یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید

یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید


توسط: دکتر شلی مسیه ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: این کلمه به تنهایی ترس را در قلب بسیاری از زنان ایجاد می کند. من اغلب بیمارانی را می بینم که نگران دیوانه شدن با چهره ای قرمز ، فراموش شده ، خشمگین ، غرق در عرق همیشه و دیگر علاقه ای به فعالیت های اتاق خواب ندارند ، هستند. با این حال ، لازم نیست این مورد باشد. در این مدت می توان با لطف و اطمینان قایقرانی کرد.

اولین قدم درک یائسگی از منظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، با این حال این در برخی از افراد زودتر و در برخی دیگر دیرتر اتفاق می افتد. علائم آن شامل گرگرفتگی ، تغییرات خلقی ، فراموشی ، مشکل در تمرکز ، مشکل در خواب ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار و افزایش عفونت های واژن و مثانه است.

با این حال ، نگران کننده ترین علامت برای بسیاری افزایش وزن است.

علم پشت یائسگی:

با یائسگی زنان ، عملکرد تخمدان ها رو به وخامت می گذارد. تخمدانها کمتر ماده ای به نام اینهبین تولید می کنند که به طور معمول از ترشح هورمونی به نام FSH در مغز جلوگیری می کند. از آنجا که این فرایند مهاری نیست ، سطح FSH افزایش می یابد که باعث تحریک تخمدان ها برای تولید استروژن بیشتر می شود. با گذشت زمان ، این فرآیند فولیکول های تخمدان را می سوزاند که در نهایت منجر به کاهش تولید استروژن می شود. با کاهش فعالیت تخمدان ، سایر هورمون های تخمدان ، پروژسترون و تستوسترون نیز کاهش می یابد.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد ، غدد فوق کلیوی با افزایش کورتیزول واکنش نشان می دهند که منجر به افزایش رسوب چربی به ویژه در اطراف شکم می شود. چربی سوزی نیز در صورت کاهش گردش استروژن کاهش می یابد که از دست دادن چربی سرسخت شکم را دشوارتر می کند.

مشکل بزرگ سطح پایین هورمون چیست؟

تغییر در سطح هورمون ها نه تنها به علائم یائسگی کمک می کند ، بلکه به توضیح تأثیرات آن بر وزن در این مرحله از زندگی نیز کمک می کند.

افزایش سن و خستگی غده فوق کلیوی منجر به کاهش بیشتر استروژن و تستوسترون می شود و علاوه بر این باعث ایجاد احساس خستگی در ما می شود. در نتیجه ، ما اغلب با گذراندن این روند کم تحرک تر می شویم. علاوه بر این ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی که بافتی است که از نظر متابولیکی بسیار فعال است ، مورد نیاز است.

سطوح پایین استروژن و تستوسترون در حال حاضر باعث تغییر در ترکیب بدن ما به عضوی با چربی بیشتر و ماهیچه کمتر می شود.

یکی دیگر از پیامدهای کاهش استروژن و تستوسترون ، افزایش مقاومت به انسولین است. هنگامی که بدن ما نسبت به انسولین مقاوم است یا کمتر پاسخ می دهد ، بدن ما گلوکز مصرفی را دریافت کرده و آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان در دوران یائسگی با علائمی که قابل تحمل هستند حرکت می کنند و اندام نازک خود را حفظ می کنند. چه طور ممکنه؟

یک ایده خوب این است که با وزن طبیعی وارد یائسگی شوید و رژیم ورزشی خود را حفظ کنید ، زیرا مطالعات نشان داده است که زنان لاغر و فعال علائم یائسگی کمتری دارند. آنها همچنین راحت تر وزن خود را حفظ می کنند. بنابراین ، اگر به سن یائسگی نرسیده اید ، اکنون زمان آن است که مطمئن شوید سبک زندگی سالمی دارید و بدن خود را به وزن مطلوب و سالم می رسانید.

برای کسانی که این مراحل را طی می کنند یا به پایان رسانده اند و افزایش وزن بیش از حد را تجربه کرده اند ، لطفا امید خود را از دست ندهید. با رعایت موارد زیر می توانید محیط هورمونی خود را به نفع کاهش و حفظ وزن بهبود بخشید:

1. برنامه کاهش وزن پزشکی را شروع کنید جایی که ارائه دهندگان خدمات می توانند بر اساس نیازهای شخصی شما با شما همکاری کنند. RM3® یک برنامه ایده آل برای کمک به زنان در این دوره انتقالی است تا سریع و م loseثر وزن خود را کاهش دهند.

2 به دلیل افزایش مقاومت به انسولین ، مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید مانند قندها و نشاسته ها ، به کاهش ذخیره چربی کمک می کنند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که چگونه این کوکی بسیار سریعتر از بیست سالگی روی ران ما ظاهر می شود. کربوهیدرات اضافی را با پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. ورزش کنید! مطمئن شوید که برنامه تمرینی شما علاوه بر تمرینات قلبی شامل تمرینات قدرتی نیز می شود تا به افزایش حجم عضلات شما کمک کند.

4- از مکمل استفاده کنید مقاومت RMبه این محصول به مبارزه با مقاومت انسولین در بدن کمک می کند تا میزان گلوکز تبدیل شده به ذخیره چربی را کاهش دهد. مزایای اضافی آن کنترل هوس های قندی ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب است.

5- درمان هورمونی را در نظر بگیرید. ما هورمون های زیستی را توصیه می کنیم تا به سطح شما کمک کند. مطالعات نشان نمی دهد که افزایش وزن در زنانی که تحت هورمون درمانی قرار می گیرند به غیر از افزایش وزن آب و افزایش بافت سینه در زمانی که سطوح بیش از حد بالا است ، نشان نمی دهد. هورمون ها همچنین می توانند به بهبود حساسیت شما به انسولین برای مقابله با اثر ذخیره چربی انسولین بیش از حد کمک کنند.

6 از مکمل RM Resveratrol استفاده کنیدبه RM Resveratrol یک مکمل ضروری برای کسانی است که می خواهند با اثرات پیری مبارزه کنند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند ، که ممکن است به کاهش خطر بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی کمک کند. همچنین به تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن کمک می کند. التهاب به عنوان یکی از عوامل افزایش وزن شناخته شده است.

7. DHEA را مصرف کنید. این مکمل در دفاتر ما موجود است. DHEA محصولی از غده فوق کلیه است که سپس به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید ، یائسگی را می توان با موفقیت پذیرفت. این زمان آن است که دستاوردهای زندگی خود را جشن بگیرید و سالها دانش خود را به دست آورید در حالی که منتظر همه چیزهایی هستید که در آینده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *