5 دلیل برای کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

هنگامی که در کتوزیس هستید ، بدن شما چربی ها را می سوزاند و از آن برای بهینه سازی انرژی استفاده می کند. این روند رژیم کتو را به انتخابی ایده آل برای کسانی که به دنبال راهی آسان برای کاهش وزن هستند تبدیل می کند. با این حال ، اگر از این رژیم پیروی می کنید و وزن خود را کاهش نمی دهید ، به احتمال زیاد دچار کتوز نمی شوید. در زیر برخی از دلایل رایج برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک آورده شده است.

1. به کتوز نرسید

به طور معمول ، اکثر افرادی که رژیم کتو دارند به دلیل عدم رسیدن به کتوز وزن خود را کاهش نمی دهند. و دلیل عدم دستیابی به کتوز این است که مصرف کربوهیدرات را کاهش نمی دهند. به گفته کارشناسان ، مصرف کربوهیدرات باید فقط 5 تا 10 درصد کالری دریافتی باشد.

اکثر رژیم های کتو به رژیم غذایی نیاز دارند که حداقل 20 گرم کربوهیدرات در روز کاهش دهند. و به همین دلیل ممکن است آنها نتوانند چربی بسوزانند. می توانید یک کیت آزمایش خانگی بخرید و از نوارهای تست استفاده کنید تا ببینید آیا ادرار شما حاوی کتون است یا خیر. اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد ، شما در کتوز هستید.

2. مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید

اکثر رژیم های کم کربوهیدرات به مقدار مشخصی پروتئین اجازه می دهند. اگر فکر می کنید رژیم کتو به رژیم غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم اشاره دارد ، باید دوباره فکر کنید. واقعیت این است که این نوع رژیم ممکن است به شما در دستیابی به کتوز کمک نکند ، زیرا بدن شما نمی تواند مقدار بیش از حد پروتئین را برای دریافت اسیدهای آمینه تجزیه کرده و سپس اسیدهای آمینه را به قند تبدیل کند.

وقتی رژیم کتو دارید ، کالری را از چربی ها دریافت می کنید. و چربی باید حداقل 55 درصد کالری دریافتی باشد.

3. مقدار زیادی کربوهیدرات قابل قبول بخورید

هنگامی که رژیم کتو دارید ، می توانید برخی کربوهیدرات ها مانند لبنیات و آجیل مصرف کنید. به طور معمول ، این غذاها سرشار از چربی و مواد مغذی هستند. بنابراین ، آنها می توانند مکمل ایده آل رژیم غذایی شما باشند. اما مشکل این است که آنها کربوهیدرات دارند.

بنابراین ، داشتن بسیاری از این غذاها ایده خوبی نیست. نادیده گرفتن این توصیه از حفظ کتوز جلوگیری می کند.

4. مالتیتول بخورید

به طور معمول ، الکلهای قندی برای کسانی که رژیم کتو دارند مفید است. آنها شیرینی را ارائه می دهند اما تعداد کربوهیدرات ها را در بدن افزایش نمی دهند. اما توجه به این نکته ضروری است که برخی از انواع الکل حاوی کربوهیدرات هستند.

به عنوان مثال ، مالتیتول نوعی است که در این رژیم کم کربوهیدرات مجاز نیست. از نظر فنی قند دستگاه گوارش کمی دارد اما بر سطح قند خون تأثیر می گذارد. بنابراین ، می توانید از رسیدن آن به کتوز جلوگیری کنید.

5. کالری زیاد مصرف کنید

اگر کالری بیشتری از آنچه می سوزانید بخورید ، نمی توانید این پوندهای اضافی را کاهش دهید. در حقیقت ، اگر کالری زیادی مصرف کنید ، حتی اگر دچار کتوز شوید ، می توانید وزن خود را افزایش دهید.

غذاهایی که چربی بالایی دارند در مقایسه با غذاهای غنی از پروتئین و کربوهیدرات کالری بیشتری دارند. بنابراین ، نظارت بر کالری دریافتی روزانه بسیار مهم است. اگر از رژیم غذایی متعادل پیروی کنید ، می توانید به اهداف خود برسید.

بنابراین ، اینها برخی از دلایلی است که ممکن است نتوانید در رژیم کتو خود را کاهش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *