چرا تغذیه خوب و تناسب اندام برای سلامتی حیاتی است؟

سلامت، تغذیه و تناسب اندام سه حوزه مرتبط با هم هستند که احساس شادی و تندرستی فرد را تعیین می کنند.

سلامتی

سلامت شامل سطوح جسمی، روانی و روحی فرد می شود. یک فرد سالم از نظر جسمی فردی است که می تواند فعالیت های بدنی عادی روزانه را انجام دهد و بدون خستگی یا درد به شرایط اضطراری پاسخ دهد. بخش سلامتی سلامت، تغذیه و تناسب اندام از طریق برنامه متعادل تغذیه خوب، فعالیت بدنی سالم، آموزش مداوم و فعالیت های ذهنی و فعالیت های اجتماعی و معنوی به دست می آید. انتخاب شما از غذایی که می خورید و فعالیت های بدنی شما بر سلامت کوتاه مدت و بلند مدت شما تأثیر می گذارد (احساس شما در حال حاضر و آینده). ممکن است مقدار زیادی غذا بخورید، اما اگر تعادل مناسبی در بین انتخاب‌های هر پنج گروه اصلی غذایی وجود نداشته باشد، ممکن است بدون تولید انرژی برای سوزاندن کالری و انرژی به سلول‌ها، به بدن خود چربی اضافه کنید. توابع آنها فعالیت بدنی سالم به سوزاندن هر گونه کالری اضافی که مصرف می کنید کمک می کند و ماهیچه ها و مفاصل را انعطاف پذیر و قوی نگه می دارد. تلاش شما برای ادامه تحصیل (خواندن، شرکت در سمینارها و همچنین شرکت در کلاس‌های آموزشی رسمی) و فعالیت‌های معنوی (فعالیت‌های اجتماعی، شرکت در خدمات عبادی، مدیتیشن و غیره) احساس موفقیت و رفاه را برای شما به ارمغان می‌آورد. بخش مهمی از سلامتی، داشتن آمادگی جسمانی و حفظ وزن مناسب است. حفظ سلامتی مستلزم پیروی از یک رژیم غذایی و ورزش برای ساخت و حفظ ماهیچه ها و سوزاندن هر گونه کالری اضافی است.

تغذیه

بخش سلامت تغذیه ای سلامت، تغذیه و تناسب اندام به مواد غذایی می پردازد که ما برای حفظ سلامت خود مصرف می کنیم و انرژی لازم برای ادامه زندگی روزانه خود را تامین می کنیم. تغذیه فرآیند پرورش یا تغذیه است. مجموع تمام فرآیندهایی که یک گیاه یا حیوان برای جذب و پردازش مواد غذایی برای حفظ یک زندگی سالم استفاده می کند. یک سبک زندگی سالم تغذیه ای مستلزم یک رژیم غذایی متعادل از مواد غذایی است که از پنج گروه غذایی اصلی، میوه ها، سبزیجات، لبنیات غنی از کلسیم طبیعی یا محصولات غنی از کلسیم، غلات کامل و پروتئین (ماهی گوشت بدون چربی، نخود و لوبیا) انتخاب شده است. سایر عوامل تغذیه ای نیز باید در نظر گرفته شود. بیشتر میوه ها و سبزیجات اگر به صورت خام مصرف شوند بهتر هستند زیرا حرارت دادن برخی از مواد مغذی سالم را از بین می برد. بخارپز کردن و آب پز کردن غذا بهتر از آب پز یا سرخ کردن غذا است. تهیه میوه ها و سبزیجات تازه بهتر از غذاهای فرآوری شده یا آماده است.

غذاهای آماده به طور کلی حاوی نمک (سدیم) بیش از حد لازم و سایر مواد تقویت کننده طعم هستند. برخی از این افزودنی ها هیچ ارزش غذایی به غذا اضافه نمی کنند و حتی ممکن است برای سلامتی شما مضر باشند. فاکتورهای تغذیه ای بیشتری که باید در نظر بگیریم، تنوع میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی ما است. داده های تغذیه ای نشان می دهد که سبزیجات سبز تیره (کاهوی رومی، کلم پیچ، کلم بروکلی و غیره) و سبزیجات نارنجی (هویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل و کدو تابستانی) ارزش غذایی بیشتری نسبت به برخی از سبزیجات کم رنگ دارند. در اینجا حتی حقایق تغذیه ای بیشتری وجود دارد. برخی از غذاها به چربی سوزی کمک می کنند. چای سبز با افزایش متابولیسم بدن و افزایش سطح انرژی به چربی سوزی کمک می کند. هضم غذاهای سرشار از پروتئین دشوارتر است، بنابراین در فرآیند گوارش به کالری بیشتری نیاز دارند. شیوه های تغذیه خوب ممکن است برای برخی افراد کافی نباشد و ممکن است به مکمل های منحصر به فرد مانند CoEnzimeQ10 یا سایرین نیاز داشته باشند.

تناسب اندام

آمادگی جسمانی بخشی از تناسب اندام، سلامت و تغذیه عبارت است از توانایی انجام فعالیت های روزانه، لذت بردن از فعالیت های اوقات فراغت و داشتن سیستم ایمنی سالم برای مقاومت در برابر بیماری ها و عفونت ها. توسعه و حفظ آمادگی جسمانی خوب مستلزم تعادل تغذیه خوب و تمرینات بدنی متنوع است. آمادگی جسمانی عناصری دارد: تناسب اندام خاص، توانایی انجام وظایف روزانه مربوط به کار یا تفریح، تناسب اندام عمومی، توانایی لذت بردن از اوقات فراغت و احساس آرامش با محیط، آمادگی توانایی برای غلبه بر یا اجتناب از شرایط اضطراری.

همچنین سه عامل برای دستیابی به آمادگی جسمانی خوب، تغذیه خوب، ورزش بدنی و آرامش (خواب) وجود دارد. تغذیه سلامت سلول ها را حفظ می کند و انرژی لازم برای انجام تمرینات را فراهم می کند. ورزش بدنی ممکن است برای انجام کار برای کسب درآمد، شرکت در رویدادهای ورزشی، توسعه و حفظ سیستم قلبی عروقی سالم، یا کنترل وزن بدن مورد استفاده قرار گیرد. آمادگی جسمانی و نحوه دستیابی به آمادگی جسمانی بسته به فرد متفاوت است. اگر فردی درگیر شغلی است که نیاز به فعالیت شدید دارد و تغذیه مناسبی دارد، احتمالاً به ورزش دیگری برای حفظ اندام متناسب نیاز ندارد.

با این حال، حتی افرادی که در شغل خود سخت کار می کنند ممکن است به ورزش های قلبی عروقی اضافی نیاز داشته باشند تا قلب و عروق خونی خود را در وضعیت مطلوب نگه دارند. افرادی که حرفه آنها به ورزش شدید بدنی نیاز ندارد، برای دستیابی و حفظ آمادگی جسمانی به تلاش ویژه ای نیاز است. یک رژیم غذایی خوب نقطه شروع آشکار است. برخی از کارهای آسان این است که به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید، کمی دورتر از ورودی دفتر یا فروشگاه پارک کنید، کنترل تلویزیون را دور بیندازید، کانال ها را به روش قدیمی عوض کنید، و به جای استفاده از تلفن، به دفاتر یا همسایگان نزدیک بروید. این تلاش‌ها به شما کمک می‌کند، اما برای آمادگی جسمانی خوب، تمرینات بدنی شدیدتر مورد نیاز است.

برای سلامت قلب و عروق یک تمرین معمولی بدنی در یک دوره حداقل 20 دقیقه ای سه بار در هفته لازم است. بهترین و به طور کلی راحت ترین ورزش قلبی عروقی پیاده روی است. یکی دیگر از ورزش های قلبی عروقی خوب شنا است. شنا همچنین به ساخت و تقویت عضلات کمک می کند. عامل دیگر در توسعه و حفظ آمادگی جسمانی تمرینات قدرتی برای ساخت و تقویت عضلات و سوزاندن چربی است. تمرینات قدرتی برای مدیریت وزن خوب هستند زیرا حتی پس از اتمام تمرین رشد عضلانی را تحریک می کنند. این بدان معناست که بدن برای مدت طولانی به سوزاندن چربی ادامه می دهد.

سلامت روان

سلامت روان، همانطور که در مورد تغذیه سالم و تناسب اندام اعمال می شود، نحوه تفکر، احساس و نحوه عمل ما در تعامل با محیط اطرافمان است. سلامت روان ما به روابط ما با افراد دیگر، نحوه تصمیم گیری، انتخاب و نحوه مقابله با استرس کمک می کند. افرادی که از سلامت روانی خوبی برخوردارند، می توانند عواطف، احساسات و رفتار خود را کنترل کنند. فعال نگه داشتن ذهن از طریق مطالعه، بازی، و یک زندگی اجتماعی فعال به سلامت روان کمک می کند.

سلامت معنوی معنویت را می توان به عنوان حساسیت یا دلبستگی به دین، یا به عنوان یک حالت حالت روحانی بودن تعریف کرد. برخی از مردم اهمیت معنویت را در رابطه با تغذیه سالم و تناسب اندام نادیده می گیرند یا نادیده می گیرند، زیرا معنویت را فقط به دین مربوط می کنند. در طول تاریخ، انسان با مفهوم معنویت مبارزه کرده است. اساسا معنویت مبارزه برای تبدیل شدن به کامل ترین فرد یا فرد است. راه رسیدن به این هدف ممکن است از طریق کمک گرفتن از بیرون از طریق دین به نوعی یا درونی از طریق مراقبه و مطالعه تعاملات انسانی حال و گذشته باشد. موارد فوق بر اساس مطالعه شخصی، تجربیات و مشاهدات در طول زندگی من است.