11 مزیت بیرون بودن

حتی قبل از شروع به کار در صنعت فضای باز، دوست داشتم بیرون باشم. من خاطرات خوش زیادی از انجام تحصیلات مدرسه در خارج از خانه دارم، حتی در روزهای سرد. تعطیلات تابستانی تا آنجا که ممکن بود در خارج از خانه سپری می شد و لزوماً کار خاصی انجام نمی شد. فقط در هوای تازه بودن

نمی دانم شاید همه اینها از بزرگ شدن در یک شهر و احساس محدود و محدود شدن توسط خاکستری ناشی شده باشد. دلیلش هر چه که باشد، این آرزو در من باقی مانده است و در هر فرصتی به دنبال حضور در فضای باز هستم.

از دوران کودکی ام، کمی بیشتر به این نگاه کرده ام که چرا باید وقت خود را در فضای باز بگذرانیم و برخی از مزایایی که به همراه دارد. برخی از این موارد به خوبی تحقیق و مستند شده است. بقیه صرفاً حکایتی هستند، اما به نظر می‌رسد که برای بخش وسیعی از افرادی که با آنها کار کرده‌ام صدق می‌کنند.

فیزیکی

از میان مزایا، می توان آنها را به مواردی تقسیم کرد که ذهنی هستند و آنهایی که ماهیت فیزیکی بیشتری دارند که از آنجا شروع می کنم. اینها چیزهایی هستند که در آن تغییرات برای خوبی در بدن ما مشاهده می شود، چه بیمار و چه سالم.

ویتامین دی

یکی از مزایای مستند بودن در فضای باز، افزایش سطح ویتامین D است. برخورد نور خورشید به پوست فرآیند تولید ویتامین را در ما آغاز می کند. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد این ویتامین ممکن است اثرات محافظتی در برابر بسیاری از موارد از حمله قلبی و سکته مغزی گرفته تا سرطان یا افسردگی داشته باشد. این یک بحث بزرگ در اسکاتلند در حال حاضر است، با مردم پیشنهاد می کنند که مکمل ها باید توسط ملت برای مقابله با اثرات بد بسیاری از روزهای خاکستری مصرف شود. با این حال، به نظر می‌رسد که برای بالا بردن سطح معقول خود نیازی به بیرون رفتن زیاد ندارید – 15 دقیقه در روز بیرون بودن ممکن است کافی باشد و اگر از هر روز آفتابی استفاده کنید، خوب خواهید بود.

بدیهی است که سوزش جنبه منفی دارد، بنابراین به ما گفته می شود که به طور مذهبی از ضد آفتاب استفاده کنیم که سپس از برخورد نور UVB تولید کننده ویتامین به ما جلوگیری می کند. با این حال، با کمی عقل سلیم و کمی تعادل، می‌توان از قرار گرفتن در معرض بیش از حد اجتناب کرد، اما اگر به اندازه کافی در خارج از منزل می‌روید، به اندازه کافی نور خورشید برای حفظ سلامتی شما امکان پذیر است.

ورزش

اگر بیرون هستید، طبق تعریف شما در ماشین خود رانندگی نمی کنید یا روی مبل خود نمی نشینید. این نشان می دهد که ممکن است در جایی پیاده روی کنید یا در نوعی ورزش عمدی تر شرکت کنید. با فرض اینکه این در سطح مناسبی برای سطح عمومی تناسب اندام شما باشد، این چیز خوبی است که مزایایی را به همراه دارد. باز هم، نیازی نیست که در مقادیر زیاد باشد. دستورالعمل هایی وجود دارد که باید چه کاری انجام دهید و اگر بتوانید آنها را دنبال کنید بهترین کار خواهد بود. با این حال، اگر به طور معمول هیچ تمرینی را انجام نمی‌دهید، مطمئن هستم که فارغ‌التحصیلی برای انجام «بعضی» یک گام بزرگ رو به جلو است.

من می دانم که ما هنوز هم می توانیم به باشگاه برویم و ورزش کنیم و این هیچ ضرری ندارد. با این حال، نظر من این است که مناظر دائماً در حال تغییر در فضای باز بهتر از تلویزیون در دستگاه در حال اجرا شما است و مزیت آشکار دیگر این است که فضای باز رایگان است.

شفا

از یک مطالعه انجام شده در پیتسبورگ به نظر می رسد که دسترسی به نور طبیعی برای بیمارانی که پس از جراحی ستون فقرات بهبود می یابند مفید است. مطالعات دیگر نشان داده است که بیماران می توانند درختان و حومه شهر را به جای دیوارهای آجری ببینند. می دانم زمانی که اخیراً، فقط برای چند روز در بیمارستان زندانی بودم، این واقعیت که می توانستم از پنجره به چیزی غیر از ساختمان ها نگاه کنم، عالی بود. در حال حاضر، این به طور خاص در مورد نیست بودن در خارج، اما مطمئناً مزایای دیدن این چیزها را می‌توان با بیرون رفتن، حتی شاید لمس طبیعت، چند برابر کرد. برای من تعجب آور نیست که سال ها بیماران طولانی مدت به عنوان بخشی از دوره نقاهت خود به بیرون به محوطه بیمارستان ها و باغ ها منتقل می شوند.

