بازگشت EY Eyes برای Biopharma M&A


اخیراً اعلامیه‌های ادغام و خرید (M&A) در محدوده میلیارد دلاری و افزایشی نشان می‌دهد که بیوفارما ممکن است آماده از سرگیری معاملات در سال جاری باشد – اگرچه انتظار نمی‌رود ارزش و تعداد معاملات به بالاترین حد خود بازگردد. درست قبل از همه گیری

سال 2022 با تعداد معدودی معاملات M&A 10 و 11 رقمی به پایان رسید که توسط Amgen به خرید 27.8 میلیارد دلاری Horizon Therapeutics در 13 دسامبر اعلام شد. این معامله در ژانویه با سه خرید اعلام شده در اولین روز کنفرانس اخیر مراقبت های بهداشتی JP Morgan ادامه یافت: AstraZeneca با خرید CinCor Pharma تا 1.8 میلیارد دلار موافقت کرد، در حالی که Chiesi Farmaceutici موافقت کرد تا 1.48 میلیارد دلار پول نقد برای Amryt بپردازد، و گروه Ipsen اعلام کرد که Albireo Pharma را به مبلغ 952 میلیون دلار به اضافه خریداری خواهد کرد.

Biopharmas حدود 88 میلیارد دلار در معاملات M&A در سال 2022 تولید کرد که 15 درصد از 104 میلیارد دلار در سال 2021 کاهش داشت. تعداد معاملات بیوفارما 17% کاهش یافت و از 90 به 75 معامله رسید. 49 معامله دیگر به مبلغ 47 میلیون دلار شامل معاملات “medtech” بود که شامل توسعه دهندگان تشخیصی و شرکت های متخصص در “سلامت مجازی” مانند پزشکی از راه دور است. (EY)

EY – شرکت خدمات حرفه‌ای که در اصل ارنست و یانگ نام داشت – اخیراً خاطرنشان کرد که ارزش کل M&A بیوفارما در سال 2022 88 میلیارد دلار بود که 15 درصد از 104 میلیارد دلار در سال 2021 کاهش داشت.نمودار را ببینید). 88 میلیارد دلار بیشتر 135 میلیارد دلار در 124 معامله در علوم زیستی را به خود اختصاص داده است. این رقم 135 میلیارد دلاری کمتر از نیمی از رکورد 313 میلیارد دلاری ثبت شده در سال 2019 است که شامل 261 میلیارد دلار در 70 معامله بیو دارو می شود.

تعداد معاملات بیوفارما 17 درصد از 90 به 75 معامله کاهش یافت. 49 معامله دیگر به مبلغ 47 میلیون دلار شامل تراکنش‌هایی در “medtech” بود که شامل توسعه دهندگان تشخیصی و شرکت‌های متخصص در “سلامت مجازی” مانند پزشکی از راه دور است.

سابین بارال، مدیر معاملات علوم زندگی جهانی EY، گفت: ما انتظار داریم که امسال سال فعال تری باشد، زیرا احساسات کمی شروع به عادی شدن می کند. GEN Edge.

بارال در پیش بینی بازگشت M&A بیوفارما تنها نیست.

دکتر جان نیومن، تحلیلگر Canaccord Genuity، هفته گذشته در یادداشتی تحقیقاتی پیش‌بینی کرد که شرکت‌های داروسازی زیستی تعداد فزاینده‌ای از معاملات نقدی کوچک‌تر را در محدوده 1 تا 10 میلیارد دلار در سال جاری دنبال خواهند کرد. او گفت که افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را از انجام معاملات پرفروش‌تر که خریداران را ملزم به پرداخت مبالغ بیشتری از بدهی می‌کند، منصرف می‌کند.

ما به دنبال کاهش اسپرد اعتبار و کاهش نرخ بهره برای تشویق معاملات بزرگ‌تر M&A (50 میلیارد دلار و بیشتر) هستیم. نیومن گفت: ما معاملات 50 میلیارد دلاری زیادی را پیش‌بینی نمی‌کنیم که بتواند XBI را 5 درصد افزایش دهد. (XBI صندوق انتقال الکترونیکی SPDR S&P Biotech، یکی از چندین ETF بزرگ است که نوسانات آن منعکس کننده اشتیاق سرمایه گذاران برای سهام بیوفارما است.)

نیومن افزود: “ما همچنان انتظار داریم که در سال 2023 رشد بیوتکنولوژیکی افزایش یابد که در صورت بهبود شرایط اعتبار ممکن است به یک موج M&A تبدیل شود.”

پیش‌بینی معاملات بزرگ‌تر از نیومن و کاناکورد Genuity، PwC است که در تفسیری در این ماه پیش‌بینی کرد: «معاملات بیوتکنولوژی در محدوده 5 تا 15 میلیارد دلار رایج خواهد بود و به مجموعه‌ای متفاوت از استراتژی‌ها و قابلیت‌های پیشرو بازار در سراسر چرخه M&A نیاز دارد. ”

این قابلیت‌ها شامل رهبری در یک دسته درمانی خاص است، که برای آن شرکت‌ها باید دارایی‌ها را بخرند و بفروشند: «تیم‌های مدیریتی آماده‌ای که کسب‌وکارهایی را که زیر مقیاس هستند واگذار می‌کنند و در عین حال حوزه‌هایی را که موقعیت رهبری و حق برنده شدن ملموس است، دو برابر می‌کنند، ممکن است مستقر شوند. گلن هونزینگر، رهبر علوم دارویی و زیستی ایالات متحده در PwC و همکارانش اظهار داشتند که برای ارائه بازدهی برتر.

حق معامله می کند

بارال از EY گفت که افزایش بهره و کاهش اعتبار تا حدی دلیل کاهش معاملات در سال 2022 است. دلیل دیگر تطبیق فروشندگان با کاهش ارزش معاملات ناشی از افت بازارها بود که از اواخر سال 2021 شروع شد.

Subin Baral، EY Global Life Sciences Leader Deals

درک واقعیت شرایط بازار از طرف فروشنده کمی بیشتر طول کشید. اما از طرف خریدار، معاملاتی که آنها به آن نگاه می‌کردند صرفاً یک مسئله ارزش‌گذاری نبود. آنها به کیفیت دارایی ها نگاه می کردند. و می‌توانید ببینید که معاملات با کیفیت – معاملات درست، همانطور که ما آنها را می‌نامیم – هنوز در حال انجام هستند.

به گفته بارال، معاملات مناسب، معاملاتی هستند که در آن خریداران با یک تیم مدیریتی قوی و معتبر، داده‌های بالینی مستحکم و تمرکز درمانی واضح، اهداف تصاحب را یافته‌اند.

بارال گفت: «بیماری‌های نادر و دارایی‌های سرطان شناسی همچنان بر معاملات غالب هستند، به ویژه سرطان شناسی، زیرا بازار قابل آدرس دهی شما همچنان در حال رشد است. متأسفانه، این بدان معناست که جمعیت بیمار نیز در حال افزایش است، بنابراین این نیاز برآورده نشده فزاینده برای آن مجموعه از دارایی ها وجود دارد.

بارال گفت که چندین مورد از بزرگترین معاملات M&A در سال 2022 در این دسته “درست” قرار می گیرند – از جمله Amgen-Horizon، خرید 11.6 میلیارد دلاری Biohaven Pharmaceuticals توسط Pfizer و خرید 6.7 میلیارد دلاری Arena Pharmaceuticals (در مارس 2022 تکمیل شد). و خرید 4.1 میلیارد دلاری شرکت Turning Point Therapeutics توسط Bristol-Myers Squibb.

«شرکت‌های باکیفیت هنوز هم به هر طریقی بودجه دریافت می‌کنند. بنابراین، در حالی که ارزش گذاری کاهش یافته است، مردم همه انتظار هجوم معاملات را داشتند، زیرا آنها هنوز شرکت هایی با باند کوتاه تر نقدینگی هستند که برای انجام معاملات اقدام می کنند. اما این واقعاً از منظر خریدار اتفاق نیفتاد. “بازار کمی از بازاری که برای مدت طولانی یک بازار فروش بود، به سمت چیزی که ما دوست داریم به عنوان آونگی که به سمت بازار خریدار می چرخد ​​فکر کنیم، حرکت کرد.”

