چقدر آب در رژیم غذایی اهمیت دارد

با رژیم امروزی متوجه می شوید که هر رژیمی که توصیه می کند آب بنوشید. تقریباً دو کوارت به طور دقیق و معمولاً این کافی نیست. زیرا اگر چاق هستید باید به ازای هر بیست و پنج پوند که بیش از وزن ایده آل خود هستید حدود هشت اونس آب بنوشید. این مقدار آب فرقی نمی‌کند که قرص‌های رژیمی، مکمل‌ها، شیک‌ها را در رژیم غذایی کم کالری یا کم‌چرب مصرف کنید. مهم نیست که چه رژیم غذایی یا مکمل آب باید بخش عمده ای از رژیم غذایی باشد.

اکثر مردم صرف نظر از وزن خود معمولا آب کافی نمی نوشند. اکثر مردم احساس می کنند که هر مایعی واجد شرایط است و این درست نیست. پاپ های رژیمی قند ندارند، اما حاوی شیرین کننده های شیمیایی هستند که کالری کمتری دارند، اما به بدن آموزش می دهند که به کالری های خالی که می تواند ارائه دهد، اعتیاد آور شود. این مواد شیمیایی همچنین بدن را شروع به هوس خوردن قند می کند تا زمانی که در رژیم غذایی به یک واکنش خودکار تبدیل شود.

چندین مطالعه مختلف وجود دارد که نشان می‌دهد با مصرف نوشابه‌های رژیمی، نوشیدنی‌های ورزشی، نوشیدنی‌های الکلی، آب‌میوه‌ها، چای و قهوه بدن خود را برای پرخوری غذایی آماده می‌کنید. هنگام نوشیدن این نوشیدنی‌های متفاوت، اما مانند نوشیدنی‌ها، بدن منتظر کالری بیشتری است تا به دنبال آن و مصرف شود. این واکنش شیرینی است که هنگام مصرف نوشیدنی های مختلف اتفاق می افتد. زمانی که بدن بعد از مصرف این نوشیدنی ها کالری بیشتری دریافت نکند، با تشویق به خوردن بیشتر برای جبران کالری دریافتی، واکنش نشان می دهد. آب همه اینها را تغییر می دهد.

آب چیزی است که بدن به آن نیاز دارد و به آن پاسخ می دهد. اکثر مردم کم آب هستند و این را نمی دانند یا درک نمی کنند. بسیاری از سردردها ناشی از کمبود آب در بدن است. شاخص های زیادی از سردرد گرفته تا رنگ بسیار تیره در ادرار شما وجود دارد. آب بسیاری از کارهای مفید و ضروری را در بدن فراهم می کند. آب به بدن و به خصوص کلیه ها کمک می کند تا سموم ناشی از ورزش و رژیم غذایی شما را دفع کنند. هرچه در روز آب بیشتری بنوشید کلیه های شما راحت تر و کارآمدتر می شوند. متابولیسم شما بدون آب کافی کند می شود و شما می خواهید که این کار در اوج بازدهی کار کند.

مغز بین گرسنگی و تشنگی تفاوتی قائل نمی شود و بسیاری از اوقات این گرسنگی ها در واقع فریاد برای مایع شفاف تر، یعنی آب است. شما به ندرت آب زیادی می نوشید اما اکثر ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم. آب در هر رژیم غذایی یک سرکوب کننده طبیعی اشتها است و به همین دلیل اکثر مکمل ها از شما می خواهند که کمی قبل از خوردن یک لیوان آب بنوشید. اکثر افرادی که این کار را انجام می دهند ممکن است کمبود گرسنگی یا کاهش وزن را به مکمل نسبت دهند، اما در واقع این امر از آب ناشی می شود. بله، افرادی که مکمل را به بازار عرضه می کنند و اطلاعاتی را که در کنار جعبه ها هستند می نویسند، این را می دانند. اگر مکمل غذایی مصرف کردید، این افراد می‌دانند که موفقیت محصولشان به نوشیدن یک لیوان کامل آب قبل از مصرف محصولشان بستگی دارد.

پس انداز کنید و آب بیشتری بنوشید. آب به بدن شما اجازه می دهد تا خود را از سوزاندن کالری پاک کند و به جلوگیری از آسیب رساندن سموم به بدن کمک می کند. آب به متابولیسم شما کمک می کند تا به طور موثر و با ظرفیت کامل خود کار کند. با نوشیدن مقادیر مناسب آب، کلیه‌های شما کارآمدتر کار می‌کنند و به کبد شما اجازه می‌دهند تا توانایی‌های چربی سوزی خود را افزایش دهد. وقتی شک دارید آب بنوشید زیرا هیچ مضری برای بدن شما در آن وجود ندارد.

با نوشیدن آب سرد سوزاندن کالری را افزایش می دهید زیرا بدن شما به گرم کردن آب نیاز دارد تا بتوان از آن استفاده کرد. این گرمایش آب نیاز به مصرف انرژی برای گرم کردن آب دارد. بنابراین مقدار زیادی آب بنوشید و حتی زمانی که فکر می کنید به اندازه کافی یک نوشیدنی بیشتر نوشیده اید، زیرا آب بیشتر از هر غذایی که می توانید بخورید یا بنوشید به کاهش وزن کمک می کند. پس بنشینید و به عقب برگردید و از آب سرد و زلال لذت ببرید.

رژیم لاغری سریع