4 نکته برای ایجاد برنامه غذایی سالم

برای سالم بودن، اولین و مهمترین گام این است که بپذیرید باید در سبک زندگی و عادات غذایی فعلی خود تغییراتی ایجاد کنید. هنگامی که آن را درک کردید، گام بعدی این است که با یک برنامه عملی دنبال کنید.

این برنامه عمل باید بر اساس اهداف تناسب اندام شخصی شما باشد.

اجرای این طرح گام مهمی در سفر شما به سمت تناسب اندام و سلامتی است.

با مشخص کردن اهداف خود به شما کمک می کند تا انگیزه بیشتری داشته باشید و به برنامه خود پایبند باشید.

با پیروی از 4 نکته زیر، برنامه غذایی سالم شخصی خود را ایجاد کنید.

1. در تعیین اهداف خود واقع بین باشید

مرتکب اشتباه رایج و تعیین اهداف نامعقول و دشوار برای خود نشوید. زمانی که نتوانید به اهداف خود برسید، احساس دلسردی خواهید کرد و حتی ممکن است برنامه غذایی خود را رها کنید.

هنگام تعیین اهداف خود واقع بینانه تر باشید، اما این به معنای آسان کردن آن برای خودتان نیست.

مثال:

اگر ساعت های طولانی کار می کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که همیشه غذاهای سالم بپزید.

هنگام ایجاد اهداف خود، به تمام این جزئیات فکر کنید. دقیقاً تصمیم بگیرید که چقدر وزن و مقدار چربی می خواهید کم کنید. آنها را معقول بسازید، نه دستیابی به آنها خیلی آسان و نه رسیدن به آنها خیلی دشوار است.

تعیین دقیق درصد چربی بدن بدون استفاده از تجهیزات پزشکی گران قیمت دشوار است، بهتر است با اندازه گیری تغییر چربی بدن یا عضله خود را بررسی کنید.

قبل از شروع برنامه غذایی سالم و ورزش، اندازه های دور کمر، باسن، ران و بالای بازو را یادداشت کنید. و هر دو هفته یا بیشتر آنها را دوباره بررسی کنید تا پیشرفت خود را زیر نظر بگیرید.

همچنین تعیین دقیق نیاز کالری بدون استفاده از تجهیزات پزشکی دشوار است. برای اطمینان از اینکه چقدر باید مصرف کنید، با یک مربی حرفه ای یا شخصی خود مشورت کنید.

2. به تدریج ادامه دهید

پس از اینکه اهداف خود را توسعه دادید، تغییرات را به تدریج اعمال کنید.

مثال:

هدف شما این است که عادت خود را به خوردن شکلات با خوردن هویج یا موز متوقف کنید. اما از اولین روز برنامه غذایی خود، شکلات خود را به طور کامل قطع نکنید.

به این فکر کنید که چگونه به تدریج میزان شکلات های مصرفی خود را کاهش دهید. این شما را از هوس های غیر قابل مقاومت شما جلوگیری می کند.

خوردن غذاهایی که هم سالم و هم خوشمزه هستند، شما را تشویق می کند تا برنامه خود را دنبال کنید. با صرف وقت در هنگام غذا خوردن و لذت بردن از هر لقمه غذایی که می خورید از خوردن بی فکر جلوگیری می کند، به شما کمک می کند متوجه شوید که چه زمانی سیر شده اید.

3. با خود صادق باشید

هر زمان که هوس های خود را پذیرفتید، در مورد آن صادق باشید.

اعتراف کنید که چیزهایی خورده اید که سعی می کردید از آنها اجتناب کنید و در وعده غذایی بعدی خود برای جبران آن تلاش کنید. یکپارچگی شما کمک می کند تا مواقعی را بپوشانید که هوس خود را در غذاهایی که تصمیم به خوردن آن نداشتید پذیرفتید.

این می تواند به شما کمک کند تا آنچه را که روزانه می خورید نظارت کنید و نسبت به برنامه غذایی خود پاسخگو باشید همچنین می تواند به شما کمک کند تا در مسیر رژیم خود بمانید.

4. خوردن غذاهای سالم

خوردن میان وعده بین وعده های غذایی به افزایش متابولیسم کمک می کند، اما تضمین می کند که میان وعده هایی که می خورید سالم هستند. آنها به شما کمک می کنند کالری بیشتری بسوزانید و از پرخوری جلوگیری کنید.

مصرف میان وعده های غذایی سالم نیز به شما انرژی ثابتی در طول روز می دهد.

بیرون آمدن با یک برنامه غذایی ممکن است زمان ببرد.

برای کاهش زمان برنامه ریزی خود، 4 نکته ارائه شده در بالا را دنبال کنید و با استفاده از ایده ها در ایجاد و پایبندی به این برنامه به شما کمک کند.

بعد از اینکه آن را کامل کردید و به شدت به برنامه غذایی سالم خود پایبند بودید، از مزایایی که با خوردن یک رژیم غذایی سالم به دست می آید، بهره مند خواهید شد.