فضا

به ویژه برای کودکان مهم است، فضای باز فضای بیشتری را فراهم می کند. چند بار متوجه شده اید که کودکی برای دویدن در اطراف خارش دارد اما در داخل خانه بیش از حد محدود است؟ غل و زنجیرها را بردارید و آن‌ها خاموش می‌شوند، چه در اطراف سالن کوچکی در ساختمان بچرخید، چه زیر پای مردم قرار بگیرید و به گوشه‌های میز بیفتید یا هواپیما بازی کنید، فوتبال یا به سادگی دویدن بیرون. بچه‌ها در خارج از منزل بسیار فعال‌تر هستند و من گمان می‌کنم که این تا حد زیادی به این دلیل است که محدودیت‌های کمتری برای کاهش سرعت آنها و سازگار کردن آنها وجود دارد. باید به آنها اجازه داده شود تا بخار خارج شوند – فقط از معلم دبستان در سومین روز مرطوب متوالی بپرسید!

هوای تازه

در نهایت، در بخش فیزیکی، من کاملاً به این ایده اعتقاد دارم که زندگی در تمام روزهایمان در جعبه‌های دربسته، دو جداره، گرمایش مرکزی یا تهویه مطبوع (در محل کار یا خانه) خیلی سالم نیست. من فقط با تماشای خودم می دانم که هوای تازه به من کمک می کند بهتر بخوابم و مشکلات کمتری با وضعیت پوستم ایجاد می کند. شاید این در مورد افراد دیگر نیز صادق باشد، که گاهی اوقات نیاز به تنفس هوای تازه دارند. بله، خانه‌های سردسیر هم خوب نیستند، اما من گمان می‌کنم که راه میانه‌ای وجود داشته باشد، که ممکن است ناشی از بازدیدهای مکرر از دنیای بزرگ، بوی تازه و بیرون باشد.

ذهنی

مجموعه دیگری از کار وجود دارد که به تأثیر بیرون بودن بر سلامت روانی ما می پردازد. در حالی که مطالعات قطعی کمی وجود دارد، به نظر می‌رسد که تعدادی از تحقیقات کاملاً متقاعد شده‌اند که با بیرون رفتن فواید روان‌شناختی به دست می‌آید. علاوه بر همه این تحقیقات علمی، در حال حاضر می توانم از تجربه شخصی نیز صحبت کنم. گیر افتادن در داخل با پارگی تاندون آشیل، حتی ده دقیقه پیاده روی کوتاه در خیابان باعث می شود احساس بهتری در درون داشته باشم. در این مورد به ویژه احساس گرفتار شدن و یکنواختی من را کاهش می دهد. این و ایده های دیگر در زیر توضیح داده شده است.

سبک

نور باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید و عموماً در بیرون بیشتر از درون وجود دارد، حتی در روزهایی که «روشن» نمی‌دانید. اگر مطمئن نیستید، فقط به تعداد افرادی که در زمستان به دلیل کمبود فصلی نور رنج می برند نگاه کنید. در حالی که شغل شما ممکن است شما را اسیر یک روتین در داخل خانه کند که به معنای رسیدن و خروج در ساعات تاریکی است، پنج دقیقه پیاده روی در وقت ناهار ممکن است به اندازه کافی بر این مشکل غلبه کند تا احساس بهتری داشته باشید.

آرام

رنگ‌های سبز طبیعی که در حومه شهر پیدا می‌کنید، نسبت به رنگ‌های سیاه و خاکستری زندگی شهری، تأثیر آرام‌بخش‌تری بر مغز شما نشان می‌دهند. حتی در محدوده یک پارک درون شهری، فضای سبز آنجا برای چشم جذاب تر است. شما ممکن است در مجاورت فضاهای باز سبز زندگی نکنید (که با توجه به مزایای ظاهری آن مایه شرمساری است) اما وقتی می خواهید امیدوار باشید که می توانید آنها را پیدا کنید و از آنها نهایت استفاده را ببرید – حتی رشد قاصدک در یک ملات ترک خورده یک مشکل است. شروع.

همچنین به نظر می رسد یک دیدگاه کلی وجود دارد که یکی از آرام بخش ترین صداهایی که می توانید بشنوید حرکت آب است. چه جویبار باشد یا موج یا آبشار، صداها به نحوی احساس بهتری در ما ایجاد می‌کنند، به نحوی که یک شیر آب نمی‌تواند. نیازی نیست بروید و در ساحل کمپ بزنید یا از یک جویبار کوهستانی بالا بروید – حتی جویباری که از میان روستای سبز می گذرد یا فواره های موجود در پارک نیز می توانند همین تأثیر را داشته باشند.

