آلودگی هوا در مناطق شهری با آسم، پاسخ های التهابی در کودکان مرتبط است


تحقیقات اخیر ارتباط بین آلودگی هوای بیرون در مناطق شهری و تشدید آسم غیر ویروسی و همچنین مسیرهای التهابی خاص در مجاری تنفسی کودکان مبتلا به آسم را نشان داد.

شیوع و شدت آسم با افزایش شهرنشینی افزایش یافت و بر اساس این مطالعه، کودکان مراکز شهری کم درآمد بالاترین میزان ابتلا به آسم را دارند. در حالی که این رابطه در ادبیات قبلی مشاهده شده است، مکانیسم های درگیر درک نشده است، به ویژه در مقایسه با مکانیسم هایی که ارتباط بین ویروس های تنفسی و تشدید آسم را تسهیل می کنند.

در این مطالعه، متیو آلتمن، MD، بخش سیستم ایمونولوژی، موسسه تحقیقاتی بنارویا، و محققین، بر تشدید آسم بدون حضور ویروس تنفسی تمرکز کردند، اما هدف این تیم بررسی غلظت منطقه ای آلاینده هوا، بیماری های تنفسی، عملکرد ریه و امضای رونویسی راه هوایی فوقانی در کودکان مبتلا به آسم

مسیرهای التهابی خاص و آلاینده های هوا

تجزیه و تحلیل گذشته‌نگر داده‌های گروه MUPPITS1 را از سال 2017 ارزیابی کرد که 208 کودک 6 تا 17 ساله از مناطق شهری را در 9 شهر ثبت‌نام کردند. بیماران شرکت‌کننده آسم مستعد تشدید داشتند و بین اکتبر 2015 تا اکتبر 2016 انتخاب شدند، سپس وضعیت تنفسی آنها بررسی شد. آخرین بازدید از تحقیقات در ژانویه 2017 انجام شد.

محققان سپس یافته‌های خود را با گروه ICATA تأیید کردند، که 419 بیمار مبتلا به آسم آلرژیک مداوم، 6 تا 20 ساله را که در مناطق شهری در 8 شهر ایالات متحده زندگی می‌کردند، به خدمت گرفت. ثبت نام از اکتبر 2006 تا مارس 2008 با آخرین بازدید در دسامبر 2009 انجام شد.

برای این ارزیابی، محققان بیمارانی را که در طول مدت مطالعه MUPPITS1 گزارش بیماری تنفسی داشتند، شامل می‌شدند. داده‌های بیماران از گروه ICATA در صورتی که نمونه‌های بینی جمع‌آوری شده در زمان بیماری تنفسی یا یک ویزیت برنامه‌ریزی‌شده داشته باشند، گنجانده می‌شود.

مقادیر شاخص کیفیت هوا و غلظت آلاینده هوا برای PM2.5، PM10، O3، NO2، SO2، CO، و سرب از آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در طول سال های هر دو گروه، برای مطابقت با مقادیر و غلظت هر بیماری برای هر بیماری استفاده شد. شرکت کننده سپس، محققین از ادغام مدل‌های افزودنی تعمیم‌یافته، تحلیل‌های متقاطع موردی، و مدل‌های اثرات مختلط خطی تعمیم‌یافته برای شناسایی ارتباط بین غلظت آلاینده‌های هوای منطقه‌ای و بیماری‌های تنفسی و تشدید آسم، عملکرد ریوی، و امضاهای رونویسی راه هوایی فوقانی استفاده کردند.

تاثیرات آسم بدون عفونت ویروسی

داده‌ها افزایش مقادیر شاخص کیفیت هوا را نشان می‌دهند که ناشی از افزایش غلظت PM2.5 و O3 است که ارتباط معنی‌داری با کاهش عملکرد ریوی و وجود تشدید آسم بدون عفونت ویروسی نشان می‌دهد. تجزیه و تحلیل شامل 168 بیمار از MUPPITS1 (98 مرد؛ 70 زن) و 189 بیمار از ICATA (115 مرد؛ 74 زن) بود.

شواهد بیان ژن تغییر یافته در مسیرهای التهابی هماهنگ به طور قابل توجهی با آلاینده های فردی مرتبط بود. تیم گزارش داد که این مشاهدات مربوط به PM2·5 با افزایش القای اپیتلیال کالیکرئین های بافتی، ترشح بیش از حد موکوس، عملکردهای مانع و O3 با افزایش التهاب نوع 2 است.

محققان نوشتند: “یافته‌های ما نشان می‌دهد که آلودگی هوا یک عامل خطر مستقل مهم برای تشدید آسم در کودکان ساکن در مناطق شهری است و به طور بالقوه با تشدید از طریق مسیرهای التهابی خاص در راه هوایی مرتبط است.” تحقیقات بیشتر در مورد این مسیرهای مکانیکی بالقوه می‌تواند به رویکردهای پیشگیری و مدیریت آسم کمک کند.

مطالعه “ارتباط بین آلاینده های هوای بیرون و تشدید آسم غیر ویروسی و پاسخ های التهابی راه هوایی در کودکان و نوجوانان ساکن در مناطق شهری در ایالات متحده: یک تحلیل ثانویه گذشته نگر” در The Lancet Planetary Health.

این مقاله توسط نشریه خواهر ما HCP Live منتشر شده است.