او گفت که بیشتر معاملات M&A بیوفارما، خریدهای «پیچ و مهره» خواهند بود که در آن خریدار قصد دارد شکافی را در خط لوله بالینی یا مجموعه داروهای بازاریافته خود از طریق خریدهایی که کمتر از 25 درصد از سرمایه بازار خریدار را تشکیل می دهد، پر کند.

بارال خاطرنشان کرد که تعداد فزاینده ای از خریداران بیوفارما در حال خرید شرکت هایی هستند که چندین سال با آنها در زمینه کشف دارو و/یا همکاری در توسعه همکاری داشته اند. فایزر شش ماه پس از موافقت با پرداخت 1.24 میلیارد دلار به شرکت برای تجاری سازی ریمگپانت در خارج از ایالات متحده، جایی که داروی میگرن با نام Nurtec به بازار عرضه می شود، BioHaven را خریداری کرد.® ODT.

«قبل از اینکه این معاملات واقعاً اتفاق بیفتند، قبلاً نوعی روابط وجود داشت. اما این همچنین نشان می دهد که برخی از بینش ها در مورد این اهداف پیش از موعد وجود دارد تا این شرکت ها احساس راحتی کنند و ارزشی را که برای آنها می پردازند بپردازند.

1.4 تریلیون دلار موجود است

بارال دلایل متعددی را برای افزایش فعالیت M&A در سال 2023 می بیند. اول اینکه، 25 غول بیوفارما که توسط EY مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، تا 30 نوامبر 2022، 1.427 تریلیون دلار برای M&A در “قدرت آتش” در دسترس داشتند – که EY آن را به عنوان ظرفیت یک شرکت برای انجام معاملات M&A تعریف می کند. بر اساس قدرت ترازنامه آن، به ویژه میزان سرمایه موجود برای معاملات M&A از منابعی که شامل وجه نقد و معادل، بدهی موجود و ارزش بازار است.

این قدرت آتش نسبت به سال 2021 11 درصد افزایش یافته است و از رکورد قبلی 1.22 تریلیون دلاری در سال 2014 فراتر رفته است، اولین سالی که EY سرمایه M&A موجود در بیوداروهای بزرگ را اندازه گیری کرد.

بارال گفت، برخلاف سال‌های اخیر، غول‌های بیودارویی احتمالاً سرمایه‌شان را در M&A در سال جاری به کار می‌گیرند تا «شکاف رشدی» را که انتظار می‌رود در پنج سال آینده رخ دهد، ببندند، زیرا تعداد زیادی از داروهای پرفروش انحصاری حق ثبت اختراع را از دست می‌دهند و با رقابت جدیدی با قیمت پایین‌تر مواجه می‌شوند. داروهای ژنریک و بیوسیملارها

“تحقیق و توسعه کافی در خط لوله آنها وجود ندارد که بتواند مقدار زیادی از درآمد خود را دوباره پر کند. و این شکاف رشد بین سال‌های 2024 و 2026 اتفاق می‌افتد. بنابراین، آنها باند طولانی برای تماشا ندارند و در حاشیه باقی می‌مانند.»

او ادامه داد که این موضوع علاقه خریداران به پر کردن خطوط لوله با درمان های جدید و نوآورانه از بیوداروهای کوچکتر را توضیح می دهد. بسیاری از بیوداروهای کوچکتر آماده خرید هستند زیرا کاهش ارزش گذاری ها و باندهای نقدی محدود فشار سرمایه گذاران را برای خروج از طریق M&A افزایش داده است. کاهش بازارهای سرمایه باعث کاهش شدید رشد در دو مسیری شده است که بیوداروها از طریق آن در سال‌های اخیر عرضه عمومی شده‌اند: عرضه‌های اولیه اولیه (IPOs) و شرکت‌های خرید با هدف ویژه (SPAC).

EY فقط 17 IPO را در ایالات متحده و اروپا ثبت کرد که 89٪ نسبت به 158 سال قبل کاهش یافته است. بزرگترین عرضه اولیه اولیه سهام در سال 2022، پیشنهاد اولیه Prime Medicine بود که 180.3 میلیون دلار درآمد خالص برای توسعه دهنده پلتفرم ویرایش ژن «جستجو و جایگزینی» جمع آوری کرد.

