یوگا و مدیتیشن: فواید بزرگ سلامتی Duo

یوگا و مدیتیشن، زمانی که با هم تمرین کنید، فواید زیادی به همراه دارد. هر دو به تقویت ارتباط ذهن و بدن کمک می کنند، تناسب اندام کلی و همچنین رفاه را افزایش می دهند. بسیاری از سبک های یوگا، مدیتیشن را با روال فیزیکی ترکیب می کنند. از طریق این حرکات یوگا، تنفس کنترل شده بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. حتی می توان بدون تمرین یوگا مدیتیشن کرد. شما می توانید این کار را با آرامش، پاکسازی ذهن و همچنین تمرکز بر تنفس کنترل شده انجام دهید. هر دو یوگا و مدیتیشن، زمانی که به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرند، فواید زیادی برای سلامتی دارند.

مدیریت استرس

تمرین منظم یوگا به شما در کاهش پاسخ استرس در بدن کمک می کند. یوگا با کمک به شما برای کاهش پاسخ التهابی به عوامل استرس زا در بدن به کاهش شانس ابتلا به برخی شرایط مرتبط با استرس کمک می کند. این شرایط عبارتند از؛ فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی. مدیتیشن همچنین یک کاهش دهنده استرس فعال است. این به کاهش شرایطی مانند اضطراب، اختلالات هراس و آگورافوبیا همراه با اختلال اضطراب کمک می کند.

افزایش انعطاف پذیری

به خصوص در جامعه غربی، مردم بیشتر گرفتار مشاغل میزی هستند. آنها تقریباً هر روز ساعت های طولانی در یک نقطه می نشینند. این به مواردی مانند کاهش توده عضلانی، انعطاف پذیری و همچنین تناسب اندام منجر می شود. همچنین، کار اداری باعث افزایش فشار گردن و شانه ها از خم شدن در مقابل کامپیوتر در تمام طول روز می شود. هدف از حرکات یوگا کشش و همچنین بلند کردن عضلات است. افزایش انعطاف پذیری به شما در حرکات روزانه مانند بلند کردن و خم شدن کمک می کند و در عین حال عملکرد ورزش را نیز بهبود می بخشد. بسیاری از ورزشکاران این مزیت بزرگ یوگا را شناسایی کرده اند. آنها برای بهبود یا حفظ انعطاف پذیری، یوگا را به برنامه تمرینی خود اضافه می کنند.

بهبود عاطفی

یوگا و مدیتیشن هر دو تمرکز ذهنی فرد را بهبود می بخشد. آنها همچنین یک احساس کلی از رفاه را برای فرد ایجاد می کنند. بسیاری از رشته های یوگا حول محور شادابی آنها بنا شده اند. برای مثال، فلسفه یوگای آنوسارا در همه چیز به دنبال خوبی است. این برای یک تجربه نشاط آور ایجاد شده است که بر جشن قلب متمرکز است. بدون شک مدیتیشن باعث تقویت عاطفی می شود. این کار را از طریق آرامش عمیق انجام می دهد و می تواند در هر مکانی انجام شود. می توانید با 10 دقیقه استراحت مدیتیشن، درست پشت میزتان، کمی به خودتان کمک کنید. برای انجام این کار، به سادگی چشمان خود را ببندید و روی شل کردن عضلات خود تمرکز کنید. همچنین از جمله تنفس عمیق.

رژیم غذایی بهتر

نشان داده شده است که تمرین یوگا باعث بهبود تناسب اندام و آگاهی بدن نیز می شود. این کمک می کند، منجر به عادات غذایی بهتر نیز می شود. این همیشه منجر به افزایش عزت نفس و تمایل شدید به مراقبت مناسب از بدن شما می شود. تمرین مدیتیشن یا یوگا یک تکنیک خاص اصلاح رفتار است که می تواند به شما در بهبود کل تناسب اندام کمک کند.

بهبود سلامت

کاهش سطح استرس، خوردن رژیم‌های غذایی سالم‌تر و انجام ورزش‌های بیشتر تنها می‌تواند منجر به سلامتی بهتر شود. زندگی امروزی مملو از موقعیت های استرس زا، خستگی ناشی از ساعات طولانی، کم خوابی، اختلالات اضطرابی و فهرست طولانی از بیماری های مرتبط با استرس است. اضافه کردن مدیتیشن یا یوگا به زندگی شما کیفیت آن را بهبود می بخشد.