4 غذای سالم برای چربی سوزی شکم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

اگر به دنبال غذاهای چربی سوز هستید، توصیه می کنیم لیست غذاهای زیر را بررسی کنید. اول از همه، توجه به این نکته ضروری است که اگر متابولیسم خود را شروع کنید، می توانید مقدار زیادی چربی از دست بدهید. خبر خوب این است که مقدار زیادی غذاها و نوشیدنی های طبیعی وجود دارند که می توانند متابولیسم و ​​روند کاهش چربی شما را افزایش دهند. بدون مقدمه، بیایید با برخی از این غذاها بیشتر آشنا شویم.

1. ماهی روغنی

خوردن ماهی چرب به طور منظم می تواند برای شما معجزه کند. محبوب ترین ماهی های چرب شامل ماهی خال مخالی، ساردین، شاه ماهی و سالمون است. آنها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می تواند التهاب و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

همچنین، اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش چربی بدن بسیار موثر هستند. طبق یک مطالعه تحقیقاتی، بزرگسالانی که مکمل های روغن ماهی مصرف می کردند 1.1 پوند چربی از دست دادند و کاهش هورمون استرس خود، کورتیزول را تجربه کردند.

2. روغن MCT

اساسا، روغن MCT (تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط) با استخراج MCT از روغن نخل یا روغن نارگیل ساخته می شود. شما می توانید آن را به صورت آنلاین یا در یک فروشگاه مواد غذایی در نزدیکی دریافت کنید. این نوع چربی متفاوت از اسیدهای چرب موجود در غذاهای مختلف متابولیزه می شود.

MCT ها می توانند میزان متابولیسم شما را افزایش دهند، که می تواند به شما در سوزاندن مقدار زیادی چربی اضافی کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز 1 یا دو قاشق غذاخوری از روغن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. سرعت متابولیسم شما را تا 5 درصد در 24 ساعت افزایش می دهد. با این کار روزانه 120 کالری اضافی می سوزانید.

3. قهوه

قهوه منبع ایده آلی از کافئین است. می تواند به شما در بهبود خلق و خو و افزایش عملکرد فیزیکی و ذهنی شما کمک کند. همچنین چربی سوز خوبی است. طبق یک مطالعه، افرادی که 60 دقیقه قبل از ورزش کافئین مصرف کردند، 200 درصد چربی بیشتری سوزاندند.

مطالعه دیگری نشان داد که کافئین می تواند متابولیسم شما را تا 13 درصد افزایش دهد، بسته به میزان مصرف آن. در حالت ایده آل، شما باید حداقل 100 میلی گرم کافئین در روز مصرف کنید تا از مزایای ذکر شده بهره مند شوید.

4 عدد تخم مرغ

تخم مرغ منبع طبیعی انرژی است. از آنجایی که زرده تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول توصیه نمی شود، اکثر متخصصان با خوردن زرده تخم مرغ مخالف هستند. با این حال، تحقیقات به ما می گوید که آنها می توانند سلامت قلب شما را بهبود بخشند.

به غیر از این، آنها انتخاب های خوبی برای کاهش وزن هستند. طبق بسیاری از مطالعات، یک صبحانه مبتنی بر تخم مرغ می تواند به کاهش اشتها نیز کمک کند. خوردن سه عدد تخم مرغ در صبحانه می تواند کالری دریافتی شما را 400 کالری در روز کاهش دهد.

به طور خلاصه، اگر می خواهید سریع وزن کم کنید، توصیه می کنیم از غذاهای ذکر شده در این مقاله استفاده کنید.

رژیم لاغری سریع