چگونه پزشکان اطفال می توانند از بیمارانی که در معرض خشونت شریک جنسی قرار دارند حمایت کنند


چگونه پزشکان اطفال می توانند از بیمارانی که در معرض خشونت شریک جنسی قرار دارند حمایت کنند | اعتبار تصویر: © VadimGuzhva – © VadimGuzhva – stock.adobe.com.

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) نکات و توصیه هایی را برای پزشکان اطفال منتشر کرده است تا از کودکانی که در معرض خشونت شریک صمیمی قرار دارند (IPV) حمایت کنند، زیرا تقریباً از هر 4 کودک 1 نفر در طول زندگی خود در معرض خشونت قرار می گیرند. این کودکان می توانند با تأثیرات کوتاه مدت و بلندمدت بر سلامت جسمی و روانی روبرو شوند.

طبق AAP که به گزارش بالینی «خشونت شریک صمیمی: نقش پزشک اطفال» ارجاع می دهد، برای کودکانی که در معرض IPV قرار دارند، 30 درصد رشد می کنند تا «رفتارهای توهین آمیز نسبت به دیگران را تداوم بخشند». مشاهده IPV خطر افسردگی، اضطراب را افزایش می دهد و می تواند منجر به رفتارهای بیرونی شود (مشکلات توجه، پرخاشگری و رفتارهای قانون شکن).

طبق AAP، IPV به عنوان “خشونت فیزیکی، خشونت جنسی، تعقیب و پرخاشگری روانی (از جمله تاکتیک های اجباری) توسط یک شریک صمیمی فعلی یا سابق” تعریف شده است. ارعاب و کنترل جنبه های دیگر IPV از جمله سوء استفاده مالی و مهاجرتی است.

جاناتان تاکری، MD، FAAP و نویسنده اصلی گزارش (نوشته شده توسط AAP) گفت: «بیماران و خانواده‌ها ممکن است از ترس، خجالت یا دلایل دیگر نسبت به ابراز نگرانی در مورد خشونت یا سایر اشکال سوء استفاده در خانه تمایلی نداشته باشند. شورای آزار و غفلت از کودکان و شورای AAP در مورد خشونت، آسیب، و پیشگیری از سم). “ما می دانیم که پزشکان اطفال می توانند با ارائه آموزش های اولیه، حمایت از کودکان و مراقبان آنها، ارائه منابع جامعه و ایجاد فضاهای ایمن و شفابخش کمک کنند.”

نینا لیوینگستون، MD، FAAP، یکی از نویسندگان این گزارش، گفت: «پزشکان اطفال در موقعیت مناسبی قرار دارند تا منابع حیاتی را برای خانواده هایی که خشونت شریک صمیمی را تجربه می کنند، فراهم کنند. با اتصال مراقبین به خدمات حمایت از خشونت خانگی در جامعه، رسیدگی به نیازهای کودک، و اتخاذ رویکردی مبتنی بر نقاط قوت برای حمایت از تاب آوری، می توانیم به این کودکان کمک کنیم تا پیشرفت کنند.

برای کمک به کودکان مبتلا به IPV، AAP موارد زیر را برای متخصصان اطفال توصیه می کند:

  • برای رسیدگی به IPV، رویکرد “آموزش جهانی” را تأیید کنید. متخصصان اطفال در مقایسه با مدل غربالگری سنتی، می توانند آموزش و منابع مختصر اما معمولی را در میان مراجعات مطب ارائه دهند. AAP می‌گوید: «مکالمات در مورد خشونت شریک صمیمی عادی می‌شود و محیطی ایجاد می‌شود که در آن والدین یا مراقب تنها در صورتی فرصت افشای خشونت را دارند که از انجام این کار احساس امنیت و راحتی کند».
  • متخصصان اطفال باید در مورد موانع منحصر به فرد بیمارانی که IPV و ظلم یا بی عدالتی را تجربه کرده اند، بحث کنند، از جمله «مهاجران، رنگین پوستان، افرادی که در فقر زندگی می کنند، و بازماندگانی که خود را LGBTQ+ معرفی می کنند. سیاست‌ها و شیوه‌هایی را در نظر بگیرید که ریشه در نژادپرستی و ترس دارند که به طور قابل‌توجهی بر راحتی بیماران در دسترسی به منابع، درمان و تعامل با سیستم قانونی تأثیر گذاشته است.»
  • برای به حداکثر رساندن فرصت‌ها برای تأثیر، AAP توصیه می‌کند که متخصصان اطفال با آژانس‌ها و برنامه‌های فرهنگی خاص تعامل داشته باشند.
  • مطمئن شوید که کودکانی که در معرض (یا در معرض خطر ابتلا به) IPV قرار دارند، غربالگری های رشدی را با استفاده از دستورالعمل های تعیین شده دریافت می کنند.
  • برای فراگیران در تمام سطوح، فرصت هایی را برای بهبود آموزش IPV شناسایی کنید.
  • تجارب زیسته بازماندگان را تأیید کنید و با مداخله به شیوه ای «حساس و ماهرانه»، ایمنی را برای کودک و مراقب به حداکثر برسانید.

برای اطلاعات بیشتر از گزارش “خشونت شریک صمیمی: نقش پزشک اطفال” منتشر شده در اطفال، اینجا کلیک کنید.

ارجاع:

آکادمی اطفال آمریکا توصیه هایی را برای حمایت از کودکان، اعضای خانواده ای که در معرض خشونت شریک جنسی قرار دارند، صادر می کند. 20 ژوئن 2023. مشاهده شده در 26 ژوئن 2023. https://www.aap.org/en/news-room/news-releases/aap/2023/american-academy-of-pediatrics-issues-recommendations-for-supporting -کودکان-اعضای-خانواده-در معرض-خشونت-شریک-صمیمی/