چگونه با پروتئین کازئین کاتابولیسم را متوقف کنیم – پروتئین دیر هضم

کاتابولیسم تلاش بدن برای کاهش توده عضلانی با تبدیل پروتئین به انرژی است. معمولاً بدن بعد از جلسات تمرینی سنگین یا تمرینات وزنه‌برداری وارد حالت کاتابولیک می‌شود و ساعت‌ها طول می‌کشد. این فعالیت عمدتا توسط هورمون ها، کورتیزول ایجاد می شود.

در حالت ایده آل، بدن باید کالری بسوزاند و چربی و نه توده عضلانی را به انرژی تبدیل کند. بنابراین، کاتابولیسم از تشکیل ماهیچه ها جلوگیری می کند و همچنین مانع از سوزاندن بهینه چربی ها می شود. به عبارت دیگر، می تواند دقیقاً برعکس نتایجی را که انتظار داشتید از طریق تمرین به دست آورید، منجر شود. به همین دلیل است که توقف کاتابولیسم برای بسیاری از بدنسازان و کسانی که به طور منظم ورزش می کنند به یک چالش دویدن تبدیل شده است.

بسیاری از متخصصان پیشنهاد می‌کنند که مصرف بیشتر غذاها یا نوشیدنی‌های غنی از پروتئین بعد از ورزش می‌تواند به توقف کاتابولیسم کمک کند، اما برخی مطالعات نشان داده‌اند که انواع خاصی از پروتئین وجود دارد که در پیشگیری از کاتابولیسم موثرتر هستند.

پروتئین کازئین که پروتئین دیر هضم نیز نامیده می شود، شکل خاصی از پروتئین است که بیشترین فراوانی را در شیر دارد. به خصوص سرشار از گلوتامین است، اسید آمینه ای که به حفظ توده عضلانی کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که پروتئین کازئین می تواند کاتابولیسم بدن را تا 34 درصد سرکوب کند.

بنابراین اگر می‌خواهید کاتابولیسم را متوقف کنید، پس از تمرین پروتئین مصرف کنید و مطمئن شوید که نوشیدنی یا غذای غنی از پروتئین شما به طور خاص حاوی پروتئین کازئین است. گاهی اوقات به عنوان کازئین مونوهیدرات یا کازئین کلسیم ذکر می شود.

پروتئین کازئین اغلب با پروتئین آب پنیر مقایسه می شود. پروتئین آب پنیر نوعی پروتئین است که عضلات را سریعتر و موثرتر می سازد. با این حال، مانند کازئین مونوهیدرات توانایی متوقف کردن کاتابولیسم را ندارد.

پروتئین کازئین نه تنها تقریباً بلافاصله پس از مصرف آن کاتابولیسم را متوقف می کند، بلکه تا ساعت ها این کار را ادامه می دهد. همانطور که قبلاً گفته شد این یک پروتئین دیر هضم است و این به این دلیل است که در معده شما منبسط می شود و به ماهیچه های شما جریان آهسته و پیوسته ای از پروتئین کاتابولیسم را می دهد. این در بسیاری از موقعیت ها مفید است، به ویژه بین وعده های غذایی و قبل از خواب.

مصرف پروتئین کازئین قبل از خواب عضلات شما را در تمام طول شب آنابولیک نگه می دارد. اینکه از بدن خود بخواهید 7 ساعت یا بیشتر بخوابد، اساساً التماس آن برای کاتابولیک است و تنها راه مبارزه با آن مصرف کازئین است. انجام این کار باعث می شود که بدن شما در طول شب از مواد غذایی و ذخایر چربی خود تغذیه کند و از پروتئین برای بازسازی ماهیچه های خود استفاده کند. با توجه به اینکه بدن شما به طور طبیعی در بهترین حالت عضله سازی در هنگام خواب است، چرا این وضعیت را با گرسنگی دادن به سیستم خود خراب کنید؟

در نهایت، استفاده از پروتئین کازئین بین وعده های غذایی یا به عنوان یک جایگزین غذا می تواند ایده خوبی باشد. این واقعیت که در معده شما منبسط می شود نه تنها به ماهیچه های شما قطره ای آهسته از اسیدهای آمینه می دهد، بلکه باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. به همین دلیل احتمال کمتری برای پرخوری خواهید داشت و به شما کمک می کند تا به یک رژیم غذایی سالم پایبند باشید.