پیش بینی شاخص بورس در مبادلات فردا/ نزول سنگین بورس ادامه دارد؟


به گزارش ، پیش بینی شاخص بورس در مبادلات فردا/ نزول سنگین بورس ادامه دارد؟
شاخص کل بورس تهران امروز در شرایطی با افت سنگین مواجه شدکه قیمت دلار روندصعودی داشت.افزایش تنش های سیاسی ریسک معاملات در بورس را افزایش داده و این موضوع اثر دلار را خنثی کرده است. انتظار می رود بازار در مبادلات فردا به تعادل برسد با این حال هنوز راه درازی تا بازگشت اعتماد به بورس در پیش است. ارزش کل معاملات خرد دردادوستدهای امروز با ۱۱۴۸میلیارد تومان افزایش به ۴هزار و ۱۱۰میلیارد تومان رسید. این رشد البته به‌معنای افزایش تقاضا برای خرید سهام نبود بلکه بخش عمده آن ناشی از حمایت بازارگردان‌ها و سهامداران حقوقی از نمادهای بورس برای جلوگیری از نزول بیشتر بود.

امروز در مجموع قیمت سهام ۹۰درصد شرکت‌های بورس با افت مواجه شد و ۱۱۶۶میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روزهای گذشته رشد زیادی نشان می‌دهد.

این ارقام نشان می‌دهد اعتماد سهامداران به پایین‌ترین حد رسیده است و افزایش قیمت دلار هم نمی‌تواند مانع خروج سهامداران از بورس شود.

علت اصلی این موضوع افزایش ریسک‌های سیاسی و نامشخص‌بودن آینده تنش‌ها در خاورمیانه است که سهامداران را نسبت به روزهای آینده نگران کرده است. با این حال انتظار می‌رود در مبادلات فردا از شدت فروش سهام در بورس کاسته شود و بازار به تعادل برسد چراکه با افزایش میزان فروش سهام ظرف روزهای گذشته بازار به ناحیه اشباع فروش رسیده است اما این موضوع به‌معنای آغاز یک رشد پایدار نیست و فعلا تا بازگشت اعتماد به بورس راه درازی در پیش است.