کاهش وزن: این یک شیوه زندگی است ، نه رژیم غذایی.

در یک فروشگاه محلی در صف بایستید و به شخص جلویی و سپس فردی که در پشت آن است نگاه کنید. از نظر آماری ، یکی از شما چاق است. با افزایش همه گیر در ایالات متحده ، میزان چاقی نه تنها در بزرگسالان بلکه در کودکان نیز در حال افزایش است. قرص های معجزه آسا ، هورمون درمانی ، شیک مخصوص و برخی دیگر به برخی از مردم کمک کرده اند ، اما در کل ما یک کشور سالم تر از نسل قبل هستیم. بررسی رژیم های سالم سم زدایی و همچنین تغییرات مختصر در شیوه زندگی ، می تواند به کاهش وزن افرادی که خود را “چاق” می دانند ، کمک کند.

چاقی تعاریف متعددی دارد ، اما یک راه آسان برای تعریف آن زمانی است که وزن بدن شما 20 درصد بیشتر از وزن ایده آل شما باشد. بین سالهای 1980 تا 2000 میزان چاقی در بزرگسالان دو برابر شد. در حال حاضر حدود 60 میلیون بزرگسال یا 30 درصد از جمعیت بزرگسال چاق هستند. از سال 1980 ، میزان اضافه وزن در بین کودکان دو برابر و در بین نوجوانان سه برابر شده است. این عمدتا به دلیل رژیم های غذایی ضعیف و عدم ورزش است که به طور قابل توجهی در مشکلات مفصلی ، دیابت و بروز سایر مشکلات سلامتی نقش دارد. بر اساس گزارش آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا (AACAP) ، رژیم غذایی نامناسب و عدم ورزش مسئول بیش از 300000 مرگ در هر سال است. این معادل تقریبا سه جامبو جت پر از افراد است که هر روز تصادف می کنند.

بیش از 50 درصد از بزرگسالان آمریکایی برای ارائه مزایای سلامتی میزان توصیه شده فعالیت بدنی را دریافت نمی کنند. من دائماً می گویم: “دکتر لارنس ، من وقت ندارم ورزش کنم” ، یا “من ورزش نمی کنم” یا “هوای بیرون بد است.” می توانید فقط با راه رفتن شروع کنید. او هر روز پیاده روی می کند ؛ بیرون ، داخل ، در فروشگاه های بزرگ یا در مرکز خرید (کیف پول خود را نیاورید!). پیاده روی به تدریج می تواند به دویدن تبدیل شود. اگر زانوی شما بد است ، شنا یا کلاس ایروبیک روی آب را امتحان کنید. کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که سلول های چربی کوچک می شوند. در طول لیپوساکشن ، سلول های چربی در یک قسمت از بدن برداشته می شوند ، اما مشخص می شود که چربی در قسمت دیگری از بدن رسوب می کند. بنابراین ، تنها راه برای دستیابی واقعی به کاهش وزن ، ورزش و تغییر عادات غذایی است.

رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن ضروری است. این بدان معنا نیست که باید گرسنه بمانید. خوردن وعده های غذایی بزرگتر زودتر از روز و نه دیرتر به حفظ وزن کمک می کند. هنگام خواب ، متابولیسم بدن شما کند می شود. خوردن یک وعده غذایی مقوی در آخرین ساعت از روز فقط باعث افزایش وزن می شود. سعی کنید وعده های غذایی کم حجم تری بخورید. تحقیقات نشان می دهد که تنها 25 درصد از بزرگسالان آمریکایی روزانه 5 وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات توصیه شده مصرف می کنند. افراد بیشتری از غذاهای فرآوری شده و سرشار از قند استفاده می کنند که فاقد ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای سلامتی هستند. در طول زندگی ، این می تواند به سایر خطرات جدی تر سلامتی مانند آرتریت ، تعویض مفصل ، آسم و سایر بیماری های دژنراتیو کمک کند.

از کجا باید شروع کرد؟ سعی کنید همه نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید. آن را با آب و آب میوه های ارگانیک جایگزین کنید. خواندن برچسب روغن های هیدروژنه ، شربت ذرت غنی از فروکتوز ، سوکرالوز و سایر مواد سوء تغذیه را شروع کنید. روزانه 5-9 وعده میوه و سبزیجات بخورید. در زیر یک رژیم غذایی است که به مدت سه هفته توصیه می کنم ، و مانند همیشه ، قبل از شروع ، ابتدا با پزشک ، متخصص تغذیه یا متخصص کایروپراکتور خود مشورت کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر. منظورش موقت است

رژیم سم زدایی

غذاهای مجاز: مرغ ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ ، کره ، آجیل کامل (به جز بادام زمینی) ، همه سبزیجات ، از جمله مارچوبه ، خیار ، کرفس ، نخود سبز ، پیاز ، کلم بروکلی ، کاهو ، بامیه ، هویج و غیره ، همه سالاد ، لوبیا ، زنجبیل ریشه و میوه های کم قند شامل انواع توت ها ، گلابی ، سیب سبز ، موز نارس و گریپ فروت. در صورت نیاز فقط از مقدار کمی روغن با کیفیت بالا مانند زیتون ، آفتابگردان ، کلزا ، روغن ماهی ، روغن بذر کتان و روغن گل گاوزبان استفاده کنید. ادویه جات خوب هستند ؛ زنجبیل و زردچوبه بسیار ضد التهاب هستند.

غذاهای محدود: همه غلات ، نان ، ماکارونی ، غلات ، برنج ، میوه های شیرین ، آب میوه ها ، شیرینی ها ، آب نبات ، کیک ، ذرت ، سیب زمینی ، نشاسته ، چیپس و بیسکویت ، شربت ذرت با فروکتوز بالا و شکر. بدون الکل. به مدت سه هفته بدون کربوهیدرات

نکاتی که باید در نظر داشته باشید: حتماً مقدار زیادی آب بنوشید و غذاها را آماده کنید. این را می توان همراه با یک برنامه ورزشی سالم انجام داد. وقتی سه هفته تمام شد ، هنوز خوردن نشاسته و قندهای فرآوری شده بسیار مهم است ، زیرا این موارد به ویژه در افزایش وزن نقش دارند.

مجدداً ، این یک راهنما است و باید توسط پزشک به دقت دنبال شود. این می تواند بسیار چالش برانگیز باشد ، اما نتایج آن را خواهید دید. با فعال بودن در حال حاضر ، شما با ارزش ترین دارایی خود را تأمین می کنید: فناوری اطلاعات. به قول معروف “یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان دارد”.

نویسنده: دکتر چاد لورنس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *