مادرانی که BMI بالایی دارند، احتمال شیردهی کمتری دارند


مادران با BMI بالا احتمال شیردهی کمتری دارند © nataliaderiabina – stock.adobe.com

ثابت شده است که تغذیه با شیر مادر فواید مختلفی هم برای مادر و هم برای نوزاد دارد. با این حال، بر اساس تحقیقات جدید ارائه شده در یک جلسه پوستری در کنفرانس ملی NAPNAP 2024 برای مراقبت از سلامت کودکان در دنور، مادرانی که دارای اضافه وزن یا چاق هستند، در مقایسه با مادران با وزن طبیعی، احتمال شیردهی کوتاه‌تری دارند یا اصلاً شیر نمی‌دهند. ، کلرادو.

محققان دانشگاه فلوریدا و دانشگاه ایالتی فلوریدا با شناسایی عوامل مؤثر در شیردهی در مادران با شاخص توده بدنی (BMI) متفاوت، به دنبال درک این موضوع بودند که چرا مادران چاق یا دارای اضافه وزن کمتر احتمال دارد به شیر مادر شیر بدهند.

در این مطالعه، محققان افراد جامعه خود را برای شرکت در نظرسنجی درباره چالش‌ها و نگرانی‌های سه ماهه چهارم، که از تولد تا 3 ماهگی تعریف می‌شود، استخدام کردند.

پاسخ‌ها در مورد تجربیات مادران از بارداری تا دوره پس از زایمان جمع‌آوری شد. همچنین داده‌های مربوط به افسردگی، نژاد، درک شکل بدن، وضعیت فعلی شیردهی و امتیاز BMI جمع‌آوری شد. نویسندگان بیان می‌کنند که از یک رگرسیون لجستیک برای مشاهده پیش‌بینی‌کننده‌های شیردهی در تکمیل بررسی استفاده شد.

نتایج مطالعه نشان داد که در مادرانی که پاسخ دادند که شیر نمی‌دهند، BMI آنها نیز بالاتر بود (88=n) (006/0=p، 77/0 OR، CI (91/0,63/0)). به گفته محققان، این نتیجه در هنگام کنترل افسردگی، نژاد، وضعیت تاهل، سن نوزاد و درک تصویر بدن ثابت بود.

علاوه بر این، مادران با BMI نرمال (BMI 20-25) در مقایسه با مادرانی که BMI بالاتر (بیش از 30 BMI) داشتند، 9.78 برابر بیشتر احتمال داشت که با شیر مادر تغذیه کنند (0.04 = p، CI (0.005، 0.81).

نویسندگان مطالعه بیان می‌کنند که نتایج این تجزیه و تحلیل، متون قبلی را تأیید می‌کند که مادران با BMI بالاتر به حمایت بیشتری هم برای شیردهی و هم برای مدت طولانی‌تری نیاز دارند. آنها بیان می‌کنند که برای کمک به پزشکان برای کمک به ارائه حمایت بهتر از شیردهی در مادران با BMI بالا، به تجزیه و تحلیل‌های ترکیبی بیشتری نیاز است.

نویسنده این مطالعه نتیجه گیری کرد: «پرستاران اطفال باید آگاه باشند که مادران با BMI بالاتر ممکن است در طول دوره پس از زایمان برای موفقیت در شیردهی به حمایت بیشتری نیاز داشته باشند.

ارجاع:

باهورسکی جی، رایت اس، گائو جی، لماس، دی. نقش شاخص توده بدن در شیردهی. مقاله ارائه شده در: کنفرانس ملی NAPNAP در مراقبت های بهداشتی کودکان. 13 تا 16 مارس 2024. Denver, CO.



منبع