عکس

چه نوع پروتئینی باید بخورید؟

پروتئین یک ماده مغذی مهم برای بدن استاکثر مردم پروتئین را از طریق لبنیات و فرآورده های گوشتی مصرف می کنند و اگرچه منابع خوبی هستند ، اما عوارض جانبی خاصی مانند افزایش وزن ، سطح کلسترول و گرمای بدن در تابستان را دارند. بدن شما برای حفظ و ترمیم بافت ها به پروتئین نیاز دارد و در عین حال ، کودکان برای رشد به آن نیاز دارند ، پروتئین برای حفظ و ترمیم بافت های بدن ضروری است ، همچنین می تواند به کاهش وزن شما کمک کند و انواع غذاها غذاهای پروتئینی مانند عدس. یک انتخاب خوب برای گیاهخواران و گیاهخواران مطالعات نشان می دهد که خوردن پروتئین همچنین می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند در حالی که حجم و قدرت عضلات را افزایش می دهد. رژیم غذایی با پروتئین بالا همچنین ممکن است به کاهش فشار خون ، مبارزه با دیابت و بیشتر پروتئین مرجع مورد نیاز در هر یک کمک کند. دختران 46 گرم ، 56 گرم برای مردان می خورند ، با این حال ، بسیاری از متخصصان سلامت و تناسب اندام معتقدند که شما برای کار بهینه باید به سادگی بیشتر غذا بخورید.
چه غذاهایی سرشار از پروتئین هستند؟غذاهای غنی از پروتئین شامل تخم مرغ ، گوشت و پنیر است. این نوع غذاها حاوی کربوهیدرات نیستند. با این حال ، برخی از غذاها حاوی پروتئین و کربوهیدرات هستند ، مانند لوبیا ، آجیل ، دانه ها ، کره بادام زمینی ، کره بادام ، هر نوع کره آجیل و شیر. این نوع غذاها حاوی کربوهیدرات و پروتئین هستند. گوشت پخته همچنین حاوی کربوهیدرات و پروتئین است.
عکس
چه نوع پروتئینی باید بخورید؟شما باید بیشتر مانند بوقلمون یا سینه مرغ بدون پوست ، تخم مرغ را انتخاب کنید ، هفت زرده در هفته مجاز است. ماهی یا صدف سرخ نشده ، آجیل و کره های آجیل ، گوشت گاو بدون چربی مانند سنجد یا کدو ، گوشت گاو بدون چربی 90 درصد یا بیشتر ، پنیر کم چرب ، بوقلمون ، بیکن یا سوسیس و سویا.
از مصرف چه نوع گوشتی باید اجتناب کرد؟اگر غذای پروتئینی سرخ شده مصرف شود ، سالم نیست. بال یا پای مرغ یا بوقلمون با پوست ، ماهی سرخ کرده یا صدف ، پنیر پر چرب ، همبرگر 85 درصد بدون چربی یا کمتر ، سالامی ، بولونیا ، پپرونی ، بیکن ، سوسیس و دنده ها. چند درصد پروتئین می خورید؟ متوجه خواهید شد که هماهنگ با صفحه ، چند چهارم یا یک چهارم صفحه باید پر از پروتئین بدون چربی باشد.
پروتئین چگونه بر قند خون تأثیر می گذارد؟می بینید که پروتئین تأثیر چندانی بر قند خون ندارد. با این حال ، خوردن مقدار زیادی ، مانند گوشت های چرب یا گوشت سرخ شده ، ممکن است دیرتر قند خون را افزایش دهد ، اما پروتئین معمولاً قند خون را زیاد افزایش نمی دهد. پروتئین نباید به عنوان وعده غذایی یا میان وعده مصرف شود تا از دوز انسولین جلوگیری شود. خوردن مقدار زیادی گوشت ، تخم مرغ و پنیر می تواند منجر به افزایش وزن شود و برای قلب شما مضر است.
عکس
برخی از سبزیجات غنی از پروتئین:
لوبیا:این منو در رژیم غذایی تابستانی همه قرار دارد ، منبع غنی از پروتئین و فیبر است و به کاهش کلسترول و گرمای بدن کمک می کند.کوینو، این سوپر دانه محبوب ترین غذای غنی از پروتئین گیاهی است. حاوی 9 اسید آمینه ضروری است و باید به منوی غذای سالم تابستانی اضافه شود.کلم بروکلی او هسترژیم گیاهی با پروتئین بالا در تابستان. گل کلم ، ذرت شیرین ، اسفناج ونخود فرنگینخود فرنگی منبع غنی پروتئین و فیبر غذایی است که در رنگهای زرد و سبز یافت می شود. همچنین به کاهش سطح کلسترول و دمای بدن کمک می کند. شیر سویا با آسیاب و جوشاندن دانه های سویا با آب تولید می شود ، به طور طبیعی حاوی پروتئین و فیبر بالایی است و به عملکرد بدن شما در سطح مطلوب کمک می کند.
عکس
یک وعده شیک پروتئینیحدود 21 گرم پروتئین به شما می دهد که بسیار عالی است. این به این دلیل است که اگر مبتدی هستید یا مدتی است که ورزش می کنید ، بدن شما می تواند 21 گرم پروتئین را در یک وعده به راحتی جذب کند. علاوه بر این ، یک وعده پروتئین شیک شامل موز و شیر یا هر میوه دلخواه شما سرشار از پروتئین است ، حاوی بیش از 40 گرم کربوهیدرات است که کربوهیدرات ها و پروتئین ها را نزدیک به 2: 1 می کند ، این نسبت برای بدن عالی است. عضله سازی می کند و همچنین برای کاهش وزن مفید است. افرادی که برای افزایش میزان پروتئین ، سفیده تخم مرغ خام را به یک نوشیدنی پروتئینی اضافه می کنند. تخم مرغ خام حاوی باکتری هایی به نام سالمونلا است. ممکن است باعث مسمومیت غذایی شود که منجر به کم آبی بدن و اسهال می شود. بنابراین اگر می خواهید مصرف پروتئین خود را افزایش دهید ، می توانید 2-3 سفیده تخم مرغ آب پز را با آن مصرف کنید.
کره بادام زمینی خانگی.اگر کره بادام زمینی ندارید ، که منبع بسیار خوبی از پروتئین است ، می توانید از یک مشت بادام زمینی بو داده بدون نمک ، بادام ، بادام هندی یا هر نوع آجیل دیگر استفاده کرده و آنها را به شیک پروتئینی خود اضافه کنید و لذت ببرید.



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *