6 راه برای بررسی سلامت روان

6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از مثبت ترین مواردی که در دو سال گذشته به دست آمده است: سلامت روان در راس گفتگوی فرهنگی قرار دارد. همه ما ، صرف نظر از پیشینه یا شرایط ، با سلامت روانی خود روبرو شده ایم – به ویژه در قرنطینه و در اوج همه گیری.

اما ما فراز و نشیب و مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. اکنون نسبتاً خوب شناخته شده است که بیش از 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برخی از مراحل زندگی خود به نوعی با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال یک نفر در ایالات متحده شما هر سال از بیماری روانی رنج می برید – و برای مبارزه با مبارزه با سلامت روان نیازی به تشخیص بیماری روانی نیست. با توجه به CDC ، بیشتر 50 درصد ما ما در طول زندگی خود یک بیماری یا اختلال سلامت روانی را تجربه خواهیم کرد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری شدید ، تقریباً همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده است ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما قرار می گیرد (و برعکس!). برای داشتن یک زندگی سالم تر و شادتر ، ضروری است که ذهن و بهزیستی احساسی خود را بررسی کنیم.

علائمی که باید برای اولویت بندی سلامت روان خود به آنها نیاز داشته باشید

بدن شما راهی دارد که به اصطلاح “چراغ های چک موتور” را به شما می دهد – راه هایی که به شما اطلاع می دهد همه چیز آنطور که باید کار نمی کند و شما باید بچرخید.

فارست تولی ، روانشناس بالینی ، Ph.D. ، موسس خدمات روانشناسی Invictus او توضیح می دهد که این شبیه به نحوه کار ناسا است. دکتر تالی می گوید: “هر کسی که تا به حال به گفتگوی رادیویی ناسا که هنگام پرتاب یک فضاپیما انجام می شود گوش داده است ، دائماً بین برج کنترل و خلبانان صدای رفت و برگشت می شنود.” “آنها بررسی می کنند که سیستم های مختلف آنلاین هستند یا کار می کنند” و از آنها استفاده خوبی می شود. “

دکتر تالی ادامه می دهد: “احمقانه است اگر تصور کنیم که به دلیل تعداد زیادی پرتاب موفق در گذشته ، این بار نیز همه چیز همانطور که باید کار می کند.” “با بررسی مجدد وضعیت سکوها ، نه تنها به اطمینان از یک ماموریت موفق کمک می کند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار نیز کاهش می یابد.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “در این رویکرد درسی وجود دارد که هر یک از ما باید آن را بپذیریم.” “به طور خاص ، مهم است که به طور دوره ای نحوه عملکرد” ​​سیستم های اصلی “ما را بررسی کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شما است.”

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روان به شدت تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و اعمال مذهبی شما است.” در پیش ، پیشنهادات برتر وی برای چک لیست سلامت روان شماست. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید آن را هر چند هفته یکبار یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یک مجله از نتایج خود تهیه کنید ، سپس برنامه هایی را تنظیم کنید.” اگر حوزه های زیادی وجود دارد که باید روی آنها کار کنید ، آنها را اولویت بندی کرده و روی آنها کار کنید فقط اولویت بالا. هنگامی که در یک زمینه پیشرفت کردید ، به حوزه های دیگر بروید. “

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

دکتر تالی از دوستان ، خانواده ، همکاران و روابط عاشقانه شما می پرسد: “آیا نزدیکترین روابط من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا اصطکاک در یک یا چند مورد از آنها ایجاد شده است ، و در این صورت ، آیا من نیاز به ایجاد یک رابطه دارم؟ آیا سعی می کنم منبع آن اصطکاک را حل کنم؟ آیا من به اندازه کافی به کسانی که باید به آنها نزدیک باشم توجه می کنم؟

شماره 2 به خلق و خوی خود امتیاز دهید

دکتر می گوید موارد زیر را از خود بپرسید. اگر بهتر از حد معمول است ، دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را حفظ کنم)؟ اگر خلق و خوی من افت کرد ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم به طور دقیق آن را مشخص کنم ، و اگر چنین است ، در این مورد باید چه کنم؟ اگر احساس می کنید مدتی است روحیه شما خوب نبوده استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی می تواند مقصر باشد. توجه داشته باشید!

شماره 3 به افکار خود سر بزنید

گفتگوی ذهنی شما اخیراً چگونه بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند ، مرا در زندگی پیش می برند ، بر شکرگزاری و فرصت متمرکز شده اند ، یا منفی هستند ، من را عقب نگه داشته و مملو از حسرت ، حسادت و عصبانیت هستند؟” اگر منفی است ، وقت آن است که تلاش زیادی برای تمرکز مجدد روی موارد مثبت انجام دهیم. “

شماره 4 از عادات و رفتارهای خود فهرست تهیه کنید

آیا رفتارهای شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟ دکتر تالی می پرسد. این مثالی را ارائه می دهد که ممکن است به آن مربوط باشید: می خواهید تناسب اندام داشته باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید ، یا شاید به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. “اما شما شب به خانه می آیید ، یک لیوان آبجو باز می کنید ، پیتزا می خورید و یک نمایش دوباره را تماشا می کنید دوستان [we’ve been there!]به در این مورد ، او می گوید ، رفتارهای شما با اهداف شما هماهنگ نیست – و این می تواند نشانه ای از سکسکه در سلامت روان باشد. “او می گوید که زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتارهای شما فرا رسیده است.” ، و به تازگی “مشغول به کار” شده اید ، این چراغ چک موتور را در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

دکتر تالی می پرسد: “آیا سلامتی شما خوب است؟ متوسط ​​نیست ، قابل تحمل نیست ، اما عالی است؟” او می گوید: “سلامت ضعیف ، تیز بینی را کاهش می دهد و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی (پازل مرغ یا تخم مرغ واقعی) شود. “آیا به دلیل” زمان وجود ندارد “از برخی مسائل مزاحم پزشکی غافل شده اید؟” پرسیده شد. «تعلل نکنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و کارها را انجام دهید. »برخی معیارها برای بررسی: گوارش ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، چروکیدن/فک فشردن ، دردها و دردها.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی توضیح می دهد که ایمان و معنویت بازی نقشهای اصلی در سلامت روحی و روانی تمرین معنوی شما چیست؟ آیا شما اعتقادات مذهبی قوی دارید ، اما آیا هر اقدامی برای عملی کردن آنها انجام داده اید؟ » دکتر تالی می پرسد. “این در نهایت به سلامت روانی شما آسیب می رساند. اگر حضور در کلیسا/معبد ادامه داد. آیا اعتقادات اعتقادی شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ای تهیه کرده و آن را اجرا کنید. آن را به تعویق نیندازید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. منجر به انگیزه برای انجام کارهای بیشتر شود. “

فعال باشید: سلامت روان را به یک شیوه زندگی تبدیل کنید

همانطور که دکتر تالی گفت ، این کار را یکجا انجام دهید. و منتظر نباشید تا احساس بدی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل گیری شیوه زندگی خود در اطراف اهداف سلامتی خود ، از سلامت روان خود پیشگیری کنید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی شما ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشک نه تنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کند ، بلکه تضمین می کند که مغز شما بهترین توانایی را برای مدیریت فصل های چالش برانگیز زندگی دارد. اگر شما از این توصیه پیروی کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت زمان کوتاهی ، وضعیت روحی شما دچار تغییر محسوسی می شود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *