تحقیر سنگین اوسمار در لیگ برتر / درویش پشیمان در به در دنبال مربی / یحیی طاقچه بالا گذاشت / پیشنهاد وسوسه انگیز به گل محمدی / دایی هم دلش خواست!


تحقیر سنگین اوسمار در لیگ برتر / درویش پشیمان در به در دنبال مربی / یحیی طاقچه بالا گذاشت / پیشنهاد وسوسه انگیز به گل محمدی / دایی هم دلش خواست!

اوسمار: درویش بگوید چرا مرا انتخاب کرد!اوسمار ویه‌را، پس از شکست برابر آلومینیوم اراک در نشست خبری حاضر شد.اوسمار: درویش بگوید چرا مرا انتخاب کرد!
اوسمار ویه‌را بعد از شکست در اولین بازی به عنوان سرمربی، پای به سالن نشست خبری گذاشت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او برخلاف نشست‌هایی که در زمان یحیی به عنوان دستیار برگزار کرده بود، به جای انگلیسی با زبان پرتغالی برزیل صحبت می‌کرد و در مورد علت شکست‌شان برابر آلومینیوم حرف زد.

اولین نشست خبری اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس را می‌خوانید:

از فرصت‌هایمان استفاده نکردیم
نیمه اول بازی دو تیم برابر بود و تیم آلومینیوم توانست یک فضایی پیدا کند و ما هم شانس‌هایی داشتیم که تبدیل به گل بکنیم که متاسفانه نشد. بین نیمه با صحبت‌هایی که با بچه‌ها داشتیم توانستیم بازی را به دست بگیریم و موقعیت‌هایی را خلق کنیم، اما نشد و حریف از فرصتش استفاده کرد و یک گل به ما زد.

باید بیشتر تلاش کنیم
ما باید بیشتر تلاش کنیم در بازی‌های بعدی و نقاط ضعف‌مان در حمله را قوی‌تر کنیم تا شانس‌هایمان تبدیل به گل شود.

رابطه خوبم با بازیکنان به انتخاب شدنم ربطی ندارد
من به تصمیم باشگاه احترام می‌گذارم. باشگاه مدیرعامل، هیئت مدیره و بازیکنان حرفه‌ای دارد که در آن کار می‌کنند. رابطه خوب من با بازیکنان پرسپولیس هیچ ربطی به اینکه من به عنوان سرمربی انتخاب شدم ندارد. انتخابم به خاطر این است که یک فصل و نیم نزدیک به تیم بودم و خواستیم در این فصل همان تاکتیک را ادامه بدهیم. این سوال را از مدیرعامل بپرسید.

بازیکنانم را تنبیه نکردم
دویدن بازیکنان ذخیره پس از بازی هیچ ربطی به تنبیه نداشت و اتفاقا من از بازیکنانم راضی بودم و دوست داشتم بهتر خودشان را نشان دهند چون قدرتش را دارند.

تا لحظه آخر امیدوار بودیم
پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته بود و تا آخرین لحظه امیدوار بودیم باز شود و حتی بازیکنان جدید را با خودمان آوردیم که اگر باز شد از آنها استفاده کنیم. مهره‌هایی که در این بازی داشتیم کمتر از نیم فصل اول بود. دو تا بازیکن خوب‌مان، سرلک و عمری را از دست دادیم اما این بازی گذشت و الان باید باشگاه باید همه سعیش را بکند مقابل تراکتور این بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

تمرین کم ملی‌پوشان
به ملی‌پوشان‌مان چند روز استراحت دادیم چون به علت باخت در جام ملت‌ها همه‌شان ناراحت بودند. در دو جلسه‌ای که تمرین کردند از نظر من شرایط‌شان خوب بود.

ادامه فوتبال مالکانه یحیی از سوی اوسمار
من بخشی از اکیپ یحیی گل‌محمدی بودم و در پرسپولیس همه بازی می‌سازند. در نیمه دوم آلومینیوم قبل از گل حتی یک شانس هم نداشت. ما همیشه دنبال این هستیم که چیزی که بوده را بهتر کنیم. کار ما خوب بوده و حالا می‌خواهیم بهترش کنیم. مالکیت توپ برای این است که نتیجه را برای خود کنیم.

در تیم‌های بزرگ دنیا برای کار کردن همیشه فشار هست و پرسپولیس هم یکی از این تیم‌هاست. تنها چیزی که می‌تواند این فشار را کم کند بازی خوب و نتیجه گرفتن است. می‌خواهم به هواداران‌مان تضمین بدهم که بچه‌ها از جان‌شان مایه گذاشتند و هیچوقت در تمرینات و بازی‌ها کم نخواهند گذاشت. باید به خودمان بیاییم، انرژی‌مان را جمع کنیم و به بازی بعدی فکر کنیم. متاسفانه در بازی بعدی طرفداران را نخواهیم داشت. اگر بودند خیلی کمک می‌کردند.

وضعیت مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی
راجع به مرتضی راحت می‌شود حرف زد چون در سطح بین المللی بازی کرده است. ما همیشه در این فصل جای خالی مرتضی، یاسین و وحید امیری را حس کردیم. در تیم ملی هم جای خالی او احساس شد چون می‌تواند در تیم رهبری کند. به نطرم خیلی سخت است که در این فصل بتواند بازی کند. ما مرتضی را همیشه نزدیک خودما داریم. باید با واقعیت‌ها رو به رو شویم که نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. زوج کنعانی و گولسیانی امروز خوب کار کردند. امیدوار مرتضی هرچه زودتر سلامتی‌اش را به دست بیاورد.

نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس
ما هرچه بازیکنان خوب و باکیفیت را بیاوریم قوی‌تر می‌شویم. یک تیم وقتی وارد رقابت می‌شود که داخل تیم هم رقابت باشد. ارونوف هم یک بازیکن جوان است. فوتبال یک بیزینس است و نباید پرسپولیس در این بیزینس عقب بماند. ما در این فصل برای گرفتن بازیکن محدودیت داریم و شاید به خیلی تیم‌ها آسیب زده باشد. ما دنبال این هستیم که دروازه‌بان دوم بیاوریم اما اگر قرار باشد بازیکنی که بازی نکرده بیاوریم، دروازه‌بان‌هایی که داریم بهتر هستند.