به گفته EY، 12 داروی زیستی دیگر با ادغام SPAC با شرکت‌های چک سفید موافقت کردند که بزرگترین معامله اعلام شده (هنوز در مهلت نهایی نهایی نشده است) ادغام برنامه‌ریزی شده 899 میلیون دلاری سازنده داروی سرطان Apollomics با Maxpro Capital Acquisition است.

برای بازیگران کوچکتر، شرکت های بیوتکنولوژی هدف، منبع جایگزین دسترسی آنها به مسیرهای سرمایه مانند IPO و SPAC در حال بسته شدن است. پس چگونه شرکت های بیوتکنولوژی به تامین مالی خود ادامه می دهند؟ بارال گفت، آنهایی که دارایی با کیفیت دارند هنوز از طریق سرمایه گذاری خطرپذیر یا سایر اشکال سرمایه تامین می شوند. “اما به طور کلی، اشتهای زیادی برای بیوتکنولوژی که این خطر را می پذیرد وجود ندارد.

ارقام EY نشان می دهد که ارزش کل معاملات VC آمریکا و اروپا 37 درصد کاهش سال به سال را نشان می دهد، به 16.88 میلیارد دلار در سال 2022 از 26.62 میلیارد دلار در سال 2021. دورهای تأمین مالی در مراحل آخر تنها 31 درصد از معاملات VC در سال گذشته را تشکیل می دهند. از 34 درصد در سال 2021 و 58 درصد در سال 2012 کاهش یافته است. تعداد معاملات VC در ایالات متحده و اروپا 18 درصد کاهش یافته و از 930 معامله در سال 2021 به 761 در سال گذشته رسیده است.

کاهش تامین مالی VC به توضیح اینکه چرا بسیاری از بیوداروهای کوچکتر با “باندهای” نقدی کمتر از 12 ماه کار می کنند کمک می کند. بسته به استحکام داده های آنها، حوزه درمانی و مدیریت آنها، یک فرسایش طبیعی وجود خواهد داشت. برخی از این شرکت‌ها فقط باید از کار بیفتند.»

M&A باد مخالف

بارال همچنین برخی بادهای مخالف را که احتمالاً سرعت فعالیت M&A را کاهش می دهد، تصدیق کرد. علاوه بر افزایش نرخ‌های بهره و تورم که هزینه سرمایه را افزایش می‌دهد، ارزش‌گذاری‌ها برای داروها، پلتفرم‌ها و سایر دارایی‌ها بالا باقی می‌ماند – نتیجه رشد و نوآوری مداوم.

یکی دیگر از باد مخالف، بررسی نظارتی فزاینده از بزرگترین معاملات است. خرید 8 میلیارد دلاری شرکت Illumina سازنده آزمایش خون سرطان Grail با بیش از دو سال چالش از سوی کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده و به ویژه کمیسیون اروپا مواجه شده است – در حالی که کنگره سال گذشته اقدام به کاهش قیمت داروهای تجویزی و انسولین از طریق “کاهش تورم” کرد. عمل کن.»

بارال پیش‌بینی کرد که این بادهای مخالف ممکن است بسیاری از شرکت‌ها را وادار کند که اولویت استراتژیک‌تری را به جای M&A بر روی همکاری‌ها و مشارکت‌ها بگذارند، زیرا آنها پیش از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری بیشتر از طریق ادغام یا اکتساب، دسترسی زودهنگام به فناوری‌های جدیدتر را به خریداران ارائه می‌دهند.

بارال گفت: “همکاری در مراحل اولیه، سرمایه گذاری اولیه با سهام اقلیت به طور فزاینده ای مهم می شود، و این سنگ بنای دسترسی اولیه به این فناوری ها برای صنعت برای مدت طولانی و طولانی بوده است، و این به این زودی ها تغییر نمی کند.” از سوی دیگر، حتی در بخش درمانی، توسعه مراحل اولیه هنوز برای شرکت‌های بزرگ بیوفارما به دلیل ساختار هزینه‌شان پرهزینه است.

او افزود: «بنابراین، از نظر هزینه و سرعت، خرید این دارایی‌ها زمانی که به نقطه خاصی رسیدند، کارآمد است، که احتمالاً در فاز دوم به بعد است، و سپس می‌توانید در صورت نیاز، ماشه را برای خریدها بکشید.»