4 مزیت برتر انعطاف پذیری

انعطاف‌پذیری به راحتی در یک محیط تمرین نادیده گرفته می‌شود، اگرچه مزایای متعددی دارد. انعطاف پذیری خوب می تواند به معنای واقعی کلمه تفاوت بین دستیابی به اهداف یا کوتاهی در اثر آسیب یا درد باشد. هر یک از قسمت های زیر توضیح می دهد که چگونه انعطاف پذیری، زمانی که به طور منظم استفاده شود، باعث بهبود تمرین و کیفیت زندگی شما می شود.

1) وضعیت بدن را بهبود می بخشد

حرکات کششی با وادار کردن بدن به تعادل مجدد عضلاتی که سفت هستند، وضعیت بدن را بهبود می بخشد. ساختار بافت نرم بدن اکثر افراد به دلیل الگوهای عادت بد و سبک زندگی بی تحرک آسیب می بیند. حرکات کششی می تواند به تنظیم مجدد ساختارهای بافت نرم کمک کند، به شما کمک می کند وضعیت بدنی خوبی داشته باشید و از شما در برابر آسیب محافظت کنید. هنگامی که بدن به درستی کشیده شود، نه تنها وضعیت وضعیت بدن بهبود می یابد، بلکه بسیاری از مردم متوجه کاهش چشمگیر دردهای مزمن، به عنوان مثال – کمردرد می شوند. کمردرد می تواند ناشی از سفت شدن عضلات باشد که به حمایت و محافظت از کمر کمک می کند. بنابراین وقتی عضلات همسترینگ، چهار سر، خم کننده های باسن، باسن مدیوس و غیره به درستی کشیده می شوند، استرس در قسمت پایین کمر کاهش می یابد و این می تواند درد را کاهش یا حتی از بین ببرد.

2) بهبود عملکرد و کاهش خطر آسیب

تکنیک های کششی مناسب نیز عملکرد فیزیکی را افزایش می دهد. زمانی که ماهیچه ها و مفاصل انعطاف پذیرتر می شوند، این توانایی را دارند که در دامنه حرکتی بیشتر و با قدرت بیشتری حرکت کنند. علاوه بر این، با انعطاف پذیری بیشتر، انرژی کمتری برای دستیابی به دامنه کامل حرکت مصرف می شود، بنابراین حرکت شما کارآمدتر و موثرتر می شود. کشش باعث کاهش مقاومت در ساختارهای بافتی می‌شود و آنها را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و در نتیجه کمتر مستعد آسیب به دلیل گسترش بیش از حد یا حرکت نامناسب می‌شود.

3) کوتاهی ماهیچه را از بین می برد

کوتاه شدن مزمن عضلات منجر به مشکلات زیادی می شود. هنگامی که یک فرد تمرین مقاومتی انجام می دهد، ماهیچه ها بارها و بارها منقبض می شوند. با گذشت زمان این امر منجر به از دست دادن دامنه کامل حرکت، الگوهای حرکتی نامناسب، درد در مفاصل و از دست دادن تحرک خواهد شد. با این حال، این مشکلات را می توان به سادگی با انجام حرکات کششی گرم کردن و خنک کردن کاهش داد. علاوه بر این، در روزهای تعطیل، حرکات کششی می تواند جای تمرین باشد. حتی زمانی که چند دقیقه وقت دارید یا در حین تماشای تلویزیون می توانید این کار را انجام دهید. به این موضوع فکر کنید – هرچه عضلات خود را منقبض می کنید، آنها کوتاهتر می شوند. با کشش آنها بلندتر می شوند. بنابراین، بسیار مهم است که تمرینات خود را با حرکات کششی متعادل کنید تا از کوتاه شدن عضلات جلوگیری کنید.

4) به کاهش سفتی و درد ماهیچه ها کمک می کند و جریان خون را بهبود می بخشد

حرکات کششی به از بین بردن تجمع اسید لاکتیک در ماهیچه ای که در حال کار است کمک می کند، بنابراین به از بین بردن سفت شدن عضلات درد در روز بعد کمک می کند. همچنین به جریان خون در بافت کمک می کند. خون حامل مواد مغذی لازم برای ترمیم بافت بعد از تمرین است. کشش باعث افزایش دمای بافت می شود که به نوبه خود باعث افزایش گردش خون می شود.

اگر می‌خواهید درباره انعطاف‌پذیری دینامیک و موارد دیگر بیشتر بدانید، لطفاً به http://www.dynamicsofmotion.com مراجعه کنید.

رژیم لاغری سریع