افزایش واکسیناسیون و رفع تردید واکسن در سال 2024


متن مصاحبه (ویرایش برای وضوح):

اطفال معاصر:

در سال 2023 چه روندهایی را مشاهده کردید و امیدوارید در سال 2024 چه روندی را در رابطه با بیماری های عفونی مشاهده کنید؟

تینا تان، MD، FAAP، FIDSA، FPIDS:

آنچه من دیده‌ام، شاید دیدگاه‌های من کمی منحرف شده است، زیرا من یک بیماری عفونی هستم، ما از نظر تعداد و شدت برخی از بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن، به‌ویژه بیماری پنوموکوک، بسیار بیشتر دیده‌ایم. این واقعاً از نظر این واقعیت که در طول همه گیری همه گیر، ما واقعاً از نظر عفونت های باکتریایی شدید دچار افت شدید بودیم. ما بیماری پنوموکوکی زیادی ندیدیم، بیماری استرپتوکوک گروه A، بیماری آنفولانزای H، آنفولانزای غیرقابل انطباق h را دیدیم، و سپس به محض اینکه بخش عمده ای از همه گیری اساساً از بین رفت، و همه پروتکل های کاهش حفاظتی را مشاهده کردیم. برداشته شد، ما شروع به دیدن اینجا در بیمارستان کردیم، بیماری پنوموکوکی واقعاً شدید، بیماری استرپتوکوکی واقعاً شدید گروه A.

فقط می توانم به شما بگویم در عرض 1 هفته، 10 کودک در بیمارستان با شوک سمی استرپتوکوکی گروه A در یک نقطه یا آن زمان داشتم. من تعدادی از بچه‌ها مبتلا به پنومونی پنوموکوکی و مننژیت، و باکتریمی آنفولانزای غیرقابل‌قابلیت H داشته‌ام. از این رو، در مورد چگونگی این امر بسیار جالب بود، ما قبلاً نمی‌دانستیم که چگونه برخی از این پروتکل‌های کاهش حفاظتی واقعاً چه تأثیری دارند و اکنون به نوعی می‌بینیم که این موجودات از بین نرفته‌اند. فقط این است که به محض برداشتن برخی اقدامات حفاظتی، آنها به طوفان باز می گردند، و این واقعاً چیزی است که ما دیده ایم.

بنابراین بسیار خوب بود که ما واکسن‌های مزدوج پنوموکوک با ظرفیت طولانی را منتشر کردیم، که در برابر سروتیپ‌های بیشتری که باعث این نوع بیماری می‌شوند محافظت می‌کند.

اطفال معاصر:

در سال 2024، در مورد مراقبت های بهداشتی کودکان به چه چیزی امیدوار هستید؟

برنزه:

همیشه جایی برای خوش بینی وجود دارد. منظورم این است که من فکر می‌کنم چیزی که برای سال آینده امیدوارم این است که بتوانیم بر برخی از افزایش تردید واکسن که تجربه کرده‌ایم غلبه کنیم و تعداد بیشتری از بچه‌ها را در مورد واکسیناسیون‌هایشان به‌روز کنیم، به طوری که از برخی از این بیماری های قابل پیشگیری با واکسن که اکنون در حال ظهور هستند. ما شیوع سرخک و شیوع سیاه سرفه را داشته‌ایم، بنابراین اگر مردم فرزندان خود را در زمانی که باید واکسینه کنند، امید من این است که اساساً از وقوع این شیوع جلوگیری کنیم.



منبع