فن جو جیتسو روباه حیله گر در مقابل مار سمی/ رفلکس بی نظیر روباه برای فرار از حمله مرگبار مار –


ما درباره انسان در برابر خرس، شیر در برابر ببر و پلنگ در برابر یوزپلنگ شنیده ایم. اما روباه در مقابل مار چطور؟ این یکی باید سخت باشد که تصمیم بگیرید که چه کسی می تواند در چنین مبارزه ای برنده شود.

ویدئویی که توسط یک راننده تهیه شده دو حیوان را یک جاده خاکی را به عنوان میدان جنگ انتخاب کرده اند نشان می دهد. در این ویدئو یک مار خمیده و سر بالا دیده می‌شود و روباهی که  به آرامی دور این مار می چرخد ​​و به دنبال راهی برای ضربه زدن به آن  می گردد.

در یک لحظه روباه روزنه‌ای پیدا می‌کند و با عجله وارد می‌شود. این روباه مانند یک قهرمان جو جیتسو خود را بالای سر رسانده و با گرفتن سر مار در بین دندان‌هایش دست به حرکتی عجیب می زند.

ما می بینیم که روباه نه تنها مار را رها می کند، بلکه آن را پرت می کند که گویی می خواهد تا حد امکان آن را از خودش دور کند. مار به سرعت موقعیت جنگی خود را از سر می گیرد. خمیده و آماده، سر بالا گرفته است. او به روباه جرات می دهد که دوباره به سمت او بیاید.

روباه با تردید سعی می کند بایستد و درست همانطور که آماده می شود، مار از این لحظه استفاده می کند تا با حمله ای مرگبار به آن ضربه نهایی را وارد کند. روباه که کاملا شوکه و غافلگیر شده و مرگ را در مقابل چشمانش می بیند با رفلکسی دیدنی به عقب می جهد.

گفتنی است؛ روباه اگرچه حیوانی کوچک اما قدرتمند است. روباه بیشتر به خاطر سرعت و توانایی اش در پریدن و گرفتن قربانیش شناخته شده است. روباه می تواند تا سرعت 30 مایل در ساعت بدود. این سرعت او را به یک شکارچی سریع برای حیواناتی مانند خرگوش، پرندگان و مارمولک تبدیل می‌کند.