5 روش اثبات شده برای کاهش سریع وزن از نظر علم

روش های اثبات شده برای کاهش سریع وزن از نظر علم

اگر در فکر این هستید که چگونه سریع وزن خود را کاهش دهید ، به مکان مناسب آمده اید. بسیاری از راههای کاهش وزن به سادگی م asثر نیستند. بهترین راه برای کاهش وزن این است که ببینید علم در مورد آن چه می گوید. به هر حال ، علم در کارکردن و عدم کارکرد ضعیف است.

در زیر روش های اثبات شده در مورد چگونگی کاهش سریع وزن آمده است.

روزه داری متناوب

یکی از رایج ترین روش های کاهش وزن در یک هفته ، ناشتایی متناوب است. روش کار این است که شما در روزه های مستقیم شرکت می کنید یا کالری خود را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید. مطالعات نشان داده است که اگر به طور متناوب تا شش ماه ناشتا باشید ، به کاهش وزن باورنکردنی دست خواهید یافت.

سه روش معمول روزه داری متناوب وجود دارد. اینها هستند:

• روزه جایگزین – شما فقط هر دو روز یکبار روزه می گیرید.

• روزه گرفتن 5: 2 – شما دو روز در هفته روزه می گیرید ، اما هنوز می توانید در روزهای روزه داری خود حدود 500 کالری بخورید.

• روزه داری 16: 8 – شما 16 ساعت روزه می گیرید که فقط یک پنجره هشت ساعته باقی می ماند. به طور کلی ، این پنجره از ساعت 12:00 تا 20:00 باز است.

یک وعده غذایی آگاهانه تمرین کنید

یکی دیگر از راه های علمی برای از بین بردن سریع چربی شکم ، خوردن دقیق غذا است. برای تمرین یک وعده غذایی آگاهانه ، شما اساساً به نحوه غذا خوردن خود توجه زیادی دارید. برای دریافت مواد مغذی بیشتر می توانید از غذای خود بیشتر لذت ببرید و آن را بهتر بجوید.

برخی از روش های تمرین یک وعده غذایی آگاه شامل موارد زیر است:

• پشت میز بنشینید و غذا بخوریدبه مراقب غذایی باشید که می خورید و از آن لذت ببرید!

• هنگام غذا خوردن حواس پرتی را از بین ببریدبه این بدان معناست که شما تلویزیون تماشا نمی کنید ، از رایانه خود استفاده نمی کنید یا به تلفن خود دسترسی ندارید.

• آهسته تر غذا بخورید. هنگام جویدن غذا وقت بگذاریدبه طعم ها را بچشید. قبل از اینکه مغز سیری را تشخیص دهد ، معده پر می شود. آهسته غذا خوردن به شما این امکان را می دهد که با معده خود هماهنگ باشید.

• غذاهای سیر کننده بخوریدبه وقتی از خوردن غذاهای کم کالری اجتناب می کنید و گزینه های پر از مواد مغذی مفید را انتخاب می کنید ، گرسنگی را برای مدت طولانی تری برطرف می کنید.

کمتر شکر تصفیه شده و کربوهیدرات مصرف کنید

رژیم غذایی معمولی که امروزه اکثر مردم مصرف می کنند شامل مقدار قابل توجهی شکر تصفیه شده و کربوهیدرات است. این راهی مطمئن برای بسته بندی پوندهای ناخواسته است. غذاهای فرآوری شده اغلب بزرگترین مقصر هستند ، مانند برنج سفید و نان. شما می توانید آنها را به سرعت هضم کنید ، اما به همان سرعت تبدیل به گلوکز می شوند.

مشکل این است که گلوکز وارد جریان خون می شود و به هورمونی به نام انسولین متصل می شود. نقش انسولین ذخیره چربی در داخل بافت چربی است که باعث افزایش ناخواسته وزن می شود.

اگر می خواهید چربی شکم را سریع از بین ببرید ، باید قندها و کربوهیدرات های تصفیه شده را از زندگی خود دور نگه دارید. سالم ترین جایگزین هایی را که علم پیدا کرده است و به کاهش وزن کمک می کند انتخاب کنید ، از جمله:

• غذاهای کامل

• میوه

• آجیل

• دانه

• چای های گیاهی

• آب تزریق شده با میوه

• اسموتی های مبتنی بر آب

اگر بدنبال چگونگی کاهش سریع وزن هستید ، همه اینها جایگزین های خوشمزه ای هستند.

فیبر بیشتری بخورید

فیبر غذایی معمولاً از کربوهیدرات هایی که در کربوهیدرات ها وجود دارد ، ناشی می شود. هضم آنها در روده کوچک شما با توجه به سختی آنها غیرممکن است ، که با قندها و کربوهیدراتهای تصفیه شده در تضاد است. وقتی فیبر بیشتری می خورید ، سریعتر احساس سیری می کنید ، که اگر بخواهید بدانید چگونه در یک هفته یا بیشتر لاغر شوید ، بسیار عالی است.

چند نمونه از غذاهای دارای فیبر بالا عبارتند از:

• نان سبوس دار

• کشمش سبوس دار

• او داشت

• میوه ها

• سبزیجات

• نخود فرنگی

• فابا

• آجیل

• دانه

روده سالم را حفظ کنید

تحقیقات روی باکتری های روده به تازگی نشان داده است که به معنای واقعی کلمه به عنوان “مغز دوم” مسئول احساس روده است. واقعاً می توانید با روده فکر کنید! در واقع تعداد بیشتری باکتری در بدن شما وجود دارد تا سلول ها. متعادل و سالم نگه داشتن باکتری های روده نقش مهمی در وزن شما دارد.

باکتری های روده ای وجود دارند که به شما انرژی می دهند ، در حالی که بقیه باعث ذخیره چربی بیشتر و افزایش وزن می شوند.

اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید به سرعت شکم خود را کاهش دهید ، باید میزان باکتری های خوب موجود در روده خود را افزایش دهید. برای حمایت از رشد این باکتری های خوب روده موارد زیر را انجام دهید:

گیاهان بیشتری بخوریدبه بار میوه ، سبزیجات و غلات. این باعث افزایش میزان فیبر شما می شود و تنوع بیشتری را در باکتری های روده ایجاد می کند. در حقیقت ، غذاهای گیاهی مانند سبزیجات باید 75 درصد رژیم غذایی شما را تشکیل دهند.

غذاهای تخمیر شده بخوریدبه بسیاری از باکتری های خوب در غذاهای تخمیر شده وجود دارند که می توانند رشد باکتری های بد را نیز کاهش دهند. برخی از انتخاب های فوق العاده عبارتند از کیمچی ، ماست و میسو. این غذاها دارای پروبیوتیک هستند که تعداد باکتری های خوب را در روده افزایش می دهد.

غذاهای پری بیوتیک بخوریدبه غذاهای پری بیوتیک باعث افزایش رشد و فعالیت باکتری های مفیدی می شوند که به کاهش وزن کمک می کنند. این غذاها معمولاً میوه و سبزیجات هستند ، اما به ویژه پیاز ، سیر ، موز و آووکادو. همچنین می توانید فیبر پری بیوتیک را در غلات مانند جو دوسر پیدا کنید.

شما شروع به کاهش این پوندها می کنید

اکنون که می دانید چگونه در یک هفته وزن کم کنید و چگونه سریع وزن خود را کاهش دهید ، توپ در زمین شما قرار دارد. علم بر این است که چه غذاهایی به شما در کاهش وزن کمک می کند و همچنین چه نوع تغییراتی در شیوه زندگی شما برای از دست دادن وزن ناخواسته ایجاد می شود.

برای شروع ، یکی از این پنج روش اثبات شده در مورد چگونگی کاهش سریع وزن را انتخاب کرده و آن را امتحان کنید. انجام بیش از حد یکباره بسیار طاقت فرسا است ، که در نهایت می تواند به شما آسیب برساند. پس از موفقیت در یک روش ، به سراغ روش دیگری بروید و سپس روش دیگری را دنبال کنید. از کاهش وزن جدید خود لذت ببرید.

این ویدئوی تکان دهنده را ببینید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *