چگونه پروستات خود را سالم نگه داریم

وقتی مردان جوان تر هستند، هرگز به غده پروستات فکر نمی کنند، اما در اواخر میانسالی می تواند به یک مشکل مزمن تبدیل شود. التهاب پروستات می تواند باعث ناراحتی جسمی روحی و روانی شود. تمایل دارد شما را در شب بیدار نگه دارد. مطمئناً درمان‌های پزشکی وجود دارد، اما مواردی نیز وجود دارد که می‌توانید در خلوت خانه خود انجام دهید تا به سلامت پروستات کمک کنید.

مشخص است که دانشمندان دریافته اند مردانی که در فعالیت های جنسی سنگین با شرکای مختلف شرکت کرده اند، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت ها و همچنین التهاب پروستات هستند. چهار نوع عمده پروستاتیت وجود دارد: پروستاتیت حاد باکتریایی. مردان مبتلا به این عارضه اغلب تب، لرز، درد در ناحیه کمر، ناحیه تناسلی، سوزش ادرار، تمایل مکرر به ادرار کردن همراه با عفونت که با افزایش گلبول‌های سفید خون در ادرار نشان داده می‌شود، دارند. پروستاتیت باکتریایی مزمن خود را با عفونت دستگاه ادراری نشان می دهد که احتمالاً ناشی از عدم تعادل ساختاری است. ممکن است آنتی بیوتیک داده شود اما اغلب کمکی نمی کند. برای درمان مناسب باید نقص را شناسایی کرد. پروستاتیت مزمن/سندرم درد لگن ممکن است به صورت التهابی یا غیرالتهابی، با علائم یا با تعداد کمی ظاهر شود. ممکن است علائم عفونت در ادرار و منی وجود داشته باشد یا خیر. این وضعیت خاص پروستات اغلب برای پزشکان گیج کننده است و تشخیص آن دشوار است. در پروستاتیت التهابی بدون علامت، بیماران معمولاً از درد یا ناراحتی شکایت نمی کنند، اما به طور کلی سلول های عفونی در مایع منی افزایش می یابد.

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

1. هر روز مقدار زیادی آب تصفیه شده بنوشید. به خود اجازه ندهید که آب بدنتان کم شود – کاری که هنگام نوشیدن قهوه و الکل انجام می شود. با اطمینان از نوشیدن آب تصفیه شده، جریان ادرار را بدون سموم رقیق نگه دارید. 4-6 اونس آب تصفیه شده را 6-8 بار در روز بنوشید. اگر عرق می کنید/ورزش می کنید، آب بیشتری داشته باشید. توجه: نوشیدن آب لوله کشی پر از کلر انتخاب خوبی نیست. حتی کلر موجود در آب لوله کشی شما، باکتری های دوستی را که قرار است شما را خوب نگه دارند، از بین می برد.

2. غذاهای کامل بخورید، آنهایی که سرشار از مواد مغذی هستند که غدد شما را سالم نگه می دارند. مهمترین چیز برای سلامت پروستات، غذاهای غنی از روی هستند. روی در میوه ها و سبزیجات دانه دار وجود دارد. دانه های خام و برخی آجیل ها حاوی مقدار مناسبی روی و سایر مواد مغذی هستند که از سلامت غده پروستات حمایت می کنند. در واقع، غده پروستات بیش از هر اندام دیگری از روی استفاده می کند. تخمه کدو تنبل بسیار غنی از روی است، توت ها نیز منبع خوبی از روی هستند. خوردن آووکادو چند بار در هفته نیز ایده خوبی است. سرشار از اسیدهای چرب امگا (چربی های خوب) و به شکل غده ای است که نشان می دهد برای سلامت پروستات شما مفید خواهد بود.

3. آب زغال اخته یا زغال اخته غلیظ رقیق شده در آب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا زمانی که همه چیز تحت کنترل باشد. هنگامی که علائم دیگری از پروستیت نداشتید، باید 2 تا 3 بار در هفته کرن بری را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید.

4. ویتامین C را اضافه کنید – چیزی مانند پودر Emergen-C یک مکمل عالی به رژیم غذایی شما است، زیرا نه تنها ویتامین C، بلکه سایر مواد معدنی و الکتولیت ها را برای ارتقاء سلامتی و پیشگیری از بیماری شامل می شود.

5. برای تقویت سیستم ایمنی خود از غذاهای غنی از پروبیوتیک استفاده کنید. بیشتر مردم در رژیم غذایی روزانه خود به اندازه کافی باکتری های دوستدار دریافت نمی کنند – بنابراین اگر ماست یا کلم ترش غنی از فرهنگ نمی خورید، ممکن است به فکر اضافه کردن یک ماست غنی باشید. طیف پروبیوتیک به زندگی شما. باکتری های دوست، که پروبیوتیک ها نیز نامیده می شوند، به تقویت پاسخ ایمنی شما کمک می کنند. اگر به شما استروئید داده شده است، یا دوره های آنتی بیوتیک را گذرانده اید، باید باکتری های دوستی که توسط آن داروها از بین رفته اند را جایگزین کنید.

6. نخل اره ای گیاهی است که معمولا برای ارتقای سلامت پروستات استفاده می شود. در حال حاضر فرمول های ترکیبی برای حمایت از پروستات وجود دارد که نه تنها شامل Saw Palmetto، بلکه Pygeum و همچنین آنتی اکسیدان ها می شود.

7. اسیدهای چرب ضروری مانند بذر کتان غنی از امگا، روغن ماهی (یا ماهی چرب چند بار در هفته بخورید)، روغن کریل، آووکادو، روغن زیتون و همچنین آجیل خام تازه را حداقل چهار بار در هفته اضافه کنید.

8. ورزش کنید اما دوچرخه سواری نکنید یا آن ناحیه حساس بدن خود را محدود نکنید، یا زمانی که دچار التهاب هستید، وزنه برداری نکنید. اجتناب از فشرده سازی بیضه عاقلانه است.

9 با افزودن روزانه تمرینات KEGEL به زندگی خود التهاب پروستات را کاهش دهید و پروستات را سالم نگه دارید. تمرینات کگال برای گردش خون به غده پروستات و بافت اطراف آن بسیار مفید است. برای یادگیری تمرینات کگل (به هر حال، یک کار عالی برای زنان برای سفت ماندن در ناحیه واژن) با ادرار کردن شروع می شود. هنگام ادرار کردن، جریان ادرار را متوقف کنید. ماهیچه هایی که برای جلوگیری از جریان ادرار استفاده می کنید، همان ماهیچه هایی هستند که برای تقویت غده پروستات استفاده می شوند. روزانه 100 فشار مخروط انجام دهید. این را می توان به راحتی در حالی که در حال رانندگی، تماشای تلویزیون یا نشستن پشت میز خود هستید انجام داد.

10. در هنگام التهاب از غذاهای تند دوری کنید. از الکل اجتناب کنید.

11. در عشق ورزی که شامل نفوذ عمیق است شرکت کنید زیرا این فعالیت به تخلیه کامل غده پروستات کمک می کند.

12. از مصرف صابون های با عطر زیاد خودداری کنید و از شریک زندگی خود بخواهید که از دوش و صابون های معطر واژینال نیز خودداری کند. همچنین مراقب روان کننده ها باشید زیرا استریل نیستند و همچنین می توانند باعث تحریک شوند.

13. چند آنزیم قدرتمند را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. مصرف آنزیم های پروتئولیتیک بین وعده های غذایی به کاهش التهاب کمک می کند. پانکراتین برای کاهش بروز و اندازه تومورهای خوش خیم و به طور کلی از بین بردن التهاب ها شناخته شده است.

14. فرمول های گیاهی خاصی وجود دارد که برای سلامت غده پروستات مهم است. به فرمول های ترکیبی که شامل Saw Palmetto، Pumpkin Seeds، Pygeum، Gravel Root، Uva Ursi هستند، نگاهی بیندازید. این گیاهان نه تنها به غده پروستات بلکه از دستگاه ادراری نیز کمک می کنند.

15. فرمول آنتی بیوتیک طبیعی با طیف گسترده ای را در دسترس داشته باشید. فرمول نوتری بیوتیک از عصاره غلیظ دانه گریپ فروت ساخته می شود که به عنوان سیتریکید نیز شناخته می شود. این بسیار قدرتمند است و نه تنها برای کمک به بدن در مبارزه با عفونت های باکتریایی بلکه در برابر عفونت های قارچی و ویروسی نیز موثر است.

هرگونه عفونت را جدی بگیرید و در صورت وجود درد یا التهاب از مراجعه به پزشک خودداری کنید. همیشه قبل از افزودن یک ماده طبیعی به رژیم سلامتی خود، با پزشک معالج خود مشورت کنید. امروزه برخی از داروخانه ها در حال آموزش خود در مورد فواید و موارد منع درمان های طبیعی مبتنی بر گیاه هستند.

خود را در مورد رویکردهای مکمل سلامتی آموزش دهید. زندگی جنسی خود را پر رونق نگه دارید. با آرزوی سالی پر از سلامتی!