به دام افتاده است

گاهی اوقات فکر می کنم با بودن همیشه در درون خود احساس می کنید در دام افتاده اید. مخصوصاً در محل کار که می توانید احساس کنید که به سادگی بخشی از یک سیستم بدون فرار هستید، مجبور هستید روز به روز روی یک صندلی بنشینید فقط یک چشم انداز یکنواخت به جهان ارائه می دهد. با بیرون رفتن، چشم انداز باز می شود، حتی فقط به پایین یک خیابان شهر نگاه می کنید. مزایایی را که با قدم گذاشتن حتی چند متر بالاتر از جمعیت به دست می‌آید را اضافه کنید و حس بسته بودن می‌تواند هر چند موقتی را افزایش دهد.

تنوع

آنها می گویند تنوع چاشنی زندگی است و تغییر به خوبی استراحت است. در این صورت حرکت، هر چند مختصر، از یک فضای سرپوشیده به یک دوره خارج از در باید مفید باشد. اگر بتوانیم به جایی جدید وارد معامله شویم، حتی بهتر خواهد بود. لازم نیست عجیب و غریب باشد، هر چند که آژانس های مسافرتی تلاش می کنند شما را برعکس متقاعد کنند. ممکن است پیاده روی در خیابان دیگری در شهر خودتان کافی باشد. رفتن به یک پارک متفاوت یا یک مسیر پیاده‌روی جدید مزایای بیشتری را به همراه خواهد داشت.

تمرکز

به نظر می رسد افراد و به ویژه کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) می توانند از بیرون بودن سود ببرند. اگر آنها بتوانند با بیرون رفتن از «کمبود طبیعت» خود مقابله کنند (همانطور که ریچارد لوو در کتاب خود «آخرین فرزند در جنگل» توضیح داده است) تمرکزشان بهبود می یابد. تحقیقات در این مورد در درجه اول روی این کودکان است، اما حدس و گمان وحشیانه نیست که نشان دهد ممکن است همین امر برای همه ما صادق باشد. وقتی در یک مجتمع اداری دارلینگتون کار می‌کردم، هر روز ده دقیقه وقت صرف ناهار می‌گذاشتم تا در اطراف بلوک قدم بزنم. برای توانایی من برای تمرکز در بعد از ظهر معجزه کرد. با وجود زمان انعطاف‌پذیری، من حتی می‌توانستم این کار را دوباره در نیمه بعد از ظهر انجام دهم، اگر به آن نیاز داشتم.

قدردانی

در نهایت، من معتقدم که بودن در فضای باز برای قدردانی جدیدی که از منطقه خود به ما می دهد، فایده ای دارد. وقت گذاشتن برای نگاه کردن به اطراف خود در یک مکان طبیعی، چه زیبا باشد یا خیر، به شما این فرصت را می دهد که ببینید واقعاً چه چیزی وجود دارد. شما نیازی به حرکت دور ندارید. به سادگی نشستن بیرون با چیزهایی که در اطراف شما رشد می کنند، تعداد زیادی از اشیاء را برای مشاهده به نمایش می گذارد. علاوه بر این، ممکن است حیات وحش مانند پرندگان یا پستانداران کوچک و همچنین آب و هوا که بر روی خشکی یا دریا تأثیر می گذارد، وجود داشته باشد. هنگامی که با چشمان باز مشاهده می شود، سخت است که تحت تأثیر قرار نگیرید و این فقط می تواند قدردانی را نسبت به مکانی که در آن هستید افزایش دهد. وقتی اینجا وطن شما باشد، می تواند با همراهی شما را سرشار از احساس غرور کند. حتی اگر دور باشید، باز هم ممکن است حس شگفتی و رضایت به دست آورید – داشتن امتیاز زندگی در چنین دنیای متنوعی شگفت انگیز است.

نتیجه

ممکن است فکر کنید باور کردن برخی از این ها سخت است، یا به موقعیت شما یا منطقه جغرافیایی که رفت و آمد می کنید صدق نمی کند. با این حال، با گذراندن بیشتر زندگی کاری خود در محیط های باز، بسیاری از این مفاهیم را در عمل دیده ام و به مردم کمک کردم تا تفکر خود را در خارج از منزل توسعه دهند. نمی‌توانستم اعدادی را برای آن بیان کنم، اما احتمال می‌دهم هر کسی که در طول سال‌ها با من بیرون آمده است، به نوعی از این تجربه بهره برده است. که این سوال را مطرح می کند که چرا ما بیشتر اوقات بیرون نمی رویم – بدیهی است که برای ما خوب است!