گنجاندن غذاهای گیاهی در رژیم غذایی سرخپوشان: رازهایی که می خواهید یک سال پیش بدانید

رژیم پالئو در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در جامعه تناسب اندام و عموم مردم است. اگرچه رژیم غذایی مصرف سبزیجات تازه ، تخم مرغ ، گوشت ، ماهی ، گیاهان ، ادویه جات ترشی جات و برخی از آجیل ها را افزایش می دهد ، اما به دلیل محکومیت غلات و محصولات لبنی و در برخی موارد برای میوه ها ، مورد انتقاد گسترده کارشناسان علمی قرار گرفته است.

این متخصصان ، از جمله متخصصان تغذیه و پزشکان ، اغلب از رژیم غذایی سرخپوش به دلیل قوانین سختگیرانه و حذف غذاهای اصلی مانند لبنیات و غلات انتقاد می کنند ، که شواهد علمی موثقی آن را تأیید نمی کند.

برخی نیز در مورد مصرف زیاد چربی اشباع شده که رژیم غذایی به شکل چربی های حیوانی مانند گوشت خوک ، چربی اردک و کره ترویج می کند ، علاوه بر استفاده آزادانه از روغن نارگیل و روغن ، ابراز نگرانی کرده اند.

رژیم گیاهخواری چیست؟

رژیم گیاهخواری نوعی رژیم گیاهی است که در آن فقط غذاهای گیاهی مصرف می شود و همه محصولات و محصولات جانبی با منشاء حیوانی (کره ، شیر) حذف می شوند. این امر باعث می شود رژیم گیاهخواری با سایر انواع گیاهخواری متفاوت باشد ، زیرا مصرف برخی محصولات با منشاء حیوانی ، معمولاً لبنیات و تخم مرغ ، امکان پذیر است.

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری به رژیم های گیاهخواری روی می آورند ، اما انگیزه آنها برای اتخاذ این شیوه زندگی اغلب می تواند متفاوت باشد ، با دلایل متداول برای اتخاذ رژیم گیاهخواری شامل نگرانی های مربوط به حقوق حیوانات ، الزامات مذهبی و پایداری زیست محیطی تولید گوشت و لبنیات.

هنگام اتخاذ شیوه زندگی گیاهخواری ، مهم است که تحقیق کنید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی ضروری بدن خود را برای سالم ماندن دریافت می کنید. رژیم های ناهنجار برنامه ریزی شده به سرعت می تواند منجر به کمبودهای تغذیه ای شود که در کوتاه مدت باعث خستگی و بی حالی می شود و در دراز مدت می تواند پیامدهای جدی برای سلامتی شما داشته باشد.

غذاهای زیادی وجود دارد که می توان با رژیم گیاهخواری مصرف کرد ، از جمله:

• نان ، غلات و غذاهای غلات

• میوه ها و سبزیجات

• آنها محصول هستند

• گردو و دانه ها

• حبوبات مانند لوبیا ، نخود و عدس

رژیم وگان چگونه با سبک زندگی سرخپوشان مطابقت دارد؟

به سادگی ، پیروی از رژیم گیاهخواری با رنگ پریده بودن ناسازگار است. این به این دلیل است که بسیاری از غذاهایی که پالئو از آنها استفاده می کند مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و چربی های حیوانی توسط افرادی که از سبک زندگی گیاهی پیروی می کنند حذف می شوند.

علاوه بر این ، بسیاری از غذاهایی که گیاهخواران نیاز دارند ، مانند غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها و حتی محصولات سویا ، هنگام پیروی از رژیم گیاهخواری ممنوع است. پیروی از رژیم غذایی سرخپوش علاوه بر گیاهخواری ، فرد را در شرایطی قرار می دهد که برآوردن نیازهای تغذیه ای آنها تقریباً غیرممکن است و منجر به تعدادی از کمبودهای تغذیه ای کوتاه مدت و بلند مدت می شود.

گیاهخواری بهتر است

• بسیاری از مطالعات رژیم گیاهخواری را برای جلوگیری از بیماریهای مزمن مانند دیابت نوع 2 ، سرطان و بیماریهای قلبی و ارتقای سلامت کلی نشان داده اند.

• مطالعه انجام شده در دانشگاه لوما لیندا نشان داد که گیاهخواران بیشتر از گوشتخواران عمر می کنند.

• غذای گیاهی سطح انرژی را بالا می برد ، هضم غذا را بهبود می بخشد و وزن گیاهخواران به طور متوسط ​​30 پوند کمتر از مصرف کنندگان گوشت است.

آیا کسانی که رژیم گیاهی را دنبال می کنند می توانند نیازهای تغذیه ای خود را برآورده کنند؟

با برنامه ریزی کافی ، رژیم غذایی گیاهی می تواند سالم باشد و تمام مواد مغذی ضروری بدن شما را تامین کند. برای کسانی که سبک زندگی گیاهی را در نظر گرفته اند ، دریافت توصیه های تخصصی از یک متخصص تغذیه ثبت شده بسیار مفید خواهد بود ، زیرا آنها برای تجزیه و تحلیل رژیم موجود و ارائه مشاوره در مورد منابع تغذیه ای جایگزین اصلی که معمولاً با رژیم گیاهی دنبال می کنید ، وقت خواهند گذاشت. خطر عدم مصرف کافی از.

این مواد مغذی شامل کلسیم ، روی ، پروتئین ، اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین B12 و D است.

خلاصه

متخصصان تغذیه مانند متخصصان رژیم غذایی رژیم غذایی سرخپوشان را یکی از بدترین رژیم های فعلی می دانند.

مطمئناً برای گیاهخواران مناسب نیست ، زیرا مستلزم اجتناب از بسیاری از غذاهایی است که مصرف گیاهخواران ضروری است تا بتوانند نیازهای تغذیه ای خود را برآورده کنند. این غذاها شامل میوه ها ، حبوبات ، غلات ، سویا و برخی روغن های گیاهی است.

شاید منصفانه نباشد که سرخپوشان را با گیاهخواری مقایسه کنیم زیرا یک تفاوت ذاتی وجود دارد که گیاهخواری فقط یک رژیم غذایی نیست. این یک سبک زندگی و یک فلسفه است. گیاهخواران به شیوه های دوستدار زمین ، حفاظت از همه موجودات زنده و شعار عمومی “گیاهخواری شفقت در عمل است” اعتقاد دارند.

با این حال ، با نگاه کردن فقط به غذاهای مصرفی و مقایسه رژیم غذایی در هسته اصلی آن ، به نظر می رسد که گیاه خوار زمانی برنده می شود که هدف وی سلامت کلی و پیشگیری از بیماری ها باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *