چند واقعیت سخت در مورد اسیدیته بالا!

تقریباً هر یک از ما گاهی اوقات اسیدیته یا سوزش سر دل را تجربه می کنیم. رژیم غذایی نامناسب یا ورزش نکردن را مقصر بدانید، اسیدیته بیش از حد یکی از رایج ترین شرایطی است که در عمل پزشکی مشاهده می کنیم. این عارضه باعث سوزش سر دل (سوزش قفسه سینه)، از دست دادن اشتها، احساس استفراغ، حالت تهوع، ناراحتی مبهم یا درد در قسمت بالای شکم و گاهی اوقات استفراغ آشکار می شود. امروزه جامعه پزشکی در مورد بیماری برگشت اسید معده نگران است، زیرا ممکن است نشانه بیماری قلبی اولیه یا آدنوکارسینوم مری نیز باشد. بدون شک به جای بلعیدن قرص های ضد اسید، در صورتی که به طور مکرر چنین طلسم هایی را تجربه کرد، باید با پزشک مشورت کرد.

همه ما می دانیم که اسیدیته بیش از حد به دلایل مختلفی رخ می دهد. اما در تمرینات بالینی روزانه، من دلایلی را مشاهده کرده ام که در هنگام شمارش علل بیماری رفلاکس اسید، ذهن ما را از بین می برد. اجازه بدید ببینم-

(1) وعده های غذایی نامنظم: تقریباً در یک سوم بیمارانم این را به عنوان یک علت مهم مشاهده می کنم. خوردن به موقع وعده های غذایی را سرزنش برنامه های فشرده یا تنبلی بدانید، اما این یکی از دلایل اصلی اسیدیته بیش از حد است. وعده های غذایی را حذف می کنید و وضعیت بدتر می شود. توضیح برای یک فرد عادی ساده است. به من بگویید این همه اسیدی که برای هضم غذای شما ایجاد می شود کجا باید برود؟ طبق علوم بهداشتی باستانی، مشخص شده است که زمان های خاصی در طول روز وجود دارد که تولید اسید (اسید گوارشی یا صفرا) به اوج خود می رسد. همچنین مشاهده می شود که حداکثر حدود ساعت 11 صبح تا 1 بعد از ظهر تولید می شود. اگر در این مدت وعده‌های غذایی خود را نخورید، به آن اسید وظیفه هضم داده نمی‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد. به همین دلیل است که متخصصان رژیم غذایی از ما می‌خواهند که از روزه گرفتن و موارد مشابه خودداری کنیم. وقتی از بیمارانم خواستم که زمان‌های غذایی سخت‌تری را دنبال کنند، در کمال تعجب 90 درصد از آنها علائم اسیدیته خود را بهبود دادند.

(2) چرت بعد از غذا: امروزه همه ما با این واقعیت موافق هستیم که پاور نپ کارایی کار را افزایش می دهد. اما چه زمانی باید چرت برقی داشته باشیم؟ بلافاصله بعد از غذا؟ نه! در عمل بالینی خود، بیماران زیادی را دیده ام که می گویند چرت زدن بعد از غذا برای آنها ضروری است. و تمایل دارند بلافاصله بعد از غذا دراز بکشند. من بیماران اسیدی را مطالعه کردم که قبلاً بلافاصله بعد از غذا می خوابیدند. حدود 70 درصد از بیماران بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب افزایش اسیدیته خود را گزارش کردند. افرادی که تمایل زیادی به اسیدیته ندارند، هنگامی که بلافاصله بعد از غذا می‌خوابیدند، احساس ناراحتی در معده می‌کنند. وقتی به آنها گفتم که حدود 1 و ½ ساعت یا حداقل 1 ساعت بعد از غذا فاصله بگذارند، تمایل به ایجاد طلسم اسیدی کمتری دارند. علاوه بر این، به آنها کمک کرد تا جذب چربی خود را کاهش دهند و در نتیجه تا حدودی وزن خود را کاهش دهند، زیرا خواب بلافاصله بعد از غذا نیز یکی از دلایل چاقی است.

(3) مصرف مکرر قرص های ضد اسید: این را می خواهم بر اساس اصول هومیوپاتی توضیح دهم. هرچه بیان ناهماهنگی درونی را سرکوب کنید، بیشتر ظاهر می شود تا سیستم را بیشتر خراب کند. به همین ترتیب، قرص های ضد اسید سعی می کنند اسیدیته را سرکوب کنند و این سرکوب بعداً منجر به اسیدیته مفرط و سوزش سر دل می شود. دوز قرص های ضد اسید را کاهش دهید و از مسکن های طبیعی اسیدی مانند داروهای هومیوپاتی استفاده کنید و اسیدیته آن از بین می رود.

(4) نوشیدن آب کمتر: در عمل بالینی دیده‌ام که اگر می‌خواهید انگشت خود را به یک عامل مسببی که منجر به بیشترین بیماری می‌شود اشاره کنید، آن را به عدم مصرف آب کافی اشاره می‌کنم. بسیاری از علائم شناخته شده و ناشناخته را می توان تنها با افزایش مصرف آب تسکین داد. تقریباً تمام نسخه‌های من حاوی نتیجه نهایی است – صرف نظر از نوع بیماری که درمان می‌کنم، حداقل 8 تا 10 لیوان آب در روز بنوشید. این ماده رایگان در بدن ما خوشبختانه بدون هزینه در دسترس است (در مورد آب بطری صحبت نمی کنم) و ما می توانیم بیماری های آینده را فقط با نوشیدن آب بیشتر از بین ببریم یا از آن جلوگیری کنیم. اگر نمی توانید میزان آب مصرفی خود را پیگیری کنید، ظرفی را با 10 لیوان آب پر کنید. شما می توانید فراتر از آن بروید اما کوتاهی از آن ندارید. اسید در صورت مصرف بیش از حد با آب رقیق می شود. به همین دلیل است که علوم باستان نوشیدن آب را در بین وعده های غذایی توصیه می کنند اما نه بلافاصله بعد از غذا که ممکن است به دلیل رقیق شدن اسید مورد نیاز برای هضم باعث سوء هاضمه شود.

(5) وعده های غذایی آخر شب: در ادبیات کهن هندو، غذا خوردن بعد از ساعت 12 نیمه شب ممنوع است. مخالفت با ریتم شبانه روزی بدن شما را دچار علائمی مانند اسیدیته و/یا میگرن می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، بعد از غذای آخر شب، فرد تمایل دارد بلافاصله بخوابد که این نیز یکی از دلایل اسیدی شدن است.

(6) غذای آشغال: وقتی بچه ها را می بینم که کیسه های آن را می خورند کورکوره هر روز و پدر و مادرشان نگران بی اشتهایی و حالت تهوع خود هستند، تعجب می کنم! چرا نمی توانیم عادت به چنین اعمال زشتی را ترک کنیم؟ وقتی بچه‌های ما جوان هستند و تأثیرپذیر هستند، شما به آنها غذای ناسالم می‌دهید، با این عادت رشد می‌کنند و وقتی به سن دانش رسیدند، می‌خواهید این عادت را کنار بگذارند. آیا معقول است؟ این بدان معنا نیست که آنها را از غذایی که دوست دارند محروم کنید. اما توجه به دفعات غذا خوردن به عهده والدین است. چنین چیزهایی در آینده منجر به اسیدیته می شود. همچنین می‌توانیم سعی کنیم جایگزین‌های غذایی بهتری به آنها بدهیم که به همان اندازه خوشمزه اما سالم هستند. اگر نمی‌خواهید سرزنش‌های جوان‌های خود را به خاطر رنج بردن از طلسم‌های اسیدی وحشتناک در آینده برطرف کنید، اکنون کاری انجام دهید! شاید فردا دیر باشد!

(7) عدم فعالیت بدنی: خوب، آخرین اما مهمترین نکته. وقتی بیماران زن اسیدی را مطالعه کردم که خانه‌دار بودند و ساعات زیادی در روز را در فعالیت‌های تفریحی بی‌تحرکی مانند تماشای تلویزیون می‌گذراندند، یافته‌ها شگفت‌انگیز بود. با وجود داشتن زندگی لوکس، این زنان بیش از دیگران قربانی اسیدیته و میگرن شدند. به طور دقیق، 70 درصد از زنان حداقل دو یا سه بار در ماه اسیدیته را گزارش کردند. نتایج مشابهی در افرادی مانند ما مشاهده شد. منظورم کارمندان اداری کم تحرک است. حدود 60 درصد از افراد به اصطلاح باهوش اغلب از اسیدیته رنج می برند. از نظر شدت، طلسم‌های اسیدی در این افراد شدیدتر از زنان خانه‌دار ذکر شده در بالا بود (که ما را وادار می‌کند فکر کنیم که آیا استرس نیز یک عامل مؤثر است). برعکس، وقتی زنان طبقه کارگر را مطالعه کردم (کسانی که در مزرعه کار می کنند و تمام روز با کار سخت امرار معاش می کنند)، اسیدیته در کمتر از 15 درصد موارد مشاهده شد. نیاز به گفتن چیز دیگری نیست! ورزش کنید و از هیپراسیدیتی دور شوید!

خب بدون شک در برخی افراد تمایل به اسیدیته وجود دارد. عوامل ژنتیکی نیز ممکن است نقش داشته باشند. با این حال، با پیروی از قوانین خاصی که در نکات بالا ذکر شده است، می‌توانیم آن تمایلات ناخوشایند را اصلاح کنیم. و هنگامی که این درمان با هومیوپاتی مناسب دنبال شود، می توان به طور کامل از هیپراسیدیتی درمان کرد. چیزی که همه ما آرزویش را داریم!

رژیم لاغری سریع