یک رویکرد جامع برای سلامتی: خواب – سلامت باشید


همه ما ارزش یک خواب خوب را می دانیم – و احساس خستگی وقتی این کار را نمی کنیم. هنگام خواب ، فرآیندهای جسمی و روحی در محل کار وجود دارد. از یک سو ، ما به بدن خود زمان استراحت می دهیم. ما با کاهش ضربان قلب ، تنفس و دمای بدن انرژی خود را حفظ می کنیم. در همین حال ، مغز ما فعال است – و وظایفی را انجام می دهد که منجر به رشد و نمو فیزیکی ما می شود.

به عنوان یک راهنمای کلی ، ما برای استراحت خوب به 7 تا 8 ساعت خواب در شب نیاز داریم. نخوابیدن کافی می تواند تاثیر جدی بر سلامت و تندرستی شما داشته باشد. به همین دلیل است که یکی از پایه های سلامتی است. در اینجا نحوه تأثیر آن بر سایر مناطق زندگی شما نیز نشان داده شده است.

آیا می دانید کم خوابی می تواند وزن شما را افزایش دهد؟ یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که کمتر می خوابند تمایل به افزایش وزن دارند. شایع ترین دلایل این ارتباط کاهش انگیزه برای ورزش و عدم تعادل هورمونی است. وقتی نمی خوابید ، احساس می کنید برای ورزش خسته شده اید و در نتیجه ، انگیزه شما تحت تأثیر قرار می گیرد. از نظر هورمون ها ، کم خوابی بر هورمون های متعادل کننده اشتها تأثیر می گذارد. بنابراین کسانی که کمتر می خوابند ، کالری بیشتری مصرف می کنند.

به مدت طولانی ، مسائل مربوط به سلامت روان به شدت با خواب ضعیف مرتبط بوده است. اگرچه پزشکان اغلب آن را با علائم مرتبط می دانند ، اما خطر را افزایش می دهد و حتی به اختلالات خاصی کمک می کند. این به این دلیل است که هورمون های استرس و انتقال دهنده های عصبی شما را در سطح عمیقی تحت تأثیر قرار می دهد. به طور خلاصه ، عدم تعادل هورمونی کافی است تا تفکر شما و توانایی شما در تنظیم احساسات شما مختل شود. این به شما این امکان را می دهد که بیشتر احساسات منفی را تجربه کنید و حتی می توانید مشکلات موجود روانی خود را تقویت کنید.

کم خوابی توانایی شما در تعامل با افراد را کاهش می دهد. دلیلش این است که وقتی کم خوابی داریم ، تشخیص حالات صورت برای ما مشکل است. مطالعه دیگری این موضوع را با دقت بیشتری نشان داد. به نظر می رسد نمی توانیم احساس خشم و شادی را توضیح دهیم. و همانطور که حدس زده اید ، اگر نمی توانید با مردم همدلی کنید ، مشارکت در گفتگو و ایجاد روابط بلند مدت معنی دار دشوار است. همچنین ، کم خوابی معمولاً منجر به کاهش انگیزه می شود. اگر برای معاشرت بسیار خسته شده اید ، احتمالاً می خواهید در خانه بمانید و بخوابید.

وبلاگ بعدی: ورزش کنید



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *