیت خواب شما می شود. این بسیار مهم است زیرا خواب خوب چیزی است که به تمام سلول های شما اجازه ترمیم و ترمیم می دهد تجدید. (و چه کسی این را نمی خواهد؟)

من می دانم که گاهی اوقات ممکن است “آموزش ترفندهای جدید به سگ پیر” غیرممکن به نظر برسد، اما واقعاً می توانید کیفیت زندگی خود را با برخی تغییرات رژیم غذایی بهبود بخشید. اگر برای شروع به راهنمایی می خواهید، چندین متخصص تغذیه کل نگر واجد شرایط برای شروع کار به شما کمک می کنند. موسسه تغذیه درمانی خوشحال خواهد شد که شما را با شما در ارتباط باشد پردازشگر جامع تغذیه فارغ التحصیل که بتواند کمک کند.

دستور پخت آسان توپ های انرژی

توپ های انرژی

مثل همیشه، در اینجا یک دستور العمل جالب وجود دارد که شما را در مسیر درست حرکت می دهد. این یک میان وعده آسان و جذاب است که می توانید در حین انجام کارها دم دست داشته باشید.

توپ های انرژی ایزی پیزی (من این دستور غذا را از دوست دخترم، الین مید، بیش از 10 سال پیش گرفتم. بارها مورد علاقه بوده است)

عناصر:

1 فنجان گردو (برای داشتن ارزش غذایی مطلوب یک شب خیس کنید)

1 فنجان خرمای نرم (اگر خرماها تازه و نرم نیستند، 10 دقیقه در آب داغ خیس کنید)

2 قاشق غذاخوری کره بادام

2 قاشق غذاخوری عسل (من از عسل استفاده نمی کنم چون فکر می کنم به اندازه کافی با خرما شیرین است)

1/8 قاشق چایخوری نمک – اختیاری

1/4 فنجان نارگیل خشک شده – شیرین نشده

دستورالعمل ها:

خرما، گردو، کره بادام، عسل (در صورت استفاده) و نمک را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

در صورت لزوم باید کناره ها را متوقف کرده و خراش دهید. این مخلوط هنگام پخت باید به صورت خمیر درآید.

خمیر را به 14 گلوله هم اندازه تقسیم کنید. توپ ها را در نارگیل بغلتانید و سرو کنید. (ترجیح می‌دهم آن را در یخچال بگذارم و چند ساعت قبل از سرو سرد شود. به نظر من “تنظیم” بهتر است.)

در ظرف دربسته نگهداری کنید و خنک کنید.

_________________________________________________________________________________________________________________

درباره نویسنده

دکتر بکی لوله کش را می شناسد تغذیه کل نگر یک مسیرس در موسسه تغذیه درمانی علاوه بر این، او یک کلینیک خصوصی دارد که با افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند کار می کند. با مراجعه به سایت می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید www.HealingFromAlz.com

درباره گواهینامه جامع تغذیه از موسسه تغذیه درمانی

موسسه تغذیه درمانی (NTI) پیشرو در آموزش جامع تغذیه است. از سال 1999، NTI با ارائه دوره‌های جامع تغذیه آنلاین و حضوری، با ارائه دوره‌های جامع تغذیه آنلاین و حضوری، به دانشجویان کمک می‌کند تا به‌عنوان درمانگران تغذیه جامع در زمینه مشاوره تغذیه و سلامتی جامع نگر به مشاغل پر رونق دست یابند. آیا علاقه مند به شروع دوره های تغذیه جامع و اخذ گواهینامه تغذیه جامع هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با عضویت در یک وبینار آموزنده شرکت کنید اینجا.

تصاویر:

عکس از عکاسی گری بارنز از جانب پیکسل ها

عکس گورج وارجا از پیکسابای

تصویر توسط مارکو فیرش یک عکاس حرفه ای است دارای مجوز تحت CC BY 2.0

رژیم لاغری سریع