رونمایی از اولین گزارش جامع روابط عمومی همزمان با برگزاری رویداد تریبون کامز “آوای درنا”


رویداد تریبون کامز “آوای درنا” بعدازظهر روز یکشنبه ١٧ اردیبهشت سالجاری با حضور جمعی ازکسب و کارها ، مدیران رسانه و روابط عمومی ها در “سالن همایش های کتابخانه ملی” برگزار شد.


به گزارش پرس، آرمان صفایی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تریبون در این مراسم با ارایه گزارشی از فعالیت این شرکت گفت: هدف از برگزاری این مراسم رونمایی از نخستین گزارش جامع روابط عمومی در ایران است که می تواند باعث ایجاد بینش بهتر در کسب و کارها و افراد فعال در حوزه روابط عمومی شده و به آن ها در برنامه ریزی و بودجه بندی دقیق تر کمک کند.

آرمان صفایی
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های شرکت تریبون کمک به کسب و کارها است افزود: در این راستا این شرکت اقدام به جمع آوری اطلاعاتی دقیق از فعالان حوزه روابط عمومی به منظور ارایه گزارش جامع از وضعیت روابط عمومی در ایران طی سال گذشته کرد.
صفایی اظهار امیدواری کرد ارایه این گزارش ، نطقه عطفی برای تعریف درست جایگاه و نقش روابط عمومی در سازمان ها و اطلاع از فرصت ها و چالش های حوزه روابط عمومی باشد.
مدیر عامل شرکت تریبون در ادامه خاطر نشان کرد: این گزارش جامع حاصل نظرسنجی از ۳۸۰ نفربوده که ١٢١ نفر از این تعداد از حوزه رسانه و ۲۵۹ نفر هم از فعالان حوزه روابط عمومی بودند.
تلاش برای کاهش نرخ مهاجرت نیروهای متخصص روابط عمومی
مینا ملکی مدیر ارشد اجرایی شرکت تریبون نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه این شرکت قصد دارد در حوزه روابط عمومی خدمات بیشتری به مجموعه ارایه دهد گفت: با توجه به اینکه از گذشته این شرکت بستر لازم بصورت پلتفرم برای ارتباط بین کسب و کارها و رسانه ها ایجاد کرده است از این رو از طریق این شبکه موفق به ارتباط با کسب و کارها و رسانه ها شده تا بتواند برای مجموعه ها تولید محتوا کند .
وی افزود: از آنجاییکه که احساس می شد گزارش جامعی از وضعیت روابط عمومی در ایران برخلاف سایر کشورها وجود ندارد ،بنابراین برای کسب اطلاع بیشتر از وضعیت متخصصان و فعالان روابط عمومی ضرورت داشت تا یک نیاز سنجی در قالب پرسشنامه انجام شود .

مینا ملکی
مینا ملکی ادامه دارد:سعی شد تا در این پرسشنامه از انواع کسب و کارها ،استارتاپ ها و تعدادی رسانه نظر سنجی شود.
وی همچنین به چالش های موجود در حوزه روابط عمومی اشاره کرد و بیان داشت : چالش های مهمی در این حوزه وجود دارد که محدودیت بودجه ،اندازه گیری فعالیت های روابط عمومی و جذب و حفظ نیروهای متخصص برای کاهش نرخ مهاجرت آنها از جمله این چالش هاست که امیدواریم با ارایه اینگونه گزارش ها مشکلات موجود در این حوزه رفع شود.
ضرورت نزدیک کردن نگرش افراد حوزه روابط عمومی و ایجاد تعامل دوسویه
فائزه غفوری مدیر ارتباطات بازاریابی شرکت تریبون نیز در ادامه این مراسم گفت: این شرکت همواره برای محصولات خود دو مخاطب در حوزه سئو و روابط عمومی داشت که تعامل لازم بین این مخاطب ایجاد نشده بود بنابراین برای برقراری ارتباط نزدیک لازم بود تا گزارشی از وضعیت فعلی حوزه روابط عمومی تهیه شود که علاوه بر آشنایی با فعالیت و نیروهای این حوزه ،اطلاعات لازم نیز در اختیار کسب و کارها و رسانه ها جهت بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود:نکات قابل توجهی از جمله بحث درآمدها براساس جنسیت ،اندازه گیری فعالیت های روابط عمومی در شرکت های خصوصی و دولتی و… با استخراج دیتا ها از این گزارش بدست آمد.
وی نزدیک کردن نگرش افراد حوزه روابط عمومی و ایجاد تعامل دوسویه را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد ذکر کرد.
گفتنی است که “شرکت تریبون” پلتفرم روابط عمومی دیجیتال است که خدمات مربوط به این حوزه را با رویکرد های برند سازی و سئو برای مشتریان خود فراهم می کند.