موش سایت دیوار به دام افتاد/ روش شیطانی موش سیاه + عکس – پرس


موش سایت دیوار به دام افتاد/ روش شیطانی موش سیاه + عکس

موش سایت دیوار به دام افتاد/ روش شیطانی موش سیاه + عکس


در پی شکایت یکی از هموطنان ساکن در شهرهای شمالی کشور مبنی بر این که طعمه کلاهبرداری در سایت واسطه‌گری «دیوار» شده است، پرونده‌ای در پلیس فتای مشهد تشکیل شد و ماجرا مورد رسیدگی قرار گرفت جوان تبعه خارجی که با انتشار آگهی‌های قلابی فروش خودرو در سایت دیوار و با معرفی خود به عنوان مامور بازنشسته امنیتی از خریداران خودرو کلاهبرداری می‌کرد در حالی به تله نیروهای پلیس فتا افتاد که یکی از مال باختگان وی را «موش دیوار» لقب داده بود.

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح این ماجرا گفت: در پی شکایت یکی از هموطنان ساکن در شهرهای شمالی کشور مبنی بر این که طعمه کلاهبرداری در سایت واسطه‌گری «دیوار» شده است، پرونده‌ای در پلیس فتای مشهد تشکیل شد و ماجرا مورد رسیدگی قرار گرفت
سرهنگ احمد نگهبان افزود: بررسی‌های مقدماتی کارشناسان و رصد فضای مجازی بیانگر آن بود که مال باخته با مشاهده آگهی فروش خودروی پراید در مشهد، با شماره تلفن فروشنده تماس گرفته و پس از توافق بر سر قیمت از وی درخواست کرده است تا خودرو را برای او نگه دارد، اما فروشنده که اشتیاق و اصرارخریدار را می‌بیند از او می‌خواهد تا مبلغ ۸۵ میلیون تومان به عنوان بیعانه به حساب بانکی وی واریز کند او همچنین برای جلب اعتماد خریدار، کارت شناسایی جعلی را از طریق فضای مجازی برای خریدار ارسال و خود را مامور بازنشسته امنیتی معرفی می‌کند.

مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: شهروند مذکور نیز با دیدن تصویر کارت شناسایی، بلافاصله مبلغ یاد شده را به حساب بانکی فروشنده پراید واریز می‌کند، اما بعد از آن دیگر کسی به تلفن هایش پاسخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: کنکاش‌های بیشتر درباره این ماجرا نشان داد که فروشنده برای گمراه کردن پلیس از حساب بانکی معتادان کارتن خواب برای واریز وجه استفاده کرده است.

سرهنگ نگهبان اضافه کرد: با به دست آمدن این اطلاعات، گروهی از افسران کارآزموده پلیس فتا در حالی برای دستگیری عامل کلاهبرداری وارد عمل شدند که سرنخ‌های آنان به یکی از جایگاه‌های سوخت در مشهد رسید؛ چراکه متهم برای پولشویی، از کارگر یکی از پمپ‌ بنزین‌ها استفاده کرده و با انتقال وجه از طریق کارت به کارت از وی پول نقد گرفته بود.

«کلیددار امنیت مشهد»گفت: خیلی زود ردزنی‌های اطلاعاتی به نتیجه رسید و هویت جوان ۴۰ ساله تبعه خارجی در حالی برملا شد که وی در اطراف بزرگراه شهید چراغچی زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفت، اما هنگامی که نیروهای انتظامی برای دستگیری وی وارد عمل شدند او با چاقو به طرف ماموران هجوم برد که با فنون دفاع شخصی زمین‌گیر شد و حلقه‌های قانون بر دستانش گره خورد.

رئیس پلیس مشهد با اشاره به کشف سوئیچ یک دستگاه پراید از جیب متهم خاطرنشان کرد: در حالی که مرد تبعه خارجی مدعی بود خودرویی ندارد، اما عوامل انتظامی با استفاده از آژیر دزدگیر خودرو موفق شدند پرایدی را دو کوچه بالاتر از محل دستگیری کشف کنند که سوئیچ آن در جیب وی کشف شده بود .

سرهنگ احمد نگهبان افزود: با انتقال متهم ۴۰ ساله به مقر انتظامی تحقیقات با بررسی محتویات گوشی وی وارد مرحله جدیدی شد، اما وی ارتکاب هرگونه جرمی را انکار می‌کرد تا این که مستنداتی از گوشی همراه وی استخراج شد که نشان می‌داد وی از طریق قراردادن تصاویر خودروهای پراید و پژو پارس در سایت واسطه‌گری «دیوار» اقدام به کلاهبرداری می‌کند که در نهایت متهم مذکور با مشاهده دلایل و مستندات انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری از طریق آگهی‌های فروش خودرو و همچنین جعل عنوان مامور بازنشسته امنیتی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مشهد با بیان این که خودروی پراید کشف شده به نام فرد ایرانی مجهول الهویه ثبت شده است، تصریح کرد :متهم با تصاویری که از خودروها تهیه می‌کرد آن ها را طوری در سایت واسطه‌گری به نمایش می‌گذاشت که شماره پلاک آن دیده نشود!و سپس با ارائه قیمت‌های پایین، خریداران را برای پرداخت بیعانه وسوسه و تشویق می‌کرد که در این رابطه پیامک‌های زیادی در گوشی تلفن متهم وجود دارد.

سرهنگ نگهبان همچنین یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه این مرد تبعه خارجی4 خط تلفن همراه و 3 کارت بانکی دیگر نیز کشف شد که متهم ادعا می‌کند کارت‌های بانکی را از معتادان کارتن خواب و با پرداخت مبالغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خریده است تا برای کلاهبرداری از آن ها استفاده کند.

وی در پایان با تاکید بر ادامه تحقیقات درباره این ماجرا از شهروندان نیز خواست چنان چه قصد خرید از طریق سایت‌های واسطه‌گری را دارند حتما بعد از مشاهده کالا و اطمینان از درستی آگهی‌ها برای معامله اقدام کنند و به هیچ عنوان وجهی را برای بیعانه به افراد ناشناس در فضای مجازی پرداخت نکنند.

از سوی دیگر نیز هموطنان هرگونه موارد مشکوک را با پلیس ۱۱۰ یا بخش ارتباطات مردمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.irاطلاع دهند.