5 غذای چربی سوز برای کاهش وزن

باور کنید یا نه، غذاهایی وجود دارند که به کاهش وزن کمک می کنند، آنها این کار را با تمیز نگه داشتن سیستم گوارشی و منظم نگه داشتن سطح انسولین شما انجام می دهند. انسولین مسئول ذخیره چربی در بدن است تا سطح قند خون را در حد طبیعی نگه دارد. برخی از مواد غذایی هستند که سطح انسولین را افزایش می دهند و چربی بیشتری ذخیره می کنند.

همچنین پروتئین ها ماهیچه ها را تغذیه می کنند که به نوبه خود باعث از دست دادن چربی می شود.

در اینجا به برخی از غذاهای چربی سوز اشاره می کنیم:

1) سالمون: یکی از خوشمزه ترین ماهی ها سالمون است که همه به شما خواهند گفت. این ماهی منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3، یک چربی غیراشباع چندگانه است. یکی از مزایای اصلی امگا 3 این است که سطح انسولین را کاهش می دهد و به بدن اجازه می دهد از چربی بیشتری برای انرژی استفاده کند. این به شما کمک می کند تا از افزایش وزن مجدد جلوگیری کنید.

2) بوقلمون، مرغ و سفیده تخم مرغ: این سه غذا پروتئین های بدون چربی هستند. آنها به شما کمک می کنند تا سریعتر چربی بسوزانید زیرا متابولیسم را سرعت می بخشند و کالری سوزی را افزایش می دهند.

برای اینکه بفهمیم چرا این ماده چربی را سریعتر می سوزاند، باید بدانیم که پروتئین ماهیچه ها را تغذیه می کند و هرچه عضله بیشتری داشته باشیم، چربی بیشتری می سوزانیم. بنابراین، یک وعده 3 اونس سینه بوقلمون بدون استخوان، 26 گرم پروتئین، 120 کالری، 1 گرم چربی و 0 گرم چربی اشباع شده برای شما فراهم می کند.

3) آب: به نظر می رسد که آب واقعاً متابولیسم شما را 30 درصد افزایش می دهد، محققان آلمانی آزمایشی را چند ماه پیش انجام دادند و افرادی که حدود 17 اونس آب نوشیدند، 30 تا 40 دقیقه بعد متابولیسم آنها 30 درصد افزایش یافت. از دیگر فواید آب می توان به جایگزینی برای نوشیدنی های پر از قند و یک سرکوب کننده طبیعی اشتها اشاره کرد که دستگاه گوارش شما را از سدیم و سموم پاک می کند.

۴) چای سبز: این چای متابولیسم شما را نیز افزایش می دهد. به دلیل خواص ضد سرطانی و ضد بیماری های قلبی محبوب شد.

5) سوپ: سوپ به دلیل ترکیب مایعات و جامدات یک اشتها آور طبیعی است. برای سوزاندن چربی و توقف هوس شدید توصیه می شود.

در آزمایش اخیر با گروهی از زنان، سه گزینه برای میان وعده قبل از ناهار به آنها داده شد. کسانی که سوپ مرغ و برنج خوردند در ناهار 100 کالری کمتر از کسانی که یک میان وعده دیگر خوردند دریافت کردند.

رژیم لاغری سریع