8 اشتباه رایج در کاهش وزن

برای داشتن ظاهری زیبا ، افراد رژیم های متفاوتی را پشت سر می گذارند ، اما اغلب به نتیجه دلخواه نمی رسند.

در اینجا برخی از رایج ترین اشتباهاتی که هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب شده اند و نحوه تسریع در این روند آورده شده است.

اشتباه شماره 1. شما مشکل روانی را حل نکرده اید

در بیشتر موارد ، دلیل اصلی افزایش وزن ، مشکلات روحی روانی است که کم و بیش عمیق شده است. آنها می توانند با آسیب های دوران کودکی ، روابط شخصی همراه باشند ، دیگر اتفاق نیفتاده یا هوشیار و پنهان بوده اند. تا زمانی که ریشه مشکل را بررسی نکنید ، وزن خود را کاهش داده و سپس دوباره غذا می خورید. و این روند بی پایان خواهد شد. مثل تمیز کردن آب بدون بستن شیر آب است.

چه باید کرد؟ – برای اینکه در نهایت بفهمید که چرا بیش از حد غذا می خورید ، صریح صحبت کنید یا با یک روانکاو تماس بگیرید تا این مشکل را پیدا کرده و در حل آن به شما کمک کند.

اشتباه شماره 2: به سلامتی توجه نکنید

شایع ترین علل فیزیولوژیکی افزایش وزن انواع مختلف خرابی هورمونی و بیماری های مختلف است. به ویژه ، کم کاری تیروئید و سایر اختلالات تیروئید ، نارسایی کلیه ، دیابت ، اختلال عملکرد هیپوتالاموس ، سندرم متابولیک ، اختلالات لوزالمعده و دستگاه گوارش و غیره. منجر به افزایش وزن می شود اگر زیاد غذا نمی خورید و وزن شما افزایش می یابد ، می تواند به نارسایی قلبی یا سندرم نفروتیک (به دلیل نفخ) مرتبط باشد.

چه باید کرد؟ – لازم است یک معاینه فیزیکی کامل انجام شود. من مطمئن هستم که غذاها به درمان همه بیماری ها کمک می کنند ، اما ایده آل است که هنگام طراحی برنامه رژیم غذایی خود “از نظر تغذیه” برنامه ریزی کنید ، نه تنها یک مشکل زیبایی ، بلکه یک مشکل بهداشتی را نیز حل کنید. با این حال ، در موارد شدید ممکن است نیاز به حمایت دارویی باشد.

اشتباه شماره 3. محدودیت رژیم غذایی

برای خلاص شدن از شر اضافه وزن ، بیشتر روی رژیم غذایی جدید یا یک سیستم تغذیه ای قدیمی که مصرف چربی یا کربوهیدرات را به شدت محدود می کند ، می نشینند. اغلب این کار می کند و وزن ناپدید می شود ، اما این رویکرد مشکل را حل نمی کند: به محض اینکه ما به غذای معمول بازگشتیم (به عنوان یک قاعده برای خود نامعلوم) ، آنها کیلوگرم را قدیمی و کاملاً سریع و با 5-6 کیلوگرم اضافی برمی گردانند. به

چه باید کرد؟ – یک رژیم غذایی یا رژیم متعادل ایجاد کنید که بتوانید تمام زندگی خود را در آن بگذرانید (تغییر جزئیات و خلق و خوی ، بسته به روحیه و فصل ، اما در عین حال حفظ پایه). محصولات باید برای شما خوشایند بوده و برای سلامتی و شکل شما مفید باشد.

اساس منو در حالت ایده آل باید باشد: سبزیجات ، فیبر ، سبزیجات و میوه های خام ، چربی های گیاهی ، غذاهای دریایی ، ماهی ، مقداری آجیل و غلات کامل.

اشتباه شماره 4. شمارش کالری

متخصصان تغذیه در جهان مدتهاست که شمارش کالری را کنار گذاشته اند و با این وجود این سنت هنوز زنده است. و نکاتی برای شمارش کالری به افرادی که خود را “حرفه ای” می نامند صدمه می زند. به عنوان مثال ، با 1400 کیلو کالری ، که برای کاهش وزن برای زنان توصیه می شود ، چه می توانید بخورید؟ گزینه شماره یک – دو شکلات. گزینه شماره دو: یک صبحانه کامل ، ناهار و شام ، شامل محصولات اشباع شده از ویتامین ها و مواد معدنی. در حالت اول ، سطح قند را به شدت افزایش می دهد ، که باعث اشتهای گرگ می شود و در نهایت شما یک کوه را به صورت رول می خورید. در مرحله دوم شما سیر ، خوشحال و وزن همچنان راحت و صاف بیرون می آید.

در بیشتر موارد ، دلیل اصلی افزایش وزن مشکلات روحی روانی است

چه باید کرد؟ – با انتخاب غذایی غنی از ویتامین ها و عناصر کمیاب که می توانند حداکثر اشباع را ایجاد کنند ، آگاهانه غذا بخورید.

اشتباه شماره 5. نوشیدن آب کمتر

آب برای عادی سازی فرآیندهای متابولیک ، گردش خون فعال ، هماهنگی کامل اندام ها و سیستم ها ، دفع مایعات اضافی ، سموم و محصولات تجزیه کننده از بدن برای بدن ضروری است. بسیاری نوشیدنی کمی می نوشند ، زیرا تشنه نیستند. در واقع ، ما تنها زمانی احساس تشنگی می کنیم که بدن کم آب شده و از ما کمک بخواهید.

چه باید کرد؟ – حداقل 2.5 لیتر آب تمیز در روز بنوشید. چای ، آب میوه ها حساب نمی شوند.

اشتباه شماره 6. عدم حرکت

بسیاری انتظار دارند بدون ورزش وزن کم کنند. ممکن است ، اما دشوار: وزن به آرامی پیش می رود و روزی متوقف می شود. بسیاری تصور می کنند که تفاوت بین کالری مصرفی و کالری مصرفی باید با محدود کردن منو افزایش یابد ، و این درست نیست. بدن به سرعت حالت اقتصادی را فعال می کند و همه کارها اشتباه می شود ، بدون ذکر ناراحتی فیزیولوژیکی و روانی.

همچنین ، بدون تمرین ، پوست آویزان می شود و ماهیچه ها شکل خود را از دست می دهند. در نتیجه بدن لاغر و جذاب نمی شود. همچنین فراموش نکنید که بدن با فعالیت بدنی اندورفین تولید می کند که به خلق و خوی خوب و احساس رضایت کمک می کند. و ما فقط به نگرش مثبت در زندگی نیاز داریم.

چه باید کرد؟ – شروع به انجام نوع فعالیتی که دوست دارید کنید. بیرون بروید ، مشترک باشگاه بدنسازی ، استخر شوید ، در جلسات گروهی در اتاق تناسب اندام شرکت کنید یا به رقص بروید. او معمولاً روزانه حداقل نیم ساعت در خانه تمرین می کند. می توانید مجموعه تمرینات را بارگیری کرده و به محض داشتن وقت آزاد آنها را انجام دهید. در هر صورت در ابتدا خود را زیاد تحت فشار قرار ندهید ، سرعت به تدریج افزایش می یابد.

اشتباه شماره 7. تمرینات قدرتی

از طریق تمرینات قدرتی خلاص شدن از شر چربی دشوارتر است و هنگام ورزش ، توده عضلانی شروع به رشد می کند (بنابراین ممکن است حتی افزایش وزن نیز وجود داشته باشد) ، اما چربی از بین نمی رود. فقط با کاردیو قابل سوزاندن است در این مورد ، بسیاری آن را دوست ندارند و معتقدند که می توانند با تغذیه و تمرینات قدرتی وزن خود را کاهش دهند. در واقع ، اگر این مقدار کافی نباشد ، در واقع از نظر بصری وزن خود را کاهش می دهید ، اما چربی زیر جلدی باقی می ماند و همچنان مانند قبل با کار اندام های داخلی تداخل دارد. و بیشتر قسمتهای بیرونی از تمرینات قدرتی به طور مساوی در سراسر بدن توزیع می شود. هنگامی که تمرین را متوقف می کنید ، ماهیچه های شما از بین می روند و ظاهر شما بهترین حالت نخواهد بود.

چه باید کرد؟ – شما باید تمرینات قدرتی را به تمرینات قدرتی اضافه کنید. این می تواند دویدن ، دوچرخه سواری ، دوچرخه سواری ورزشی ، پرش با طناب ، تمرینات دورانی و تناوبی باشد.

اشتباه شماره 8. میل به نتایج فوری

یکی از رایج ترین اشتباهات ، انتظارات غیرواقعی است. بسیاری از مردم می خواهند ، صرف نظر از میزان اضافه وزن ، ظرف چند هفته از شر آن خلاص شوند. و اگر این اتفاق نیفتد ، آنها به سرعت الهام خود را از دست می دهند. به خصوص اگر رژیم غذایی گرسنه و تمرینات شدید نتیجه خود را متوقف کرده باشد (و چنین نتیجه ای در این مورد اجتناب ناپذیر است).

چه باید کرد؟ – دست از وحشت بردارید و اشتباهاتی را که انجام داده اید تجزیه و تحلیل کنید. اگر برایتان مشکل است ، از متخصص تغذیه خود کمک بخواهید و صبور باشید. علاوه بر این ، کاهش وزن 4-5 کیلوگرم در ماه عادی است ، در مواردی که وزن اولیه زیاد است: تا 7-8 کیلوگرم امکان پذیر است. کاهش شدید وزن برای بدن استرس زا است. برای بدن دشوار است که خود را برای نوع دیگری از کار بازسازی کند ، بنابراین احساس ضعف ، سردرد ، تغییر در زمینه هورمونی و سایر عوارض جانبی را خواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *