چرا حرکات کششی اینقدر مهم است؟

به عنوان یک ماساژدرمانگر، اغلب از مراجعان در مورد تمرینات کششی آنها می پرسم. بیشتر اوقات متوجه می‌شوم که مردم در برنامه‌هایشان تناسب زیادی ندارند. داشتن یک رژیم منظم کشش بخش مهمی از حفظ تعادل صحیح در بدن است و حذف این کشش ها شما را از یک تکنیک ارزشمند خود درمانی محروم می کند.

کشش منظم عضلات می تواند دامنه حرکتی و انعطاف پذیری را بهبود بخشد. نگه داشتن عضلات در طول مناسب، کشش غیرضروری را از روی تاندون ها می کشد، که احتمال آسیب را کاهش می دهد. کشش همچنین اجازه می دهد تا تون عضلانی بیشتری داشته باشید. عضله بدون حجیم شدن حجم بیشتری خواهد داشت.

پنج دلیل اصلی برای کشش

عملکرد ورزشکار: از دوندگان سرسخت گرفته تا گلف بازان تفریحی – تمرینات کششی منظم انعطاف پذیری و دامنه حرکت را افزایش می دهد. این احتمال آسیب به ماهیچه ها، رباط ها و تاندون ها را کاهش می دهد. همچنین کشش عضلات باعث افزایش تون عضلانی بدون ایجاد حجم می شود.

پرورش اندام: به یک ماهی قرمز در یک کاسه ماهی فکر کنید. آن ماهی کوچک به همان اندازه باقی می ماند مگر اینکه به آن فرصت داده شود در یک مخزن بزرگتر منبسط شود. ماهیچه ها بر اساس یک اصل کار می کنند. کشش عضله به آن فضای بیشتری برای انبساط و افزایش حجم می دهد.

بهبود وضعیت بدن: به نظر می رسد افرادی که پشت میز کامپیوتر کار می کنند یا مسافت های طولانی را رانندگی می کنند، حالت خمیده دائمی دارند و اغلب کمردرد دارند. عضلات قفسه سینه کوتاه می شوند در حالی که عضلات بالای پشت و گردن متلک و منقبض می شوند. با کشش عضلات در قسمت جلویی بدن، شانه‌ها در موقعیت مناسب قرار می‌گیرند، به عضلات بالای کمر اجازه می‌دهد تا استراحت کنند و به شما اجازه می‌دهد ستون فقرات خود را به درستی روی باسن خود متعادل کنید.

مسن: ماهیچه هایی که در حالت سفت و کوتاه می مانند، احتمال بیشتری برای آسیب دیدگی دارند. یک روال کششی آسان می تواند انعطاف پذیری و استقامت عضلانی را بازیابی کند و به بازیابی تعادل و قدرت کمک کند و احتمال آسیب ناشی از زمین خوردن یا حرکت ناگهانی را کاهش دهد.

کاهش وزن: حرکات کششی مکرر باعث افزایش حجم ماهیچه های بدون چربی در بدن شما می شود. این به نوبه خود سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد که میزان کالری سوزانده شده را افزایش می دهد. افزودن حرکات کششی به یک برنامه ورزشی می تواند به نتایج سریعتر کمک کند.

اکثر مردم در یک یا چند دسته از این دسته قرار می گیرند. مهم نیست که چه کسی هستید، احتمالاً به دنبال یک راه ساده برای بهبود بدن خود هستید، خواه سرعت و استقامت، کاهش چند پوند، ایجاد وضعیت بدنی خوب یا بهبود انعطاف پذیری خود باشد. ایجاد یک روتین کششی موثر آسان است. اکثر آنها را می توان در خانه شما بدون کمک انجام داد.

مطالب پیشنهادی جیمی:
کشش، اثر باب اندرسون
کشش ایزوله فعال: روش متس، اثر آرون ال. ماتس

رژیم لاغری سریع