رویای اروپایی بارسلونا با بازگشت پی اس جی به لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد


انتظار بارسلونا برای اولین حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سال 2019، پس از سقوط دراماتیک مقابل پاری سن ژرمن در روز سه شنبه ادامه خواهد داشت. بارسا که پس از پیروزی هفته گذشته در پاریس در مجموع 4-2 پیش بود، در مسیر صعود به چهار تیم پایانی بود تا اینکه درست قبل از گذشت نیم ساعت، کارت قرمز برای رونالد آرائوخو دریافت کرد.

با 1-0 عقب افتادن بارسا در شب، زمانی که لمینه یامال 16 ساله رافینیا را راه اندازی کرد تا تیم میهمان را برتری دهد. اما اخراج آرائوخو به دلیل خطا روی بردلی بارکولا نقطه عطف بود. ژاوی هرناندز، سرمربی بارسا ابراز تاسف کرد: «کارت قرمز نتیجه را رقم زد. 11 در 11 به خوبی سازماندهی شده بودیم. داور واقعا بد بود. من به او گفتم، او یک فاجعه است. او کراوات را کشت.»

با 10 نفره شدن بارسا، پاری سن ژرمن ابتکار عمل را در دست گرفت. عثمان دمبله، وینگر سابق بارسا، که تابستان گذشته این باشگاه را ترک کرد، درست قبل از تعطیلات بازی را به تساوی کشاند و در شب 1-1 شد. و قهرمان فرانسه در نیمه دوم بازگشت خود را با ویتینیا و یک پنالتی کیلیان امباپه تکمیل کرد.

امباپه که به طور مداوم به جدایی از پاری سن ژرمن لینک شده بود، قهرمان تیم میهمان بود و دو گل به ثمر رساند تا در مجموع 6-4 پیروزی را کسب کند. فوق ستاره فرانسوی که احتمال می رود در تابستان به رئال مادرید بپیوندد، گفت که کمک به PSG برای کسب اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا برای او مایه افتخار است.

امباپه به خبرنگاران گفت: رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای پاریس را دارم. من افتخار می کنم که از روز اول در PSG هستم. به این دلیل نیست که زمان های خوب و بد وجود دارد که غرورم ضربه می زند. افتخار بازی برای این باشگاه، نمایندگی باشگاه پایتخت کشورم، برای من که در آنجا بزرگ شدم، چیز خاصی است.»

فروپاشی بارسا سخت بود، به خصوص با توجه به احیای مجدد آنها در زمان ژاوی. آنها در 13 بازی که در این مسابقه وارد شدند، شکست نخورده بودند و شش بازی متوالی را در لالیگا کلین شیت کردند. اما اخراج آرائوخو کاتالیزور سقوط آنها بود.

ژاوی از تصمیم داور عصبانی بود و معتقد بود که این یک تماس خشن است. “ما اذیت شده ایم. کارت قرمز تساوی را نشان داده است. ما خوب سازماندهی شده بودیم 11 در 11. داور واقعا بد بود. من به او گفتم، او یک فاجعه است. کراوات را کشت. من دوست ندارم در مورد داوری صحبت کنم، اما باید گفت. من آن را درک نمی کنم.»

با 10 نفره شدن بارسا، PSG کنترل را در دست گرفت. گل تساوی دمبله درست قبل از وقت استراحت، باعث شد تا تیم میهمان جای پای خود را به تساوی بکشاند و آنها در نیمه دوم با قدرت به میدان رفتند. ضربه ویتینیا از لبه محوطه جریمه باعث شد نتیجه شب 2-1 شود و پنالتی امباپه بلافاصله پس از آن پی اس جی را در صندلی رانندگی قرار داد.

بارسا فرصت‌هایی برای مساوی کردن امتیازات داشت، روبرت لواندوفسکی نزدیک شد و فران تورس در ریباند محروم شد. اما آنها نتوانستند گل حساس را پیدا کنند و امباپه در دقایق پایانی پیروزی را برای PSG به ثمر رساند و در ضدحمله به گل رسید.

این نتیجه به امید بارسا برای اولین حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سال 2019 پایان می دهد. این قرص تلخی بود، به خصوص با توجه به فرم چشمگیر آنها در آستانه بازی. امباپه گفت: «امروز یک تیم بزرگ را شکست دادیم. اکنون مسلم است که در چنین شب‌هایی، غرور از این هم بیشتر می‌شود.»

برای پاری سن ژرمن، این پیروزی نشان دهنده گامی مهم به سوی اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است. آنها در نیمه نهایی به مصاف بوروسیا دورتموند خواهند رفت، زیرا آنها به تلاش خود برای قهرمانی در رقابت های باشگاهی اروپا برای اولین بار ادامه می دهند.

رقابت بارسا و پاری سن ژرمن در سال های اخیر شدت گرفته است و این باشگاه فرانسوی تعدادی از ستاره های غول کاتالان از جمله نیمار، لیونل مسی و دمبله را به خدمت گرفت. بازی روز سه‌شنبه فصل دیگری از حماسه در حال توسعه بود، با حضور بیشتر پلیس و شعارهای پر سر و صدا از سوی هواداران که دشمنی بین دو باشگاه را برجسته کرد.

سقوط بارسا قرص تلخی برای بلعیدن خواهد بود، به خصوص که امیدهای قهرمانی آنها در لالیگا نیز به یک نخ آویزان است. آنها اکنون با یک سفر دلهره آور به رئال مادرید در ال کلاسیکو در روز یکشنبه روبرو هستند، جایی که هر چیزی کمتر از یک برد عملاً به امیدهای آنها برای کسب مدال در این فصل پایان می دهد.

در مورد پاری سن ژرمن، پیروزی در پایتخت فرانسه جشن گرفته خواهد شد و قهرمانی امباپه تضمین می کند که رویای اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان همچنان زنده بماند. آینده این مهاجم جوان ممکن است نامشخص باشد، اما در چنین شبی تمرکز او صرفاً بر آوردن شکوه به باشگاه شهرش است.

امباپه گفت: «تجربه شبی مانند این به عنوان یک پاریسی، عالی است. ما یک قدم دیگر تا رسیدن به فینال در ومبلی در پیش داریم، بنابراین باید آرامش خود را حفظ کنیم. با پیشرو بودن مهاجم طلسم خود، پاری سن ژرمن مطمئن است که اولین قهرمانی دست نیافتنی لیگ قهرمانان اروپا را به دست خواهد آورد. برای بارسا، انتظار برای بازگشت به اجلاس اروپا ادامه دارد.



منبع